Permalänk

AOC 27" 144hz Hjälp. Displayport.

Hejsan, jag köpte mig en ny skärm aoc 27" 144hz nu i veckan, även ett grafikkort msi geforce gtx 970 4gb gaming. Allt funkade till en början skit bra. Men efter ett tags spelande så blev bilden (pixlig?). Den blir konstig iaf, Detta händer nu nästan på en gång så fort jag spelar och använder displayport uttaget. Blev lite orolig att det va något som är fel. Köpte även andra delar till datorn också, jag satte dit allt själv.

Bild på hur det blir :

http://www.ladda-upp.se/bilder/qxmdjjdgxyxd/

Någon som har en aning vad som orsakar detta problem?
Funkar helt fritt med hdmi kabel.

Glömde lägga till att när detta händer så stängs skärmen av efter ett tag och det kommer upp att den går in i viloläge.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har samma skärm och samma problem. Ska testa dvi-d och se om det försvinner.

Permalänk
Medlem

Gigabyte 970

Permalänk

@Iksu: det är så?, för jag ringde till komplett eftersom att det var därifrån jag köpte den, och bad dom skicka en ny sån kabel. Fick hem den idag och provade. Och det visade sig att det inte var kabeln som var dålig. Samma problem kvar stod.
Har du ett nytt eller gammalt moderkort?

Permalänk

I had this issue. Gigabyte 980 (GV-N980D5-4GD-B). Turned off PC to clean fans and rebooted to a black screen. Freaked me out, brand new exp. hardware. Plugged in an HDMI to HDMI cable, reached Windows, all three Displayports would not give my Monitor a signal. Reading through the geforce forums I came across a user suggesting to plug in both HDMI-HDMI and Displayport-Displayport. I did this and it seemed that the Displayports were not working, ran PC through HDMI for a couple of days.
I realized after booting to UEFI BIOS that the BIOS was running through Displayport. So I booted into Windows and the same problem as you, screen goes black at Windows Login, but I could switch to HDMI and there was the Login screen. Got into the Nvidia Control Panel went to "Set Up Multiple Displays" and HDMI was set as 1st Monitor, DP was 2nd. I then switched them (DP: 1st; HDMI: 2nd) and rebooted. Now there were no problems DP worked as supposed, then I deactivated the HDMI:2nd screen and unplugged the HDMI cable. Been running DP for a week everything is good!
TL;DR Displayport not working? Nvidia thinks you have two monitors, Launches Extended Desktop.
Fix: Plug in Displayport cable and second cable (HDMI, DVI, VGA) into same monitor. Reboot, Windows will detect one of the available connections as default. From inside Windows, launch NVCP and go to "Set Up Multiple Displays", there should be two connections. Switch Main Monitor (1) to Displayport and second to other connection, Reboot may be necessary. Deactivate second monitor and remove cable. Hope this helps!

Hittade detta på reddit, provade det själv. Än så länge har det funkat felfritt! hoppas det löser sig för dig med!