Corsair Venegance DDR3 RMA?

Permalänk
Medlem

Corsair Venegance DDR3 RMA?

Hej!

Jag har äntligen fått tummen ur och kollat memtest på mina ramminnen då jag har haft problem med BSOD dagligen.

Körde 1 pass memtest och fick 195 errors, alltså beror mina BSODs med ganska hög sannolikhet på RAM-minnena, då jag fick dessa i present för snart 3 år sedan så har jag inte tillgång till kvittot tyvärr, men det kanske går att lösa ändå då det är livstidsgaranti på dessa?

Mvh Jesper

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

@Rockz: Köpte samma internminne som du har igår hos netonnet. Där har de endast två års garanti. Men eftersom du fick dina för tre år sedan kanske de har längre garanti. Hör med återförsäljaren där de köptes.

Visa signatur

2012 går planeten TelLus inte under...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Rockz:

Hej!

Jag har äntligen fått tummen ur och kollat memtest på mina ramminnen då jag har haft problem med BSOD dagligen.

Körde 1 pass memtest och fick 195 errors, alltså beror mina BSODs med ganska hög sannolikhet på RAM-minnena, då jag fick dessa i present för snart 3 år sedan så har jag inte tillgång till kvittot tyvärr, men det kanske går att lösa ändå då det är livstidsgaranti på dessa?

Mvh Jesper

Hej Jesper,

Du har livstidsgaranti ja, men det kan vara lite krångligt utan kvitto. Men skapa en ticket på våran support-sida så ska jag se vad som går att lösa.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan