Permalänk

Implementera SEQR

Någon här som har erfarenhet av att implementera SEQR?

Måste det vara ett speciellt kassasystem eller fungerar det med vilket som? Av vad jag kan läsa från deras hemsida finns det lösningar genom deras API att implementera i alla betalsystem men det är så att vår kund sitter på ett otroligt gammalt och är lite ovillig att byta.

Förstår att frågan låter flummig men initialt, har någon implementerat SEQR? Vad krävs i verkligheten? För deras webb låter rätt säljig av erfarenhet är det aldrig så lätt som det låter.

Permalänk
Medlem

Rent allmänt brukar egenutvecklade lösningar kunna bli dyrare då det krävs en del arbetstimmar för att få till det. Vad är det för sammanhang det ska användas i?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

@Daniel: har tänkte jag mer på plug and play lösningen de erbjuder. Om SEQR inte har stöd för befintliga kassasystemet så är det rätt mekigt att få detta att lira kan jag tänka mig? Känns kladdigt att ha en mellanhand som har hand om båda sidors API och bollar detta.

Vidare är kunden mest intresserad av en betalapp där det går betala butikens produkter direkt från appen. Det är ju inte så svårt att göra med andra ramverk men med SEQR har jag ingen erfarenhet. Och då är det just SEQR de blivit kära i för "McDonnald's och Hemköp har ju det".

Permalänk

SEQR är rätt värdelöst att jobba med... Jobbade mot deras utvecklare och de gav upp för att de inte hade support i APIet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@Daniel: har tänkte jag mer på plug and play lösningen de erbjuder. Om SEQR inte har stöd för befintliga kassasystemet så är det rätt mekigt att få detta att lira kan jag tänka mig? Känns kladdigt att ha en mellanhand som har hand om båda sidors API och bollar detta.

Vidare är kunden mest intresserad av en betalapp där det går betala butikens produkter direkt från appen. Det är ju inte så svårt att göra med andra ramverk men med SEQR har jag ingen erfarenhet. Och då är det just SEQR de blivit kära i för "McDonnald's och Hemköp har ju det".

Jag har ingen erfarenhet av att utveckla med SEQR:s API, bara tittat lite på vad som finns och vad man kan göra.
Men jag gillar att använda SEQR och tycker att din kund tänker helt rätt, tror på SEQR för framtiden.

1) Kolla först med SEQR om de kanske redan har stöd för din kunds kassasystem? Vad jag har förstått så har SEQR ett egenintresse att ta fram lösningar till ALLA kassasystem. Om det inte redan finns så kanske det tar tid, men jag tror att SEQR kan vara villiga att lägga den tiden. Kontakta dem och fråga: http://seamlessdistribution.github.io/contact/
Om du väljer att göra en egen lösning så bör SEQR certifiera den för att just inte ha en "kladdig lösning", och det är det här som integreringen ska leva upp till: http://seamlessdistribution.github.io/merchant/reference/cert...

2) Här har du grund exempel på hur du integrerar SEQR betalning i din app: http://seamlessdistribution.github.io/merchant/inapp/
Annars om det bara gäller ett fåtal produkter så borde det absolut enklaste vara att bara lägga in några Shop On The Spot annonser i appen, antar att du då bara behöver en korrekt länk för varje annons. När den länken körs så startar SEQR och ser vilken produkt det gäller och SEQR sköter sen resten, man kan få varan skickad till sin hemadress på bara ett klick. Men kontakta SEQR och fråga de hjälper säkert gärna till.

Jag vet att SEQR vill se många fler använda tjänsten, så de bör vara mycket angelägna om att hjälpa utvecklare att komma vidare om de fastnar på någon.

Permalänk

@svintaj: tack för ett väldigt bra svar!