Mitt minneskort till min Samsung

Permalänk

Mitt minneskort till min Samsung

Hej,

Jag köpte för några dagar sedan ett nytt minneskort till min Samsung g s4 och det bleb max minne till denna telefonen 64gb. Innan hade jag ett kort på 32gb så vill kopiera över allt från det kortet till mitt nya 64gb. Men nu när jag kollar på mitt nya minneskort så finns det inget på kortet men kollar jag i telefonen under lagring så har 32gb minne används. Någon som har en aning om varför jag inte ser mina filer ?
Jag formaterade 64gb minneskortet innan jag förde över filerna, minneskortet är krypterat. Använder den senaste android versionen.

Väldigt tacksam för svar

/Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hej,

Jag köpte för några dagar sedan ett nytt minneskort till min Samsung g s4 och det bleb max minne till denna telefonen 64gb. Innan hade jag ett kort på 32gb så vill kopiera över allt från det kortet till mitt nya 64gb. Men nu när jag kollar på mitt nya minneskort så finns det inget på kortet men kollar jag i telefonen under lagring så har 32gb minne används. Någon som har en aning om varför jag inte ser mina filer ?
Jag formaterade 64gb minneskortet innan jag förde över filerna, minneskortet är krypterat. Använder den senaste android versionen.

Väldigt tacksam för svar

/Force

Formaterade du det med telefonen eller i datorn? Känns som antingen är det fel filsystem eller så är det krypeteringen som ställer till det.

Permalänk

Formaterade det i telefonen, jag får denna känslan av att det är krypteringen som också ställer till det. Jag kanske avkryptera minneskortet kopiera över alla filer och sedan kryptera det igen. Tror ni detta kan vara lösningen ? Varför jag frågar är för det är lite pill med det. har grejer på mobilen redan som jag vill säkerhetskopiera.

Permalänk
Medlem

@forcevision: Jag skulle gissa på att det är krypteringen som ställer till det. Kan du inte bara låsa upp krypteringen på den flyttade datan?

Permalänk

Måste vara det. Får prova ikväll när jag kommer hem, men det är säkert något med krypteringen.

Permalänk

Jo provade att låsa upp krypteringen för att flytta data men den kopierar datan men det blir bara tomma mappar men man ser att mapparna tar upp utrymme. Filerna är inte dolda så jag fattar inte vad som händer. Måste man ha sd kortet i telefonen för att kopiera över filerna till datorn ? Jag har använt mig av en usb som jag kan plugga in sd kortet i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tror det nya minneskortet är trasigt, när jag lägger över filer på det så försvinner filerna från minnes kortet efter en stund. Eller vad tror ni ?