Fredagspanelen 102: Radeon Gemini i höst, nya Surface från Microsoft, gäster i studion

Permalänk
Medlem

Haha, tjejen i turtles-tshirt, lagom nördvarning där Tummen upp, mer sånt!

Permalänk
Inaktiv

Vilken härlig comeback @Jacob! Superskarp som vanligt Jonas och Emil är vi bortskämda med då de alltid gör ett mycket gott jobb. Kul med fler deltagare!

Permalänk

Man kan ju inte förvänta sig att människor som aldrig står framför kameran ska göra ett klockrent jobb första gången, tycker Jakob skötte sig sjukt bra för att nästan aldrig stå framför kameran, samma med Ida. Sen att hon inte har hundra koll på nanometer är inte hela världen, med tanke på att hon recenserar Appleprodukter som är en helt annan kultur än vanliga PC-marknaden.

Visa signatur

Chassi: NZXT H442 Silent Ultra Black New Edition || MOBO: Asus Z270E || CPU: Core i7 7700K || GPU: MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X || RAM: Corsair LPX 16Gb DDR4 || PSU: Corsair RM 1000i || SSD:Samsung 850 EVO 500+250 Gb || Kylning: NH-D15 ||

Permalänk
Medlem

Mycket bra Fredagspanel! Alltid intressant med gäster med lite mer fokus på specifika ämnen, vill se mer av detta!

Permalänk
Medlem

"George Lucas vrider sig i sin grav höll jag på att säga, men han är ju inte död än" hahaha, gjorde min kväll!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Gick ju okej trots att Jonas ej var med.
Dock så får Emil fixa en pall till nästa gång, så får det finnas en cola burk annars får ni lägga in en senare med lite magi annars

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Uh! 360p. När kommer högre upplösning upp? Vill inte känna mig mer närsynt än vad jag redan är

https://www.youtube.com/watch?v=4CJvasYJP6o

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Trrreeevlig panel! Kul med nya ansikten. Håller med om att le originals är bättre på att få med tittaren i showen, genom att titta in i kameran.
Men det var kul och bra ändå, Ida var en trevlig prick! Cowabunga!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Norrland börjar vi umeå, och i värsta fall sundsvall!

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av scared:

Kul panel!
Hade varit kul om ni kunde bjuda in Edin Mehinovic till en special panel (eller podcast) där ni går igenom sweclockers historia (hur allt starta etc)

Han är så kameraskygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av Immersion:

till tjejen på 99 mac, Huawei Mate S har också "3D touch" och dom var därmed först med det föra Iphone

Det där med knogarna hade jag hört om, men på nått sätt missat 3D Touch. Där ser man! Med Samsung med på tåget har snart "var man" 3D Touch i sin ficka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av Larskrister:

Norrland börjar vi umeå, och i värsta fall sundsvall!

Gick gymnasiet i Umeå och håller med dig! Skrattade lite när jag hörde Jacobs utläggning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

till tjejen på 99 mac, Huawei Mate S har också "3D touch" och dom var därmed först med det föra Iphone

Nej, det var dom inte. De har presenterat en prototyp på en mässa för en specialversion av telefonen som man inte vet när den ska komma ut. De hade heller ingen aning om hur tekniken skulle implementeras.

3D Touch började utvecklas redan för fem år sen, specialversionen av Huawei Mate S började utvecklas när det spreds rykten om att Apple skulle komma med en tryckkänslig telefon.

Permalänk

Japp, då är det att ha en spel kväll med ARK Survival Evolved ett omtyckt spel av många

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scared:

Kul panel!
Hade varit kul om ni kunde bjuda in Edin Mehinovic till en special panel (eller podcast) där ni går igenom sweclockers historia (hur allt starta etc)

Som en nyårsspecialare

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Haha, tjejen i turtles-tshirt, lagom nördvarning där Tummen upp, mer sånt!

Tjejen heter Ida
Utöver coola T-shirten var Jakob den enda som hade på sig något som visade vilken "avdelning" de representerade, vilket var smart då denna panel presenterade personer från olika delar av geek publishing.
Givetvis Mr Spock också

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig panel med geek publishing, mer sånt!!

Det måste ni göra lite oftare, gillade Carl från FZ.

Skål o trevlig helg

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av scared:

Kul panel!
Hade varit kul om ni kunde bjuda in Edin Mehinovic till en special panel (eller podcast) där ni går igenom sweclockers historia (hur allt starta etc)

Håller med! Hade varit riktigt intressant och kul att se/höra hjärnan bakom detta rättelika nördimperium

Skrivet av Oddrun:

Han är så kameraskygg!

Skickades från m.sweclockers.com

En podcast skulle kunna funka då med andra ord?

Permalänk
Hedersmedlem

Grymt kul med gästerna!

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Jag är tydligen hörselskadad och kanske trögfattad.

Kan någon berätta vad Emil och Kenneth pratar om

Jag hör "fips" "tre hertzad" "Du har fjunig 16:1 skärm iofs"
Jag har mellan 200-253

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av SolidReactor:

Tjejen heter Ida
Utöver coola T-shirten var Jakob den enda som hade på sig något som visade vilken "avdelning" de representerade, vilket var smart då denna panel presenterade personer från olika delar av geek publishing.
Givetvis Mr Spock också

Det finns 99mac-mössor och en rätt varm jacka med tryck på ryggen. Inget av det kändes rätt för studion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Medlem

99mac tjejen får 10 poäng får sprudlande entusiasm iaf soft med en fredagspanel som inte bara kändes framtvingad för sakens skull.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av Dr. MASS:

Jag är tydligen hörselskadad och kanske trögfattad.

Kan någon berätta vad Emil och Kenneth pratar om

Jag hör "fips" "tre hertzad" "Du har fjunig 16:1 skärm iofs"
Jag har mellan 200-253

"fips" - FPS/Frames Per Second
"tre hertzad"- tror det menas med att en display har över 100Hz i uppdateringsfrekvens, så typ en 120-144Hz monitor
"Du har fjunig 16:1 skärm iofs"- tror de sa 60Hz skärm
"Jag har mellan 200-253" - pratar antagligen om FPS i CS:GO

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av skog1s:

Väldigt trevlig panel med geek publishing, mer sånt!!

Det måste ni göra lite oftare, gillade Carl från FZ.

Skål o trevlig helg

Skål!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Jag tycker att @Jacob skötte sig bra. Lite mer titt i kameran kan jag hålla med om men om han flyttar till kontoret förutsätter jag att han kommer synas regelbundet i panelerna.

Ja, de övriga skötte sig också bra men visst är det trevligare om de pratar med med kameran men alla hade mål i munnen och dynamiken fanns i samtalen så fler gästspel i framtiden är välkommet.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Nej, det var dom inte. De har presenterat en prototyp på en mässa för en specialversion av telefonen som man inte vet när den ska komma ut. De hade heller ingen aning om hur tekniken skulle implementeras.

3D Touch började utvecklas redan för fem år sen, specialversionen av Huawei Mate S började utvecklas när det spreds rykten om att Apple skulle komma med en tryckkänslig telefon.

Har du kollat på prislapp Mate S finns till och med att köpa i sverige, men har funnits tillgänglig i hemlandet längre.

Oavsett vad så var huawei först ut med en smart telefon med 3D touch, däremot var apple först med en klocka med 3d touch

Permalänk
Skrivet av Oddrun:

Det där med knogarna hade jag hört om, men på nått sätt missat 3D Touch. Där ser man! Med Samsung med på tåget har snart "var man" 3D Touch i sin ficka...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är många som missat det och har nog att göra med att huawei inte är lika kända som apple även om dom är en av dom få mobiltillverare som har stadig tillväxt nu

Man kan använda det som en våg bla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddrun:

Det finns 99mac-mössor och en rätt varm jacka med tryck på ryggen. Inget av det kändes rätt för studion.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä de skulle ju inte funka då jackan skulle ju täcka din coola tshirt och mössan ditt långa fina hår, som Jonas e avundsjuk på

Permalänk

Bra jobbat Emil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Har du kollat på prislapp Mate S finns till och med att köpa i sverige, men har funnits tillgänglig i hemlandet längre.

Oavsett vad så var huawei först ut med en smart telefon med 3D touch, däremot var apple först med en klocka med 3d touch

Läs mitt inlägg igen, går inte det hem så läs detta: http://www.xda-developers.com/3-days-with-the-huawei-mate-s

Citat:

Unfortunately, it seems like Huawei’s most anticipated, most hyped feature could easily be its most crippling downfall. At the press conference, Force Touch had more time spent lauding its potential and how ‘innovative’ its inception was than any other aspect of the device, and yet, just as pricing and storage options were detailed, a small asterisk promised to ruin everything. The short sentence it led to informed the hungry journalists present that Force Touch was only going to be available on the ‘premium’ version that came with 128GB of storage. There is no confirmed release date at the time of writing for this model, but when it does finally appear, you can bet that its abundance of memory will help to boost prices to the roof.

Secondly, the feature-set is a little limited at this point, so much so that Huawei provided a way to send in suggestions for further uses of the technology during the conference itself. This simply served to provide the impression that the technology had been rushed to market in an attempt to be the first (read: before Apple) to flaunt it, with only minimal R&D time taken to find practical applications for it. What the Chinese company haven’t done however, is provide an API for Force Touch, meaning that developers cannot experiment with it to find better uses than have been so far. This, added to the lofty price tag and vague availability ensures that the there’s almost no incentive to develop ideas for this device, and therefore, little chance of Force Touch evolving meaningfully in the coming months. Even the models that were made available to testers and journalists at IFA were lacking the capability, and therefore, the only experimentation made possible was on the permanently-attached display models.