Fredagspanelen 102: Radeon Gemini i höst, nya Surface från Microsoft, gäster i studion

Permalänk
Medlem
Skrivet av CraXteR:

Måste bara påpeka och respektera hur bra Emil och Jonas är på att få med tittaren i panelen.
Fram för allt genom att titta rakt in i kameran när ni talar med oss.
Sjukt stor skillnad jämfört med era "kollegor" som besudlar er studio.
Tyvärr är ingen i er studio lika bra på detta(Jacob är i gränsläget). Inget illa menat, konstruktiv kritik!

Jonas å Emil LEXA UPP FÖR FA-AN

Skrivet av Callemedskägget:

We are but peasants in their magnificient shadow.

Det tar ju tid innan man kan slappna av framför kameran också.
Jonas och Emil var inte så kaxiga i början.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

<3
Kära kollega, sedan när har Wikipedia fel? https://sv.wikipedia.org/wiki/Norrland #TwilightZone
Att jag var dålig på att titta i kameran var det faktiskt första jag sa efter inspelningen. Blir nog bättre med tiden, planen är att jag ska få mer kameratid när jag arbetar dagligen från kontoret.
Jag tycker "slappt" är ett tråkigt ordval, @emilakered och @JonasT har fullt upp med annat än att gräva ned sig i alla smådetaljer och händelser på nyhetsfronten. Att jag framstår som mer intresserad eller ha bättre koll på detaljerna är inte konstigare än så att läsa och skriva nyheter är en mycket större del av min vardag. Vänd på det – Emil och Jonas har bättre koll på allt som rör testlabbet och produkttesterna.

Tröjorna är någonting vi fått genom företaget! Jag lämnar det tråkiga standardsvaret att vi internt diskuterar möjligheterna att sälja kläder och prylar signerade SweClockers.com, men kan i dagsläget inte lämna något besked om när.

Tror jag kan tala för alla Sweclockare när jag säger att vi skulle välkomna
möjligheten att köpa tröjor och annat stämplade med er logga!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Hade varit kul och se om ni kan köra Betan på Blizzard - Overwatch

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SnowNalle:

Hade varit kul och se om ni kan köra Betan på Blizzard - Overwatch

Det tycker vi också.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Jättehärlig panel! Blev inte tråkigt en sekund! Bäst i kameran var ju som vanligt Emil men även @Callemedskägget skötte sig riktigt bra måste jag säga.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Hedersmedlem

Günther är sååå tidigt 2000-tal!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Überklass:

Günther är sååå tidigt 2000-tal!

Hade ju hoppats på en Tom Selleck i Magum, fick tangoinstruktör.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Black Widow, Iron Man, HULK, Thor och Captain America... Jonas får dra nitlotten som Hawkeye eftersom han inte behagade vara med.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Kanonfredagspanel!!!

Väldigt roligt att alla Appleanvändare tror att de är först med allt. Finns en Huaweitelefon med 3d touch redan.

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

Kanonfredagspanel!!!

Väldigt roligt att alla Appleanvändare tror att de är först med allt. Finns en Huaweitelefon med 3d touch redan.

Det har redan avhandlats tidigare i tråden huruvida det ligger till med den.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

Kanonfredagspanel!!!

Väldigt roligt att alla Appleanvändare tror att de är först med allt. Finns en Huaweitelefon med 3d touch redan.

iaf först med en vettig implementation. Som jag förstått det så gjorde huawei ett krafttag för att vara först eftersom ryktena om Apples kommande "force touch för mobiler" började trappas upp.

http://bgr.com/2015/09/29/iphone-6s-3d-touch-vs-huawei-mate-s...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

Kanonfredagspanel!!!

Väldigt roligt att alla Appleanvändare tror att de är först med allt. Finns en Huaweitelefon med 3d touch redan.

Nej, det gör det inte vilket redan tagits upp: http://www.xda-developers.com/3-days-with-the-huawei-mate-s

"Force Touch was only going to be available on the ‘premium’ version that came with 128GB of storage. There is no confirmed release date at the time of writing for this model, but when it does finally appear, you can bet that its abundance of memory will help to boost prices to the roof"

"Secondly, the feature-set is a little limited at this point, so much so that Huawei provided a way to send in suggestions for further uses of the technology during the conference itself. This simply served to provide the impression that the technology had been rushed to market in an attempt to be the first (read: before Apple) to flaunt it, with only minimal R&D time taken to find practical applications for it. What the Chinese company haven’t done however, is provide an API for Force Touch, meaning that developers cannot experiment with it to find better uses than have been so far. This, added to the lofty price tag and vague availability ensures that the there’s almost no incentive to develop ideas for this device, and therefore, little chance of Force Touch evolving meaningfully in the coming months. Even the models that were made available to testers and journalists at IFA were lacking the capability, and therefore, the only experimentation made possible was on the permanently-attached display models."

Det verkar vara en plikt hos Androidanvändare världen över att sprida den desinformationen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det här var en fredagspanel som passar mig. Mycket Microsoft. Och så Jacob så klart <3 puss påre

Tycker den var kul med att se lite fler ansikten ifrån redaktionen bakom sajten, men lite väl flamsigt och rörigt för min smak.

Dessutom appropå din kommentar ovan; de missade helt att nämna Microsofts nya telefoner som lanserades på eventet - samtidigt som de självklart tog upp mycket kring iPhone och Apples produkter.

Lite trist snefördelning på SweC:s nyhetsrapportering helt klart, men så har det tyvärr nästan alltid varit. Enda gången de nämner Windows på telefoner är om de tar upp en negativ vinkel på det (nästan iaf).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

Norrland börjar vi umeå, och i värsta fall sundsvall!

Många påstår ju annars att gränsen går vid Uppsala... (även om jag kanske inte riktigt helt håller med).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

"3D touch" är inget nytt, tryckkänslighet finns på alla touch telefoner redan.
Det enda som saknas är en mjukvara som kan balansera.
På bärbara datorer finns redan denna tillämpning i hård/mjukvara sen bra tid tillbaka redan.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

det snackades om installera windows 10 med en 7/8 nyckel och göra en clean install och ingen Uppdatering finns det nån Länk eller iso som har släppts ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

det snackades om installera windows 10 med en 7/8 nyckel och göra en clean install och ingen Uppdatering finns det nån Länk eller iso som har släppts ?

Du hade ju kunnat googla på windows 10 installation, första länken är denna ;-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Intressant att se en Semtex energidryck, dom fanns på sent 1990-tal har jag för mig.
Burkarna var snyggare på den tiden!

Såg ut såhär, undrar om det är samma innehåll idag.

Edit: vart bara tvungen att kommentera på den, men som alla andra sagt kul med lite nytt folk i Fredagspanelen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Petterk:

Norrland
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Sverigekarta-Landsdelar_Norrland.svg/450px-Sverigekarta-Landsdelar_Norrland.svg.png

Ume
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Umea_Municipality_in_V%C3%A4sterbotten_County.png

Bilvägen mellan Umeå och Gävle är väl drygt 47 mil. Gävleborgs län ingår ju dock i mellansverige, men det är ingen geografisk indelning. Norrlandsmål börjar väl också högre upp!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24