Permalänk
Skrivet av Gueno:

Skoja inte.
Sett GT5?
Många bilar (8 av 10?) ser ut som om spelet skulle vara från tidig Nintendo64-tid. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av KKay:

Ja, det är nästan pinsamt faktiskt, inte ens" premium" bilarna såg märkvärdiga ut
I forza 6 har jag spenderat ganska mycket tid i Forzavista och bara dreglat

Vänta nu... ni jämför alltså GT5 (Release 2010 på ps3) med Forza 6 (Release 2015 på xbox one) och kom fram till att Forza 6 ser bättre ut... Är inte det ganska självklart?

Varför inte jämföra med t.ex Driveclub eller project cars som är lite nyare än GT5 istället?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Vänta nu... ni jämför alltså GT5 (Release 2010 på ps3) med Forza 6 (Release 2015 på xbox one) och kom fram till att Forza 6 ser bättre ut... Är inte det ganska självklart?

Varför inte jämföra med t.ex Driveclub eller project cars som är lite nyare än GT5 istället?

Observera diskussionen, det handlar inte direkt om någon jämförelse mellan titlarna utan ett exempel på ett spel som vid en första anblick leverar mycket men vid en noggrannare granskning är väldigt opolerat. Sedan hanterades spelet riktigt dåligt från Sonys och Polyphonys sida, det mest utstickande jag minns var när online-delen plockades ner strax efter att spelet varit ute i ett år. Lagom till lanseringen av GT6.

Nu har jag själv inte spelat GT5 eller 6 men GT5 Prologue en kortare stund så har ingen större koll efter 4an. Var sugen på GT5 men hanteringen fick mig att avstå 5an och när 6an väl kom hade jag tröttnat rejält på min PS3. Nu har jag DriveClub till min PS4 och visst är väder effekterna och grafiken allmänt snygg (för PS4) men i övrigt tycker jag inte spelet är på den nivå Gran Turismo var eller Forza Motorsport nu är.

Trevligt dock att det finns så många racingspel att välja på nu. Även på PC till och med. Nog finns det iallafall något för de flesta. Personligen hoppas jag att Sony fortsätter att förbättra DriveClub men även försöker få ut GT7 och då tar åt sig kritik från tidigare titlar.

I dagsläget är det nog ändå Microsoft med Turn 10 som dominerar av de båda företagen. Forza-titlarna håller överlag hög kvalitet och pressar hårdvaran bra. Project Cars och Asseto Corsa är väl det närmaste man kommer på PC samtidigt. FM6 på Xbox One verkar leverera på alla punkter. Snygga och väldetaljerade motorutrymmen är en av många bra punkter.

Nu är jag själv inte alltför bil och motorintresserad men även jag uppskattar realism och detaljrikedom. Det sagt så uppskattar jag fortfarande klassiker som Gran Turismo. Det var verkligen ett fantastiskt spel när det kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Vänta nu... ni jämför alltså GT5 (Release 2010 på ps3) med Forza 6 (Release 2015 på xbox one) och kom fram till att Forza 6 ser bättre ut... Är inte det ganska självklart?

Varför inte jämföra med t.ex Driveclub eller project cars som är lite nyare än GT5 istället?

Forza 3 och 4 såg bättre ut än både GT4 och 5. Jag har alla spelen så jag har kollat med lupp.
Forza hade metervis mer med detaljer om man kollade nära.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när nästa DLC släpps? Eller någon info om vad det är för bilar i nästa DLC?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Någon som har koll på när nästa DLC släpps? Eller någon info om vad det är för bilar i nästa DLC?

Skickades från m.sweclockers.com

Första DLC med 7 nya bilar är i oktober

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Första DLC med 7 nya bilar är i oktober

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Najs.
Vi som har Ultimate edition med VIP och all skit, kommer vi få pynta för detta?
Vet inte om jag är så sugen på det nu när man redan har hostat upp 994:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

DLC i ett bilspel som har vad 400 bilar. Varför är det viktigt egentligen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Najs.
Vi som har Ultimate edition med VIP och all skit, kommer vi få pynta för detta?
Vet inte om jag är så sugen på det nu när man redan har hostat upp 994:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla 6 DLC med bilar ingår i Ultimate Edition

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

DLC i ett bilspel som har vad 400 bilar. Varför är det viktigt egentligen

Man kan aldrig ha för många Det finns väldigt många bilar som inte intresserar mig alls, så mer bilar tackar jag inte nej till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Första DLC med 7 nya bilar är i oktober

Någon info ute om vilka bilar som ingår?

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med rivals?
Jag kör men den registrerar inte att jag har kört alls.

Edit: Jaha. Man var tvungen att ha en egen tune. 😒🔫

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk överlag om Fm6? Har inte brytt mig särskilt på forza-serien sen xbone släpptes, men nu fick jag ett sug efter att lira forza igen...

Har FM2 och 4 på 360 och var väldigt nöjd med båda, håller sexan måttet?

Har alltid varit för snål för att köpa ratt, men kanske investerar i en till xbox one om fanatec släpper ett vettigt kit som inte kostar 20 lax... Nuvarande Thrustmastern ser ok ut, men jag pallar inte köpa kitet om man måste byta ut ratt+pedaler som folk säger. Varför kan de inte sälja basen för sig själv?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Vad tycker folk överlag om Fm6? Har inte brytt mig särskilt på forza-serien sen xbone släpptes, men nu fick jag ett sug efter att lira forza igen...

Har FM2 och 4 på 360 och var väldigt nöjd med båda, håller sexan måttet?

Har alltid varit för snål för att köpa ratt, men kanske investerar i en till xbox one om fanatec släpper ett vettigt kit som inte kostar 20 lax... Nuvarande Thrustmastern ser ok ut, men jag pallar inte köpa kitet om man måste byta ut ratt+pedaler som folk säger. Varför kan de inte sälja basen för sig själv?

Bara kört Forza 4 tidigare men Forza 6 är helt klart bättre på alla sätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bara kört Forza 4 tidigare men Forza 6 är helt klart bättre på alla sätt

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! Funderar på att köpa 1tb xbox one "forza-edition" eftersom man sparar pengar kontra den vanliga, men ljuden den gör verkar sjukt dryga... Låter alltid xbox one när man startar den? Går ljuden att stänga av? Min gamla 360 har inga ljudeffekter, men vet att de nyare slimversionerna har ljud.

EDIT: Hur funkar play & charge-kits till xbox one? Köpte några till min 360, de funkar bra om man spelar ofta men vägrar ladda efter att kontrollen inte använts på några månader. Då får man spela med kabeln i ett par dagar innan den lyckats ladda batteriet igen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Nice! Funderar på att köpa 1tb xbox one "forza-edition" eftersom man sparar pengar kontra den vanliga, men ljuden den gör verkar sjukt dryga... Låter alltid xbox one när man startar den? Går ljuden att stänga av? Min gamla 360 har inga ljudeffekter, men vet att de nyare slimversionerna har ljud.

EDIT: Hur funkar play & charge-kits till xbox one? Köpte några till min 360, de funkar bra om man spelar ofta men vägrar ladda efter att kontrollen inte använts på några månader. Då får man spela med kabeln i ett par dagar innan den lyckats ladda batteriet igen.

Kände samma sak, ljuden den gör är sjukt pinsamma haha. Tror inte det går att stänga av, men kan ha fel.

Jag har bara haft Play and charge kitet sen Forza 6 släpptes men jag har då inte stött på något trubbel än iaf Riktigt bra batteritid, speciellt om man kommer från PS4 som jag gjorde haha.

Jag har dock haft problem med själva konsolen.. Stänger jag av den o startar upp den så låter den jättekonstigt, som om fläkten skulle ligga emot något. Men det konstiga är att det inte händer om jag startar upp den från standby så vettetusan vad det är för problem.
Finns ett youtube klipp längre bak om du vill höra hur den låter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Upptäckte igår att slitage på däck på bränsleförbrukningen har blivit mycket bättre.
Nu går det inte längre att köra 184 varv innan soppan är slut. Går att köra 10-15 varv (som på riktigt) beroende på bana och bil.
Stor tumme upp för det. 😊👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Första lacken gjort helt i Forza 6 är klar. F-n vad alla smålogotyper tog tid

Finns delad i molnet eller vad det nu kallas. Hittas genom min gamertag: motor sw

Aston Martin V12 Vantage S

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

det kommande carpacket

2013 Caparo T1
1939 Mercedes-Benz W154
1994 Nissan #75 Cunningham Racing 300ZX
2014 Toyota #12 Rebellion Racing R-One
1967 Honda RA300
1967 Volvo 123GT
2013 Cadillac XTS Limousine

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kunnat testa demo lite mysko körkänsla men går nog ha kul med det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

En jävla Amazon, så ballt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Amazon med ATS-fälgar, blir inte mer rätt än så Synd att de tog bort 242-an som var med i FM4, sjukt kul att köra runt i sin volvo och vinna mot sportbilar ^^

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

En jävla Amazon, så ballt!

Ja, gillar den skarpt. Skönt ljud också

Skrivet av klirre:

Amazon med ATS-fälgar, blir inte mer rätt än så Synd att de tog bort 242-an som var med i FM4, sjukt kul att köra runt i sin volvo och vinna mot sportbilar ^^

Oh yes, måste bara hitta vettiga inställning så man kan gasa C eller B klass med den
Vi får hoppas att Gr.A 242 kommer senare också

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@maniac:

Skaffa vassa kammar och rejäla förgasare så ska det nog gå Så länge du maxar allt i chassiväg brukar man kunna köra vilken bil som helst i de klasserna.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@klirre
Absolut. Sen gäller det att testa sig fram till vettiga chassi-inställningar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

@klirre
Absolut. Sen gäller det att testa sig fram till vettiga chassi-inställningar

Just detta finner jag vara väldigt svårt, trots att jag har en rätt bra idé om hur allt hänger ihop. Har väl inte tålamodet I guess. Tur man kan ladda ner andras inställningar iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Just detta finner jag vara väldigt svårt, trots att jag har en rätt bra idé om hur allt hänger ihop. Har väl inte tålamodet I guess. Tur man kan ladda ner andras inställningar iaf

Håller med dig där, jag lämnar tuning till dem som kan det

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Håller med dig där, jag lämnar tuning till dem som kan det

Fast då kan man inte köra rivals. 😒
Iaf kan inte jag det. Spelar ingen roll vilken tid kag får. Det reggas inte.
Fler som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Fast då kan man inte köra rivals. 😒
Iaf kan inte jag det. Spelar ingen roll vilken tid kag får. Det reggas inte.
Fler som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar för mig. Står "Tuned by: xxx" när jag kört med någon annans tune vid mitt namn när jag satt en tid

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850