Permalänk

amd fx 8350 temp frågor

som ni ser på bilden jag länkar här http://imgur.com/ha6QHLk så har jag hwmonitor igång och även programet i moderkortet och fliken från min corsair h100i uppe
cpu temp
amd fx 8350 temp

vad är cpu tempen?? 19,7?
eller 38 grader?

ser ni något annat som ser onormalt ut säg gärna till!
mvh steve

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Skrivet av loydenboy:

som ni ser på bilden jag länkar här http://imgur.com/ha6QHLk så har jag hwmonitor igång och även programet i moderkortet och fliken från min corsair h100i uppe
cpu temp
amd fx 8350 temp

vad är cpu tempen?? 19,7?
eller 38 grader?

ser ni något annat som ser onormalt ut säg gärna till!
mvh steve

38c är tempen socket temp/ cpu temp och 19,7c är core temp

Permalänk

okej är det skaplig temp i idle?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Avstängd

Letat runt i trådar men hittar inget riktigt svar.. Just köpt en 8350 black ed. och monterat på min Nzxt Kraken x41 aio kylare.. Ligger på 36-38 grader i idle, är detta normalt eller ska jag testa montera om kylaren eller köpa en bättre kylare?

Permalänk

@loydenboy:
Man ska hålla sig under 70 grader och 50 grader, vilket är en bra arbetstemperatur för dem ( att hålla den vid denna temperatur undviker att du dödar den eller att den degradar).
@Karl_magnum
Den är kanske lite hög men beror mest på att kylaren är lite för klen för en fx-8350. Du behöver inte oroa dig så länge inte processorn throttlar. Vill du överklocka den borde du investera i en annan kylare men i stock så duger det.

Permalänk

tack sitter med skylake i5a nu

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Avstängd

@Chemrupes: Okej! Fan jag höll min 8320 kring 10-15 grader stock med den här kylaren och klockad till 4,3 höll den sig under 30.. Beror det på den högre effekten? 8320 låg på 95w och 8350 ligger väl på 125w om jag kommer ihåg rätt nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karl_magnum:

@Chemrupes: Okej! Fan jag höll min 8320 kring 10-15 grader stock med den här kylaren och klockad till 4,3 höll den sig under 30.. Beror det på den högre effekten? 8320 låg på 95w och 8350 ligger väl på 125w om jag kommer ihåg rätt nu.

Kan inte vara bekvämt att bo i ditt rum om du har CPU-temperaturer på 10-15 grader? Hur funkar det egentligen?

Permalänk
Avstängd

Haha det var vad hw monitor sa fråga mig inte hur det gick till!
Helt färsk på datorer så litar på vad mjukvaran säger till mig..
Har datorn i anslutning till en alltid öppen vädringslucka så sitter ofta med mössan på vid datorn haha!@Andreaz1:

Permalänk

FX8350 + Be Quiet Shadowrock 2

Hej!

Som rubriken lyder så har jag en Shadowrock kylare på min AMD FX8350. Planen var att jag skulle klocka upp cpun lite mha denna gigantiska kylare, och efter lite sökande på internet så lyckades jag pilla upp processorn till 4.4Ghz. När jag sedan skulle stresstesta setupen i Prime 95 så stack tempen upp emot 80 grader innan jag avbröt. Jag tyckte de kändes lite väl varmt? ^^ Så ja ställde tillbaka till fabriksinställningarna på 4.0Ghz och körde om testet. efter ca 5 min stresstest så fick jag följande resultat: http://imgur.com/KcypbpS

Så min fråga är nu ifall temperaturerna skall ligga så högt?

Värt att notera är att jag har ett Define R5 chassi med dubbla fläktar fram, en bak och en i sidan riktat mot grafikkorten.

mvh