Youtube Gaming lanserar videoströmning för mobiltelefoner

Permalänk
Melding Plague

Youtube Gaming lanserar videoströmning för mobiltelefoner

I somras sjösattes Youtube Gaming som ett alternativ tjänst till Twitch. Videojätten stannar dock inte vid PC-plattformen, utan släpper nu stöd för videoströmning av spel från mobila enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Yo Kenneth, första artikeln? Mäktigt! Bra ämne (utveckling på streaming även om jag inte ser när streaming på tfn ska bli en hit) och intressant skrivet, keep it up kompis!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag har sett något liknande på Twitch där en streamade från surfplatta eller mobil. Detta kanske är bättre implementerat i Youtube dock? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mitt bristande intresse för streams når nya nivåer

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det är ju där #framtiden ligger i spelbranschen för casuals.. de populäraste spelen som spelas av mest personer som drar in mest pengar finns idag på telefonerna och inte på konsoler eller datorer

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Entusiast

Har faktiskt sökt ett sätt att få upp en let's play utav 'The world ends with you' och då passar ju detta bra, men rent generellt kanske det inte är så spännande med mobilspel..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Så nu kan jag alltså se på när folk spelar Snake...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lan:

Yo Kenneth, första artikeln? Mäktigt! Bra ämne (utveckling på streaming även om jag inte ser när streaming på tfn ska bli en hit) och intressant skrivet, keep it up kompis!

Andra artikeln http://www.sweclockers.com/nyhet/21182-roccat-slapper-ny-vers...

Skrivet av kevve1:

Jag har sett något liknande på Twitch där en streamade från surfplatta eller mobil. Detta kanske är bättre implementerat i Youtube dock? :/

Det har nog använts någon extern enhet för att fånga den bilden. Vad jag vet så har Twitch inte en sån tjänst ännu.

Permalänk
Medlem

Galaxy s6 edge

Testa detta precis. Det funkar väldigt bra, synd bara att inte den tar upp ljudet från spelet. Man får ha på micken och sen volym på mobilen så tas spelljudet upp.

Men jävlar vad varm mobilen blir efter ca 10 min test.

Vad gäller batteriet under dom 10 min så märkte jag inget. hade 71% när jag började och har just nu 3 min efter testet 71%.

Permalänk
Medlem

Lets Plays - nu med ännu lägre kvalitet än tidigare!

Permalänk
Medlem

Let's play tetris!

Permalänk
Entusiast

@nemo88:
Det känns som det måste vara en bugg, annars känns denna nyhet ganska värdelös då ljud krävs för att det ska bli bra..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Lets Plays - nu med ännu lägre kvalitet än tidigare!

720 30fps blev det, och kan säga att det var bättre kvalite än många streamers på twitch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

@nemo88:
Det känns som det måste vara en bugg, annars känns denna nyhet ganska värdelös då ljud krävs för att det ska bli bra..

aa måste vara nån bugg. för känns fel att man ska använda mobilens högtalare för att mic ska plocka upp det.

Permalänk
Medlem

Undrar hur det går för Google gamingsatsing. Vore kul att se lite färska siffror.

Permalänk
Medlem

Youtube Gaming appen är inte kompatibel med min LG G4 ju

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold