Tre vinner moderkort och godsaker från MSI

Permalänk
Melding Plague

Tre vinner moderkort och godsaker från MSI

Tre påhittiga medlemmar med nya design- och funktionsinriktade finesser vinner priser från MSI. Två lyckligt lottade går hem med moderkort och en tredje med en välfylld goodiebag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Woohoooo!
Jag har aldrig tidigare vunnit något. Har funderat länge på om jag skulle byta GPU eller byta plattform till Skylake. Min Sandybridge tuffar på men plattformen börjar kännas åldersstigen.

Har sneglat mycket på moderkort från MSI och så kom detta

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nautilus011:

Woohoooo!

Riktigt bra idé, bra jobbat och grattis!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Tycker 2:an låter som det mer användbara förslaget, fast det skulle nog bli ett hyfsat prispåslag visserligen...

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Kul att jag hade nästan exakt samma förslag som killen som vann utan att få nått

Mitt förslag var:
Jag skulle vilja ha ett extra slot-in kort som kanske ansluts till en PCI port för intern kommunikation med moderkortet. Via detta kort ska det gå en buss-kabel upp till en uppflyttad kontrollpanel man kan ha på skrivbordet.

På denna ska det vara power-knapp, reset-knapp, uttag för hörlurar/mic, 2-3st USB-portar samt snabbknappar som kopplas till moderkortets mjukvara så man snabbt och enkelt kan byta profiler för fläktarna.

Alltså en snygg och stilren dosa med utflyttade knappar/portar/usb från chassit till skrivbordet. Då kanske man slipper krypa under skrivbordet hela tiden

Sux to be me

Permalänk
Medlem

Visst låter alternativ 2 bra, men hur skulle detta gå att göra i verkligheten är tanken? Någonstans måste ju kommunikationen ske så den integrerade disken kommer göra så man kan ha 1mindre extern kontakt. Då låter en m2 anslutning mycket smartare så man själv kan välja storlek på disken.
För mycket integrerat är inget som jag personligen vill ha; blir dyrare vid byte och man har mindre valmöjligheter.

Alt1 är ingen dum idé alls. Den trådade versionen är ju dessuto inte så svår att förverkliga. Frågan är bara vad som sker med portarna på baksidan när denna förlängare är inkopplad.

Permalänk
Medlem

Gav nästan exakt samma förslag som förslag 2 fast en mindre ssd för plats till ett os och ett bundlad spel.
Det är något jag hoppas på i framtiden i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Woohoooo!
Jag har aldrig tidigare vunnit något. Har funderat länge på om jag skulle byta GPU eller byta plattform till Skylake. Min Sandybridge tuffar på men plattformen börjar kännas åldersstigen.

Har sneglat mycket på moderkort från MSI och så kom detta

väl förtjänad första plats. tycker det vore en grym idé

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna!
Det skulle ju nästan vara bra med en sån I/O-panel... tex. om man flyttar datorn mellan två skrivbord.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna! Väl värdigt första förslag, hade varit riktigt soft med en sådan I/O-hubb

Permalänk
Medlem

Grattis allihop! Nautilus förslag var ju klockrent, varför finns det inte redan?!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Grattis allihop! Nautilus förslag var ju klockrent, varför finns det inte redan?!

Finns många lösningar redan

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

I stand corrected.

Sedan skulle man ju kunna dra en förlängning från varje port upp till skrivbordsskivan. En trådlös variant vore ju snyggare.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna, verkligen avundsjuk!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!