Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vilka DX-racer stolar det egentligen är?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Någon som har koll på vilka DX-racer stolar det egentligen är?

Vet bara att Mantorp? var en F-series stol.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Någon som har koll på vilka DX-racer stolar det egentligen är?

Detta skall enligt kundtjänst på Chilli gälla fortfarande även om länkarna är gamla. (Står vilken serie det är inne på varje bild)
https://www.facebook.com/chilliab/posts/629297217143950

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Detta skall enligt kundtjänst på Chilli gälla fortfarande även om länkarna är gamla. (Står vilken serie det är inne på varje bild)
https://www.facebook.com/chilliab/posts/629297217143950

Jaha okej, tack. Den är tydligen för de som är 170-180cm långa. Någon som är längre och använder en D-serie? Jag är ca 193cm lång/85kg.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jaha okej, tack. Den är tydligen för de som är 170-180cm långa. Någon som är längre och använder en D-serie? Jag är ca 193cm lång/85kg.

Jag är 180 och har en D-serie. Den är precis lagom längd för mig, skulle tippa på att den blir något liten för dig. Dock så är bredden nog precis lagom för dig, vilket är precis på gränsen för mig som väger 100kg. Skulle gärna se någon cm till på varje håll men har egentligen inga problem ändå - sitter som en smäck

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@KKay: Tack för att du delar med dig av din korrespondens, jag låter min beställning fortsätta löpa, en stol för 900kr är inga större summor men tillräckligt för att kunna dra in ARN vid eventuella felaktigheter.

Återkom gärna när du hör mer från DXracer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

min beställning på silverstone ligger kvar. står att den beräknas komma till deras lager V41 vilket jag har svårt att tro att den gör.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@KKay: Tack för att du delar med dig av din korrespondens, jag låter min beställning fortsätta löpa, en stol för 900kr är inga större summor men tillräckligt för att kunna dra in ARN vid eventuella felaktigheter.

Återkom gärna när du hör mer från DXracer.

Någon mer uppdatering från DXRacer kommer nog inte, de visste inte så mycket mer än vad jag delat med mig av tyvärr. Får hoppas att det bara handlade om ett misstag och att ni får era stolar

Det verkar ju lovande med tanke på vad som skrevs på förra sidan, att kundtjänst hade lovat att det var äkta DXracer. Men det återstår väl att se om de skickar rätt stol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt får gärna återkomma ifall det är en riktig eller inte

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Skrivet av LiQuiDs:

Ni som har beställt får gärna återkomma ifall det är en riktig eller inte

Will do. Jag erhöll också ett positivt svar ifrån Trademax/Chilli supporten idag:

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-09 | 09:51
Hej!
Tack för ditt mail.
Det stämmer att stolen Silverstone är en “DXracer” som vi har valt att döpa till just “Silverstone”
Är det något mer du undrar så går det bra att återkomma.
Ha en bra dag!
Med vänliga hälsningar
xxxx
Kundsupport

Permalänk

Någon som kan rekommendera en dx racer? Är runt 170cm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av grilladmajs:

Will do. Jag erhöll också ett positivt svar ifrån Trademax/Chilli supporten idag:

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-09 | 09:51
Hej!
Tack för ditt mail.
Det stämmer att stolen Silverstone är en “DXracer” som vi har valt att döpa till just “Silverstone”
Är det något mer du undrar så går det bra att återkomma.
Ha en bra dag!
Med vänliga hälsningar
xxxx
Kundsupport

Nice, tack!

Frågan är varför de tog bort produkten från sortimentet, hoppas jag får min ändå

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiQuiDs:

Nice, tack!

Frågan är varför de tog bort produkten från sortimentet, hoppas jag får min ändå

Förmodligen för att de tog slut.

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Closetinfarm:

Förmodligen för att de tog slut.

Kan bekräfta detta, kundservice berättade det för mig.

På tal om kundservice, rätt sjukt att man måste sitta i över två timmar i telefonkö för att få prata med någon. Under all kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay: De ska även ha 48 h max på att svara på mail, fortfarande inget svar och skrev det direkt när tipset kom...

Permalänk
Medlem

Börjar undra om trademax och chilli suttit fel priser på dxracer stolarna!
Nu har priset gått upp men det är fortfarande 39% på priset!

Tur man beställde innan! Får se om man verkligen får stolarna!
Betalade strax under 900kr för en stol inkl frakt! xD

http://www.chilli.se/search?q=Kontorsstol

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Börjar undra om trademax och chilli suttit fel priser på dxracer stolarna!
Nu har priset gått upp men det är fortfarande 39% på priset!

Tur man beställde innan! Får se om man verkligen får stolarna!
Betalade strax under 900kr för en stol inkl frakt! xD

http://www.chilli.se/search?q=Kontorsstol

Antagligen inte, det är väldigt typiskt trademax att oavsett pris, låtsas att det är en stor rea.

Det var någon annan som skrev om en höstrea de hade i år där de hade en timer tills rean skulle ta slut. Timern återställdes dock vid midnatt. Riktiga lömska de där Trademax.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Börjar undra om trademax och chilli suttit fel priser på dxracer stolarna!
Nu har priset gått upp men det är fortfarande 39% på priset!

Tur man beställde innan! Får se om man verkligen får stolarna!
Betalade strax under 900kr för en stol inkl frakt! xD

http://www.chilli.se/search?q=Kontorsstol

De har bara satt samma pris som de hade innan rean, och låsas som de sålt dem för 2700 innan...

Permalänk
Medlem

Fått följande svar:

""Hej XXXX,

Den stolen finns tyvärr inte kvar i vårt sortiment, nu erbjuder vi istället följande stol från DXRacer:

http://www.chilli.se/mobler/fatoljer/kontorsstolar/monza-kont...

Produktnamnet från DXRacer till den stolen är DXRACER DRIFTING GAMING CHAIR – OH/DF01/N.

Det ingår även armstöd samt nackkudde till den stolen.

Ha en bra dag,""

Frågade efter modellnamn och länk till tillverkarens produktsida för stolen (silverstone pu som gick för 995kr)

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Fått följande svar:

""Hej XXXX,

Den stolen finns tyvärr inte kvar i vårt sortiment, nu erbjuder vi istället följande stol från DXRacer:

http://www.chilli.se/mobler/fatoljer/kontorsstolar/monza-kont...

Produktnamnet från DXRacer till den stolen är DXRACER DRIFTING GAMING CHAIR – OH/DF01/N.

Det ingår även armstöd samt nackkudde till den stolen.

Ha en bra dag,""

Frågade efter modellnamn och länk till tillverkarens produktsida för stolen (silverstone pu som gick för 995kr)

Innebär detta att vi som beställde Monza för under tusenlappen kommer att få den för det priset? Jag beställde en Monza tidigare i veckan och lev skulle ske v42, den skulle då ha varit i lager 12 Okt men för varje dag har de skjutit på detta datum som nu är 15 Okt vilket innebär troligen att man inte får den V42, imorgon lär det bli 16 Okt osv.. är bara glad om jag får den till Jul om man nu ens får den.

Edit: Som förväntat, Beräknas åter i lager 2015-10-16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

Innebär detta att vi som beställde Monza för under tusenlappen kommer att få den för det priset? Jag beställde en Monza tidigare i veckan och lev skulle ske v41, den skulle då ha varit i lager 12 Okt men för varje dag har de skjutit på detta datum som nu är 15 Okt vilket innebär troligen att man inte får den V41, imorgon lär det bli 16 Okt osv.. är bara glad om jag får den till Jul om man nu ens får den.

Om du någonsin får den så ja, då får du såklart den för det priset.

Permalänk
Medlem

Tja, är det någon som fått sin stol ännu?

Jag har via mail fått skriftlig bekräftelse på leverans V44, på egen begäran.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Tja, är det någon som fått sin stol ännu?

Jag har via mail fått skriftlig bekräftelse på leverans V44, på egen begäran.

MVH

Enligt deras orderstatus ska jag eventuellt få min stol nästa vecka (V42)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Tja, är det någon som fått sin stol ännu?

Jag har via mail fått skriftlig bekräftelse på leverans V44, på egen begäran.

MVH

Skrev du och frågade kundtjänst när stolen ska komma? Hur löd svaret och vilken stol gäller det? Har själv mailat men inte fått svar ännu. Står planerat vecka 43 bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

@Aeig: Planerat att den ska skickas vecka 43. Silverstone.

Permalänk
Medlem

Talade med KTJ, lång kö men itne deras fel.

Skall leveraras vecka 44, (silverstone)

Stod först vecka 41 men men

Beställde 10/06

Permalänk
Medlem

oväntat ?!?

Fick mail från Trademax idag.
Jag beställde min stol (Silverstone kontorsstol) 7/10-2015 från Trademax
Stod så här innan
(Din order är bekräftad och beräknas att levereras från oss under vecka 42. Detta datum är preliminärt och kan ändras.)

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-12 |

Hej,

Jag måste tyvärr meddela er att kontorsstolen som ni beställt hos oss, tyvärr har utgått från vår leverantör.
Olyckligtvis har det varit ett omfattande lagersaldofel och tyvärr kan vi inte köpa in fler då de är slut hos leverantören.

Vänligen återkom ifall ni eventuellt vill byta till någon annan stol så ska vi hjälpa er.
http://www.trademax.se/search?q=kontorsstol

Jag beklagar självklart det inträffade men önskar er i övrigt en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
*****
Kundsupport

Permalänk
Medlem

Fick också precis samma mail. Det var ju synd...
Fler som fått samma som beställt Silverstone stolen?

Skrivet av v854r:

Fick mail från Trademax idag.
Jag beställde min stol (Silverstone kontorsstol) 7/10-2015 från Trademax
Stod så här innan
(Din order är bekräftad och beräknas att levereras från oss under vecka 42. Detta datum är preliminärt och kan ändras.)

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-12 | 14:02

Hej,

Jag måste tyvärr meddela er att kontorsstolen som ni beställt hos oss, tyvärr har utgått från vår leverantör.
Olyckligtvis har det varit ett omfattande lagersaldofel och tyvärr kan vi inte köpa in fler då de är slut hos leverantören.

Vänligen återkom ifall ni eventuellt vill byta till någon annan stol så ska vi hjälpa er.
http://www.trademax.se/search?q=kontorsstol

Jag beklagar självklart det inträffade men önskar er i övrigt en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
*****
Kundsupport

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick samma meddelande från trademax. Verkar som att det inte blir någon billig Dxracer

Skrivet av v854r:

Fick mail från Trademax idag.
Jag beställde min stol (Silverstone kontorsstol) 7/10-2015 från Trademax
Stod så här innan
(Din order är bekräftad och beräknas att levereras från oss under vecka 42. Detta datum är preliminärt och kan ändras.)

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-12 |

Hej,

Jag måste tyvärr meddela er att kontorsstolen som ni beställt hos oss, tyvärr har utgått från vår leverantör.
Olyckligtvis har det varit ett omfattande lagersaldofel och tyvärr kan vi inte köpa in fler då de är slut hos leverantören.

Vänligen återkom ifall ni eventuellt vill byta till någon annan stol så ska vi hjälpa er.
http://www.trademax.se/search?q=kontorsstol

Jag beklagar självklart det inträffade men önskar er i övrigt en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
*****
Kundsupport

Permalänk
Medlem

@xervz: Vilket datum beställde du?