OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk

Get ready for the first OnePlus 2 Open Sales!
https://forums.oneplus.net/threads/get-ready-for-the-first-on...
October 12, Europe: 12:00-13:00 CEST

Permalänk
Inaktiv

@StarChild42:

Kommer bli kaos!
Denna lur är grym, pillat på min någon dag nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarChild42:

Get ready for the first OnePlus 2 Open Sales!
https://forums.oneplus.net/threads/get-ready-for-the-first-on...
October 12, Europe: 12:00-13:00 CEST

Äntligen, nu slipper många invitesystemet

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem

Har en ouppackad Bamboo baksida liggandes, någon som har en Rosewood (eller ev. en Black Apricot) och vill byta? (i Stockholm)

Permalänk
Medlem

Har fått invite och beställt telefonen, synd bara att ingen screen protector fanns i lager så får köra med den från fabrik.
Någon som kan säga hur det är med den? Skillnad mot Premium?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

@Brainsplitter: Har ingen aning hur premium skyddet är men fingrarna glider fantastiskt med fabriksskyddet och det är väldigt lätt att torka av (:

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/321837758411?_trksid=p2060353.m2749.l...

Tycker denna funkar väldigt bra, helt klart prisvärd om man säger så

GLH7-OYHX-AMHV-E1MX Har för i övrigt en kod som går ut 12:26 imorgon, den kan inte vara låst till min mail. Skulle gärna skicka upp den till listan, men är rädd att jag inte hinner fixa det så slänger ut den här istället

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Någon som som kan tipsa vilka tillbehör som bör inskaffas och vad som ingår när man köpt mobilen?

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem

Fick min invite igår beställde igår kväll och förväntad leverans nu på Måndag
Har ändrat i listan också

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

Tog bort mig på listan, om det inte sparades så kan ni väll ta bort mig mod:)

Permalänk
Medlem

tydligen ska dom säljas nu utan invites under en timme den 12:e
undra vad priset blir?

Get ready for the first OnePlus 2 Open Sales!
https://forums.oneplus.net/threads/get-ready-for-the-first-on...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemod:

Någon som som kan tipsa vilka tillbehör som bör inskaffas och vad som ingår när man köpt mobilen?

Du behöver inte skaffa något. I lådan ingår telefon (med ett skärmskydd) samt en laddkabel + adapter. Jag ska personligen införskaffa ett PhantomGlass-skydd samt någon form av bumper (den där metallkanten kommer bli nött, snabbt) när tillfälle ges.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen rekomendera kevlar bakstycket. jag tycker originalet känns billigt på något sätt och inte så jätteskönt, tar åt sig väldigt mkt svett och fett från händerna.

Kevlar däremot känns mycket mer premium och ändå har den rätt bra fäste samt lite mjukt. Sen tycker jag den är det snyggaste, men det är hur helt upp till vad man tycker är snyggt.

Nu tycker säker inte alla som mig men om du funderar på kevlar så kan jag verkligen rekomendera den

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Jag kan verkligen rekomendera kevlar bakstycket. jag tycker originalet känns billigt på något sätt och inte så jätteskönt, tar åt sig väldigt mkt svett och fett från händerna.

Kevlar däremot känns mycket mer premium och ändå har den rätt bra fäste samt lite mjukt. Sen tycker jag den är det snyggaste, men det är hur helt upp till vad man tycker är snyggt.

Nu tycker säker inte alla som mig men om du funderar på kevlar så kan jag verkligen rekomendera den

+1, jag har samma. En klasskamrat kör på originalbaksidan och ytterligare en på någon av de mörka trävarianterna. Originalet är förkastligt imho och trästycket är jättehalt.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemod:

Någon som som kan tipsa vilka tillbehör som bör inskaffas och vad som ingår när man köpt mobilen?

Tempered Glass + en extra USB Type-C-kabel skulle jag säga

Surt om man sumpar Type-C-kabeln, för 59 kr är det inget snack om saken. Eller så skaffar du Oneplus USB-adapter, men den är lite dyr kan jag tycka.

Det ingår ett skärmskydd(förmonterat från fabrik) men det är inte direkt något att ha. Gjort i plast, skyddar lite men inte som Tempered Glass.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Halloj,

Ifall någon sitter på en invite så skulle jag bli otroligt lycklig! Min OPO gick i golvet precis och är obrukbar.. Vet att de har 1 timme i morgon, men vill inte riskera att bli utan i morgon då jagbehöver den i jobbet...( har själv delat ut 5-6 OPO i tråden så de kommer tillbaka)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Om någon har en invite till en 64gb över så vore jag tacksam, idiot-gmail tyckte tydligen att det var en bra idé att skicka min invite till skräpposten, så jag missade ju givetvis att jag fått en skickad.

Permalänk

Tar bort mig från listan eftersom jag råkade köpa en s6 istället. Hoppas att listan börjar få rullning nu för er mindre otåliga än jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Fick min invite igår beställde igår kväll och förväntad leverans nu på Måndag
Har ändrat i listan också

Vart ser du beräknad leverans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av carlbark:

Om någon har en invite till en 64gb över så vore jag tacksam, idiot-gmail tyckte tydligen att det var en bra idé att skicka min invite till skräpposten, så jag missade ju givetvis att jag fått en skickad.

Du kan beställa idag "12e" utan invite.
Vet inte om det är tidsbegränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Du kan beställa idag "12e" utan invite.
Vet inte om det är tidsbegränsat.

tidsbegränsat i 1 timme om någon timme

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Du kan beställa idag "12e" utan invite.
Vet inte om det är tidsbegränsat.

Mellan 12.00 till 13.00 idag (12 oktober)

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats lägga en beställning?

Går sådär för mig, tog ett tag att ens få telefonen i kundkorgen och nu försöker jag gå vidare i checkout.

Permalänk
Medlem

@Muxfire:

Försöker hela tiden men får massa Error.. Tror det är många som vill ha den

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SEELM:

@Muxfire:

Försöker hela tiden men får massa Error.. Tror det är många som vill ha den

Antagligen

Dock säger den nu att min svenska adress inte stämmer... Konstigt värre.

Permalänk
Medlem

Får också error :/ hur ska dem kompensera för det här? dem kan ju inte bara ha en timme öppet om endast 5min funkar?

Permalänk
Medlem

Har nån lyckats?

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Medlem

Inte jag iaf, kom till checkout men sen har det inte gått.

Nu får jag bara "Our servers are overloaded. Please hold on..."

Permalänk
Medlem

har också kommit till checkout, 2 ggr till och med men sen blir det overload

såg detta på deras twitter precis
"OnePlus ‏@oneplus 2m2 minutes ago
Our #OnePlus2 open sale will be extended by one hour! Great to see all the excitement and thanks for your patience! http://onepl.us/2ost "

Permalänk
Medlem
Skrivet av SEELM:

Har nån lyckats?

Skrivet av Muxfire:

Inte jag iaf, kom till checkout men sen har det inte gått.

Nu får jag bara "Our servers are overloaded. Please hold on..."

Skrivet av kn0j91:

har också kommit till checkout, 2 ggr till och med men sen blir det overload

Enligt deras Facebooksida så ska dem ha öppet en timme till då det är fruktansvärt mycket folk som kommenterar och är flyf*rbannade.