Permalänk

Dxracer stol 198cm-100kg

som tråden läser så är jag på jakt efter en dxracer stol för en person på 198cm samt 100kg~

kollade lite på F-serien och vad jag förstår så är den för 175-180cm ish och jag är osäker på Racer serien som sägs vara för 92cm rygg(?)

så min fråga är: vilken stol är rätt för mig?

/mvh
Sneaky

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Hitta en försäljare med utställning och testa?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag kör med en DXracer King och är fantastiskt nöjd med den. Väger dock 20 kilo mer än du även om vi är samma längd. Körde IKEAs Markus tidigare, men den var för klen generellt i konstruktionen för att vara fullt bekväm vid längre bruk, plus att gascylindern gav upp efter några år då jag tangerar den stolens viktrekommendation. Körde på King för att ha goda marginaler och inte få en för trång stolsrygg då de är skålformade och det finns få saker värre än att bli inklämd i en sportstol i en bil så ville jag undvika det.

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Hitta en försäljare med utställning och testa?

går inte, då jag tex skickade iväg ett medelande till inet och dom har inga demos och kommer inte ta in det, så tror nog det är en beställnings vara.

Skrivet av Whaleman:

Jag kör med en DXracer King och är fantastiskt nöjd med den. Väger dock 20 kilo mer än du även om vi är samma längd. Körde IKEAs Markus tidigare, men den var för klen generellt i konstruktionen för att vara fullt bekväm vid längre bruk, plus att gascylindern gav upp efter några år då jag tangerar den stolens viktrekommendation. Körde på King för att ha goda marginaler och inte få en för trång stolsrygg då de är skålformade och det finns få saker värre än att bli inklämd i en sportstol i en bil så ville jag undvika det.

tack för din input, bestämt mig för en king när jag läste ditt inlägg, hört mycket om markus på ikea men ville köra på en DXracer hade dock problem att hitta specs på stolarna hos både inet,maxfps,dxracer.se sedan så är stolsryggen viktig för mig med och förstår och håller helt med vad du menar, så tack igen för att du var snabb med ditt svar :)!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Du kommer inte ångra dig en sekund, det ända jag ångrade var att jag inte köpte den för länge sedan, bästa stolen ever!

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

här är en graf som jag använde för att hitta min. (är liten så valde drifting)

Men jag pratade också med maxfps. dom verkar kunna väldigt mycket om stolarna så prata med dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

här är en graf som jag använde för att hitta min. (är liten så valde drifting) http://cdn.shopify.com/s/files/1/0431/4001/files/best-dxracer2015.png?7107521586421758660

Men jag pratade också med maxfps. dom verkar kunna väldigt mycket om stolarna så prata med dom också.

Maxfps verkar vara europeisk distributör för stolarna? De finns i alla fall på samma adress:

http://www.dxracer-europe.com/support-return-policy

http://www.maxfps.se/kontakt

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Maxfps verkar vara europeisk distributör för stolarna? De finns i alla fall på samma adress:

http://www.dxracer-europe.com/support-return-policy

http://www.maxfps.se/kontakt

aa verkar vara så. såg nyrligen på när cs laget nip skulle åka till dxracer men dom åkte till maxfps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

tack för din input, bestämt mig för en king när jag läste ditt inlägg, hört mycket om markus på ikea men ville köra på en DXracer hade dock problem att hitta specs på stolarna hos både inet,maxfps,dxracer.se sedan så är stolsryggen viktig för mig med och förstår och håller helt med vad du menar, så tack igen för att du var snabb med ditt svar :)!

Tror inte du kommer ångra dig som andra redan sagt, det är fantastiska stolar. Jag fick dock en med lite för dålig stoppning i sittdynan, men maxfas var snabba som attan att skicka en ny till mig, så kundservicen går inte att klaga på heller Det enda jag inte är helt nöjd med är att jag köpte gummihjulen vid sidan om och de har lite "kundvagns"-tendenser då de måste komma i rätt vinkel för att rulla som man vill... kan vara bekymmer med att jag blockerar mobiliteten med päls också, nackdelen att ha hundar och katter på kontoret Kör på originalhjulen nu och de beter sig som helt vanliga stolshjul.

Permalänk
Skrivet av Whaleman:

Tror inte du kommer ångra dig som andra redan sagt, det är fantastiska stolar. Jag fick dock en med lite för dålig stoppning i sittdynan, men maxfas var snabba som attan att skicka en ny till mig, så kundservicen går inte att klaga på heller Det enda jag inte är helt nöjd med är att jag köpte gummihjulen vid sidan om och de har lite "kundvagns"-tendenser då de måste komma i rätt vinkel för att rulla som man vill... kan vara bekymmer med att jag blockerar mobiliteten med päls också, nackdelen att ha hundar och katter på kontoret Kör på originalhjulen nu och de beter sig som helt vanliga stolshjul.

haha får min runt den 28th då de inte hade den i lager! men blir en orange king stol, får hoppas på att den passar mig perfekt!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

haha får min runt den 28th då de inte hade den i lager! men blir en orange king stol, får hoppas på att den passar mig perfekt!

Du blir säkert nöjd! Det enda jag inte tycker håller samma kvalitet är armstöden, plastiga och skramliga. Men det är tydligen ett medvetet val. Fast King har nog lite annorlunda (bättre?) armstöd än Formula, som jag har.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Du blir säkert nöjd! Det enda jag inte tycker håller samma kvalitet är armstöden, plastiga och skramliga. Men det är tydligen ett medvetet val. Fast King har nog lite annorlunda (bättre?) armstöd än Formula, som jag har.

får hoppas det, men kommer återkomma när jag får min stol!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W