Permalänk

Tips till hemsida

Tja! Jag och en kompis håller på med en hemsida i skolan och vi skulle uppskatta om ni hade några tips och idéer som vi kan göra för det ska bli bättre och roligare hemsida..?

https://gopassistance.com

någon som har idéer för ett forum ?
Mvh Gustav de Vries

Permalänk
Medlem

Först och främst så kanske ni borde berätta vad eran sida handlar om när man kommer in på den. Det står INGET just nu, nada. Bildspel och bilder på GoPro-modeller. Trodde ni sålde GoPro kameror, helt ärligt.

Era guider är förvirrande och känns vilseledande, och då är jag ändå insatt i filmproduktion och media.
Era guider börjar med en fråga som rubrik, men följande text svarar inte på frågan som jag uppfattar det.

Er engelska är väldigt medelmåttig och oseriös, men anser inte att det är ert största problem, även om ni borde se över språket.

Inbilla er att ni kommer in på hemsida av en slump, första gången någonsin, vad ser ni? Hur uppfattar ni hemsidan? Förstår ni vad den handlar om?

Kolla upp andra stora hemsidor och analysera hur dom beskriver allt på ett enkelt sätt.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Sån engelska och ni ska gå på gymnasiet? Oherre..

Skulle ju vara bättre om ni minskade ner på bildspelet och inte körde 80px på texten.

Är det du eller Gunilla som svarar när jag ringer och ställer några frågor om min GoPro senare inatt?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Sån engelska och ni ska gå på gymnasiet? Oherre..

Skulle ju vara bättre om ni minskade ner på bildspelet och inte körde 80px på texten.

Är det du eller Gunilla som svarar när jag ringer och ställer några frågor om min GoPro senare inatt?

Bättre engelska än majoriteten av de jag gick i skola med för ett par år sedan kan jag säga.
De flesta på skolan kunde inte ens hålla en konversation på något annat språk än svenska.

Det ser även ut som det finns en del förvirring angående diverse olika saker.

T.ex. "24 FPS and more is mostly used for slow motion videos " eh?
"FPS is how many Frames the camera can shoot every second." Vad är en "frame"? Inte alla som förstår.
"The more Frames per second (FPS) you use the more can you slow down the footage when editing in any editing software." Nä, jag kan dra ned min 30fps video så mycket jag vill också. Det kommer dock inte se bra ut. Konstig formulering på meningen.

Sidan i sig är också väldigt tom. Vad är det ni vill ha hjälp med? Vad vill ni ha på sidan? Vad ska den vara bra för? Hur kommer den bli bättre än liknande hemsidor?
Vill ni göra det för skoj skull och inget annat så är det inget större problem. Men vill ni faktiskt komma med nyttig information måste ni som minst uppnå liknande sidor till resterande sidor som existerar runt samma ämne. Vilket det finns en hel del av.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Ni kan få lite inspiration här: http://www.awwwards.com/

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer, Intel Core i7 4790K 4GHz, Intel SSD 225GB, Kingston HyperX Beast 2400 MHz 8GB, 1023MB NVIDIA GeForce GTX 650 Ti.

Permalänk
Medlem

Älskar när någon ber om hjälp på SweC och aldrig svarar i sin egna tråd.
Man känner sig alltid uppskattad då.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Älskar när någon ber om hjälp på SweC och aldrig svarar i sin egna tråd.
Man känner sig alltid uppskattad då.

Standard nya användare, gör en tråd och loggar aldrig in igen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.