Playstation 4 ger ifrån sig ett pip-ljud

Permalänk

Playstation 4 ger ifrån sig ett pip-ljud

Hej!

Efter att min PS4 varit på ett tag så ger den ifrån sig ett kort pip-ljud. Händer nästan alltid efter att det varit igång ett tag.
Någon som vet vad detta kan betyda?

Tack!
/KDA

Permalänk
Medlem

när den är i full drift alltså? skiva i?

annars piper den till vid övergång från lågaktivt läge till standby, vilket den ev går till om man har automatisk avstängning akteverat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

när den är i full drift alltså? skiva i?

annars piper den till vid övergång från lågaktivt läge till standby, vilket den ev går till om man har automatisk avstängning akteverat.

Ja vid full drift. Ingen skiva i. Är bara ett kort litet pip-ljud...

Permalänk
Medlem

ok, kanske kan vara bra att pröva att ha en skiva i så det inte är felkoden för att läsaren är knasig. (matar ut skivor utan orsak, samt tror att det är en i oavsett om det är fallet)

annars kan det rimligen bara vara en första överhettningsvarning, meddelande borde dock följa på det har jag för mig. om placeringen inte är optimal kan det vara värt att testa en bättre sån också kanske.

i menyer finns även en lista på samtliga textade fellmeddelanden om du missat några.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

ok, kanske kan vara bra att pröva att ha en skiva i så det inte är felkoden för att läsaren är knasig. (matar ut skivor utan orsak, samt tror att det är en i oavsett om det är fallet)

annars kan det rimligen bara vara en första överhettningsvarning, meddelande borde dock följa på det har jag för mig. om placeringen inte är optimal kan det vara värt att testa en bättre sån också kanske.

i menyer finns även en lista på samtliga textade fellmeddelanden om du missat några.

Provade sätta i en skiva och spela. Inga problem vad jag kan se.

Permalänk

Nu har den börjat pipa flera gånger under en spelsession. Ibland korta pip, ibland lite längre. Förstår inte vad det kan vara... Har Googlat problemet men hittar inget.
Provade att spela ett spel med skiva för att se om den spottar ut den, men inget sådant händer. PS4an verkar fungera som den ska, bara lite irriterande med ett pipljud då och då.

Permalänk
Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk

Tackar!
Ska testa det där.

Permalänk

Fungerade icket... Piper fortfarande.

Permalänk
Medlem

Maila/ring supporten och se vad dom säger

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/contact-us/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig, har du löst det?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Taft:

Har samma problem som dig, har du löst det?

Nej, tyvärr har jag inte löst det. Den piper fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Nej, tyvärr har jag inte löst det. Den piper fortfarande.

Tragiskt.... Ganska störande ibland. Den står i dashboard och så hör man piiiiiiiiiip nästan så man skulle kunna få tinnitus. Min bror har inte detta problem. Han har 500GB varianten. Jag köpte 1TB version. Kanske dom som är fel på? Men jag har då inte gjort nåt med den alls.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag nog lämna in den på garanti.