Behöver tips på ny mobil, max 1600 kr.

Permalänk
Medlem

Behöver tips på ny mobil, max 1600 kr.

Då var det dags att inhandla en lite nyare telefon. Har för tillfället en Samsung Galaxy Mini GT-S5570, så den har några år på nacken.

Har inte så höga krav då jag inte surfar mycket eller streamar musik/film. Det enda jag behöver internet (då använder jag wifi) till är instagram och kolla sportresultat via appar.

- Android!
- En hyfsad kamera, så jag antar 8+ MP.
- 4,3-5,x tum skärm
- Ska gärna tåla att man använder den som MP3-spelare när man t.ex joggar.
- Skärmen ska flyta på bra och telefonen ska inte behöva ladda 2-3 sekunder för att ta sig in någonstans. Då jag inte använder många appar så ska det inte behöva vara så svårt

Jag har kollat lite på Motorola Moto G, LG Spirit H440N, Huawei Ascend G620S. Sen vet jag inte om ZTE är något märke man kan lita på?

Nå väl, jag tar emot alla tips och rekommendationer! Tusen tack på förhand

Permalänk
Medlem

med lite flyt kan du få en oneplus one för 1600kr begagnat.
moto g är helt okej och ska ha ett bra batteriliv

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Försök hitta någon Xperia Z eller så för jag antar att du blir våt när du springer?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Moto G är grym.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Försök hitta någon Xperia Z eller så för jag antar att du blir våt när du springer?

Har alltid telefonen i fickan som är torr, så den klarar sig undan vätska

Skrivet av Havrefras_:

Moto G är grym.

Okej, använder du en själv?

Skrivet av stingray454:

Verkar däremot vara svår att få tag på i Sverige?

Mer tips folket!

Permalänk
Medlem

@Idefi: Nej, men köpte en till min sambo så har en hel del hands-on erfarenhet av den. Väldigt bra lur för pengarna, känns lika snabb som vilken high-end android lur som helst, iaf i allmän navigering och surf. Schysst ljud med stereo högtalare också.

Permalänk
Skrivet av Idefi:

Då var det dags att inhandla en lite nyare telefon. Har för tillfället en Samsung Galaxy Mini GT-S5570, så den har några år på nacken.

Har inte så höga krav då jag inte surfar mycket eller streamar musik/film. Det enda jag behöver internet (då använder jag wifi) till är instagram och kolla sportresultat via appar.

- Android!
- En hyfsad kamera, så jag antar 8+ MP.
- 4,3-5,x tum skärm
- Ska gärna tåla att man använder den som MP3-spelare när man t.ex joggar.
- Skärmen ska flyta på bra och telefonen ska inte behöva ladda 2-3 sekunder för att ta sig in någonstans. Då jag inte använder många appar så ska det inte behöva vara så svårt

Jag har kollat lite på Motorola Moto G, LG Spirit H440N, Huawei Ascend G620S. Sen vet jag inte om ZTE är något märke man kan lita på?

Nå väl, jag tar emot alla tips och rekommendationer! Tusen tack på förhand

jag har kört nåra olika ZTE har just nu en ZTE grand flex S och tycker den är helt ok för de 1200:- jag gav klarar att köra musik ungefär 11-12h på jobbet innan den dör med lite blandad slösurf här och där inslängt under tiden.

tycker över lag zte är helt ok märke.

sen när det kommer till att öppna appar slött beror det nog mycket på hur appen är.

min ZTE öppnade facebook t.ex instant när den var ny oavsett 4g nät eller Wifi.
men nu efter facebooks "uppdateringar" för att göra det snabbarae blev de bara sämre enligt mig. när FB gör helomstart så tar de en jäkla tid men om man använder det typ hela tiden startar det nästan direkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av Idefi:

Verkar däremot vara svår att få tag på i Sverige?

Gissningsvis får man beställa, finns lite överallt (t ex Aliexpress mm). Vet inte om det finns någon svensk återförsäljare, men säkert. Här finns lite länkar till företag man kan beställa från: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-2-pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

@Idefi: Nej, men köpte en till min sambo så har en hel del hands-on erfarenhet av den. Väldigt bra lur för pengarna, känns lika snabb som vilken high-end android lur som helst, iaf i allmän navigering och surf. Schysst ljud med stereo högtalare också.

Okej vet du hur kameran är? Är den okej?

Skrivet av stingray454:

Gissningsvis får man beställa, finns lite överallt (t ex Aliexpress mm). Vet inte om det finns någon svensk återförsäljare, men säkert. Här finns lite länkar till företag man kan beställa från: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-2-pr...

Verkar vara lite blandade recensioner. Och batteritiden verkar vara riktigt usel :/

Jag föredrar att inte köpa någon begagnad från blocket osv eller att importera.

Ska helst finnas i svensk onlinebutik

Just nu lutar det väl mest åt en Motorola Moto G, men jag har inte bråttom, så fler tips tas emot!

Permalänk
Avstängd

begagnad Nexus 5, passar både i storlek och pris och mer prestanda får du inte för din pengar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Okej Vad bör man betala för en begagnad nexus 5? 1500-2000?

Samt, går det att "skydda" sig från att bli lurad vid ett begagnat telefonköp?

Permalänk
Medlem

Moto G är att rekomendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afasi:

Moto G är att rekomendera!

+1 för moto g alltså

Spelar det någon större roll om det är en Moto G 2 LTE, Moto G 2 Dual, Moto G 3 LTE?

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 4x är bästa mobilen för 1500:- på svenska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Huawei Honor 4x är bästa mobilen för 1500:- på svenska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Var hittar du den telefonen för 1500 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1010:

Var hittar du den telefonen för 1500 kr?

Har sålts på Elgiganten för 1490 till och från under sensommaren/hösten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Har sålts på Elgiganten för 1490 till och från under sensommaren/hösten.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick tag i en idag för 1490 kr när Phonehouse/Elgiganten nyöppnade i stan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1010:

Fick tag i en idag för 1490 kr när Phonehouse/Elgiganten nyöppnade i stan.

Grattis! Det är en riktigt bra telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom säljer nu Huawei Honor 4x för 1490 kr i en lokal butik.

Hade ni slagit till? Moto G 3 verkar inte gå billigare än 1890 kr.

Det står alltså mellan dessa två telefoner. Antingen köper jag Huawei nu, eller hoppas på att Moto G 3 kommer till ett lägre pris inom en snar framtid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Idefi:

Dom säljer nu Huawei Honor 4x för 1490 kr i en lokal butik.

Hade ni slagit till? Moto G 3 verkar inte gå billigare än 1890 kr.

Det står alltså mellan dessa två telefoner. Antingen köper jag Huawei nu, eller hoppas på att Moto G 3 kommer till ett lägre pris inom en snar framtid.

Ja, Huawei Honor 4X, alternativt ZTE Blade Vec 4G.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2715980

Skulle gissa att båda håller ungefär samma standard.

EDIT: Såg förresten att ZTE:n bara har 1GB RAM...då är det ganska solklart en Honor 4X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja, Huawei Honor 4X, alternativt ZTE Blade Vec 4G.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2715980

Skulle gissa att båda håller ungefär samma standard.

EDIT: Såg förresten att ZTE:n bara har 1GB RAM...då är det ganska solklart en Honor 4X.

Alright Då drar jag in imorgon och köper en!

Permalänk
Avstängd

Mitt tips skulle nog ändå vara Microsoft Lumia 640 XL, grymt bra telefon, finns unboxing video här https://www.youtube.com/watch?v=bfH1UU67PRI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superbongo:

Mitt tips skulle nog ändå vara Microsoft Lumia 640 XL, grymt bra telefon, finns unboxing video här https://www.youtube.com/watch?v=bfH1UU67PRI

Android var ett krav.

Permalänk
Medlem

Det blev en Huawei Honor blir kul att testa när den har laddat klart.

Permalänk
Medlem

Haha, jag är helt blind. Men är det en plastfilm på skärmen som man ska ta bort? Det finns ju ingen liten flärp som sticker ut iallafall, men annars är det ju luftbubblor på ett fåtal ställen redan när den är nyöppnad :/

Permalänk
Inaktiv

Lär vara nåt sånt, ja.. ^^

Permalänk
Medlem

Jo, det verkar som att det är plast över om man ser kring kameran och högtalaren på framsidan Den får sitta kvar tills den börjar lossna självmant

För övrigt riktigt nöjd med den! Vilken skillnad på telefonerna. Snabb och stor skärm, bra kamera osv. Tusen tack för tipsen och hjälpen

Permalänk
Medlem

Haha, typiskt. Idag har dom rea på Moto G 3 för 1590:-

Om ni hade fått välja mellan Honor 4x och Moto G 3, vilken hade ni valt?

Moto G: 5 tum, 1.4 GHz och 1 GB RAM
Honor 4x: 5,5 tum, 1.2 GHz och 2 GB RAM.