Feedback på min tjänst - Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Feedback på min tjänst - Snabbostad.se

Hej Swec!

Jag har tillsammans med en kompis utvecklat en tjänst som vi kallar Snabbostad.se

Vi skulle gärna få lite feedback och konstruktiv kritik om ni har någon sådan
Både på idén och tjänsten i sig, på designen av hemsidan, på texterna och på allt annat ni kommer på. Och även specifikt på "betalningssidan" som vi vet är superful men vi kommer inte på någon bra desing för. Om ni vet sidor/platser där folk skulle vara intresserade av den här tjänsten så tar vi också tacksamt emot det

(Den fula orange:a baren där det står "beta" kommer inte vara där alls när vi går live sen)

Ni hittar sidan här

Tack på förhand!

§9 /moderator
Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Motivering till varför jag skulle vilja betala det priset för den tjänsten? Sms delen kan jag förstå, men att betala 99 kr som baskostnad för enbart epost, och 178kr totalt för sms också.

Bor inte ens i Stockholm, men det var de första jag kom att tänka på "Usch, för dyrt för något så simpelt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Motivering till varför jag skulle vilja betala det priset för den tjänsten? Sms delen kan jag förstå, men att betala 99 kr som baskostnad för enbart epost, och 178kr totalt för sms också.

Bor inte ens i Stockholm, men det var de första jag kom att tänka på "Usch, för dyrt för något så simpelt"

Kan helt klart hålla med om att det är en för stor summa för en mellanhandstjänst, det vore isåfall rimligare med en hundralapp för att registrera sig, och sedan en viss månadskostnad för smsen... särskilt när det inte är en garanti för att ens få en bostad

Att något sådant här ens behövs visar bara hur sjuk bostadsmarknaden är...helt otroligt

20 hyresvärdar låter lite? Övervakar tjänsten endaste hyresvärdarnas hemsidor eller meddelar de er exklusivt att det finns en ledig? Ifall det endast är hemsideövervakning ser jag ens en kostnad övht som svårmotiverat

I övrigt ser hemsidan högkvalitativ ut på Firefox för Android/mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Motivering till varför jag skulle vilja betala det priset för den tjänsten? Sms delen kan jag förstå, men att betala 99 kr som baskostnad för enbart epost, och 178kr totalt för sms också.

Bor inte ens i Stockholm, men det var de första jag kom att tänka på "Usch, för dyrt för något så simpelt"

För att du antagligen hittar en bostad på en månad eller två vilket jag skulle tycka vara värt 200kr
I Stockholm är det väldigt svårt att få bostad och vissa letar länge efter lägenhet och bor i dåliga andrahandskontrakt. Vi har hittat liknande tjänster som tar betydligt mer än 100 kr i månaden

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Kan helt klart hålla med om att det är en för stor summa för en mellanhandstjänst, det vore isåfall rimligare med en hundralapp för att registrera sig, och sedan en viss månadskostnad för smsen... särskilt när det inte är en garanti för att ens få en bostad

Att något sådant här ens behövs visar bara hur sjuk bostadsmarknaden är...helt otroligt

20 hyresvärdar låter lite? Övervakar tjänsten endaste hyresvärdarnas hemsidor eller meddelar de er exklusivt att det finns en ledig? Ifall det endast är hemsideövervakning ser jag ens en kostnad övht som svårmotiverat

I övrigt ser hemsidan högkvalitativ ut på Firefox för Android/mobil

Priset beror ju på vad man jämför med, vi har hittat andra tjänster som gör ungefär samma sak och de flesta tar betydligt mer än 100 kr i månaden.

Det är antalet hyresvärdar i Stockholm och Stor-Stockholm som har någon form av "först till kvarn"-lägenheter om vi inte missat någon. Kostnaden motiveras med att det har tagit ett antal timmar att bygga tjänsten och att den kan hjälpa människor att få ett förstahandskontrakt vilket kan vara väldigt svårt i stockholm

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Som andra uppgett så kommer ni troligen få många fler kunder med en lägre månadskostnad. Kvantitet över kvalitet så att säga.

Börja hellre lågt, och höj priserna senare. Alt, kör men nån "50% rabatt på månadspriset, häng med i starten!"

Sidan ser annars väldigt professionell ut. Fick dock "Serverfel" när jag skapade mitt konto, men anmälan gick däremot igenom (Använde senaste Chrome i Windows 10)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Som andra uppgett så kommer ni troligen få många fler kunder med en lägre månadskostnad. Kvantitet över kvalitet så att säga.

Börja hellre lågt, och höj priserna senare. Alt, kör men nån "50% rabatt på månadspriset, häng med i starten!"

Sidan ser annars väldigt professionell ut. Fick dock "Serverfel" när jag skapade mitt konto, men anmälan gick däremot igenom (Använde senaste Chrome i Windows 10)

Tack! Ska kolla på vad det kan bero på

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

@folke123
Sedan på "Frågor och svar" så skulle jag personligen gärna vilja kunna klicka på hela "fliken" istället för att man måste träffa av själva texten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

@folke123
Sedan på "Frågor och svar" så skulle jag personligen gärna vilja kunna klicka på hela "fliken" istället för att man måste träffa av själva texten.

Bra upptäckt! Det borde vi kunna lösa

Har du aktiverat ditt konto så du får e-post?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av folke123:

Bra upptäckt! Det borde vi kunna lösa

Har du aktiverat ditt konto så du får e-post?

Aktiverade det nu.
Kanske vore bra om ni skickar ut ett svar på detta till ens mejl så att man vet att det fungerar? T.ex. "Tack för att du aktiverat ditt konto på X"

Osäker på om det behövs - i framtiden så lär ni ändå skicka ut nån form av bekräftelse på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Aktiverade det nu.
Kanske vore bra om ni skickar ut ett svar på detta till ens mejl så att man vet att det fungerar? T.ex. "Tack för att du aktiverat ditt konto på X"

Osäker på om det behövs - i framtiden så lär ni ändå skicka ut nån form av bekräftelse på köpet.

Precis, i framtiden kommer du ju slussas vidare till Payson där du gör köpet och sen till någon confirm sida hos oss

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Skrivet av folke123:

Precis, i framtiden kommer du ju slussas vidare till Payson där du gör köpet och sen till någon confirm sida hos oss

Varför payson när det finns paypal?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Varför payson när det finns paypal?

Skickades från m.sweclockers.com

För att många inte har paypal konton och är tryggare med payson

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se