Apple lanserar Iphone 6S och Iphone 6S Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Men du fattar ju noll!

Apples senaste iPhone borde vara bäst av alla smartphones men är det inte.

Eller borde inte Apples produkter vara bäst?

Du som är Apple fantast får väl svara på den.

Trollar du, eller vad? Du säger att en telefon som (i delar av världen) släpps denna månad inte är bäst med referens till en artikel om vad TechRadar vill se för något i LG:s nästa telefon som ska komma ut nästa år?

Om du är allvarlig kanske du ska ta ett steg tillbaka och fråga dig själv om du är det minsta saklig eller om skriver som du gör för att du ogillar Apple.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Trollar du, eller vad? Du säger att en telefon som (i delar av världen) släpps denna månad inte är bäst med referens till en artikel om vad TechRadar vill se för något i LG:s nästa telefon som ska komma ut nästa år?

Om du är allvarlig kanske du ska ta ett steg tillbaka och fråga dig själv om du är det minsta saklig eller om skriver som du gör för att du ogillar Apple.

Ta bort LG's G5 ur ekvationen och Apples iPhone 6S är fortfarande inte den bästa smartphonen på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ta bort LG's G5 ur ekvationen och Apples iPhone 6S är fortfarande inte den bästa smartphonen på marknaden.

Intressant, berätta mer.

Permalänk
Medlem

@voidkahn: Hur menar du nu? Jag använder internet, spotify, netflix, de diverse applicationer. Men nej jag lagrar inte flera tusen låtar eller bilder då jag inser att de 50 bilder jag ta på fyllan kanske inte är minne för livet? Samt att musiken jag lyssnar på är okej i den kvalite jag kan få den i genom streaming.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Intressant, berätta mer.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6-6849.php

http://www.gsmarena.com/lg_g4-6901.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ta bort LG's G5 ur ekvationen och Apples iPhone 6S är fortfarande inte den bästa smartphonen på marknaden.

Åsikter om vilken telefon är bäst äro lika många som människor på planeten jorden kan jag tänka. Så skulle Aftonbladet eller någon annan tidning skriva att den eller den telefonen är bäst bryr jag mig inte ett dugg om. Den bästa telefonen är den jag själv väljer att köpa.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Varför är dessa bättre?

Permalänk
Medlem

Wow länkar då måste det ju vara sant. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Platt_jord Relevant nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Varför är dessa bättre?

Det är bara att läsa specifikationerna.

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Wow länkar då måste det ju vara sant. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Platt_jord Relevant nej.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.magasinett.net/2011/03/om-bla-applen-och-att-vara-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Det är bara att läsa specifikationerna.

Nej det är det inte. När iPhone 6 kom var den snabbare än Galaxy S5 och HTC One (M8) trots att man skulle kunna tro annorlunda när man läste specifikationerna.

https://www.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Utan bra mjukvara är hårdvaran värdelös. iPhone 6 hade även en av de bästa mobilkamerorna på marknaden trots att den "bara" var på 8 megapixlar. Det finns nämligen väldigt mycket annat än just megapixlar som avgör om en kamera är bra eller inte.

Vissa tror att en skärm är bra om den har många pixlar trots att det finns betydligt viktigare saker så som färger, betraktningsvinkel och kontrast.

Sen så säger jag inte att iPhone är bäst, mycket är en smaksak vad man gillar.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt den här megapixelhetsen. Dagens kameror är ju skitbra för att vara en mobil och räcker för vilken vanlig människa som helst. Är man fotointresserad köper man väl ändå en riktig fritstående kamera? Hade hellre sett att de satsade på övrig hårdvara samt framförallt mjukvaruinnovation.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nombah:

@voidkahn: Hur menar du nu? Jag använder internet, spotify, netflix, de diverse applicationer. Men nej jag lagrar inte flera tusen låtar eller bilder då jag inser att de 50 bilder jag ta på fyllan kanske inte är minne för livet? Samt att musiken jag lyssnar på är okej i den kvalite jag kan få den i genom streaming.

Syftade på den här biten: "jag använder mer mobilen för vad det är skapt för"
Dock antar jag att du menar mer än det och använder vissa appar också. Jag förstår dig dock. Min mobil hade 32GB och det var mer än tillräckligt jäkligt länge tills jag började ladda ner lite spel och så. Men hade kunnat få mer rum om jag flyttade mina bilder och videon som jag tagit då man egentligen inte måste ha dem på mobilen. Det är inte som att man visar dessa bilder för andra konstant, eller för en själv för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Förstår inte riktigt den här megapixelhetsen. Dagens kameror är ju skitbra för att vara en mobil och räcker för vilken vanlig människa som helst. Är man fotointresserad köper man väl ändå en riktig fritstående kamera? Hade hellre sett att de satsade på övrig hårdvara samt framförallt mjukvaruinnovation.

"Riktiga" kameror är svåra att bära med sig medan telefonen alltid finns med. En bra mobilkamera funkar också utmärkt för mindre printar eller om bilderna bara ska visas på datorn.

iPhones kamera är en anledning till att jag kommer byta min Z3 mot en 6s. Sony har, likt de allra flesta Android-mobiler, misslyckats helt med kameran. Det är i princip bara Samsung som kan utmana Apple här, men de är rätt sunkiga på allt annat.
Jag har hållt på mycket med foto och kameran är ett av de starkaste säljargumenten. Mobilkameran används mycket.

(En annan anledning till att jag kommer byta är att Apple är de enda som förstår att designa en mobil som en enhet och inte ett fragmenterat hopkok av program och finesser)

Permalänk
Medlem

Nu har Ifixit skruvat isär en iPhone 6S. 2 GB LPDDR4 RAM bekräftat, dubbelt upp mot iPhone 6 med andra ord.

https://www.ifixit.com/Teardown/iPhone+6s+Teardown/48170

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nombah:

@voidkahn: Hur menar du nu? Jag använder internet, spotify, netflix, de diverse applicationer. Men nej jag lagrar inte flera tusen låtar eller bilder då jag inser att de 50 bilder jag ta på fyllan kanske inte är minne för livet? Samt att musiken jag lyssnar på är okej i den kvalite jag kan få den i genom streaming.

Nä precis. Bilderna behöver man inte ens radera utan man kan helt enkelt lagra dom på datorn om man nu vill spara dem.
I verkligheten behöver man inte ha så jäkla mycket minne alls utan man kan klara sig med litet. Så 16GB räcker fortfarande. Problemet är att det räcker långt ifrån alla. T ex jag gillar inte att streama musik. Jag betalar 100kr per månad för mitt abonnemang. Då får jag hur många sms som helst och billiga samtal samt 3GB data. Dessa 3GB är hur mycket data som helst för någon som inte streamar musik och inte gör annat än att använda whatsapp/messenger osv. Mobilen är i de flesta fall inom WiFi så 3GB räcker gott. Skulle inte vilja ändra mitt abonnemang så för mig är det jäkligt praktiskt att ha min musik på mobilen.

Lägg till några spel och helt plötsligt så är 16GB piss.

Vad spelar det för roll att 16GB inte räcker för de flesta undrar du? Jo, det är så att det kostar mycket mer att köpa en variant av en mobil med mer minne än att köpa det extra separat. Så att om de bara körde med 32GB minst så skulle det vara effektivare för tillverkarna att ha det så vilket skulle sänka priset för 32GB varianten. Detta skulle gynna majoriteten, kanske liiite dyrare för en liten del av folket.

Permalänk
Medlem

Fått min iPhone 6S 128GB nu. Inget revolutionerande men det finns en del saker som gör den trevligare att använda jämfört med 6:an.

Fingersensorn fungerar mycket bättre, läser av betydligt snabbare. Och det extra minnet gör att den inte behöver ladda om flikar i safari. Är man inne på en sida och trycker bak så finns den gamla kvar och behöver inte laddas om. Force Touch är lite kul även om det kanske inte känns livsnödvändigt. Men det finns helt klart användningsområden för det. Sen så är den rent allmänt väldigt snabb. Kameran är också märkbart bättre.

Den är något tyngre än 6:an men det är inget som stör tycker jag. Känns mer gediget byggd och det är den som bekant också då den har betydligt starkare chassi och ska vara tämligen vattentät enligt de tester jag har sett.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Så vad är det du vill kunna göra på din telefon som du anser att du inte kan idag? Vill du kunna ringa snabbare?

Vi diskutterar en smartphone som är kapabel till att göra mer att ringa.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Vi diskutterar en smartphone som är kapabel till att göra mer att ringa.

Du är en månad sen. Jag vet att dagens telefoner är kapabla till mer, men det är fortfarande en telefon. Jag förstår inte denna hysteri kring hårdvaran i dem.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Du är en månad sen. Jag vet att dagens telefoner är kapabla till mer, men det är fortfarande en telefon. Jag förstår inte denna hysteri kring hårdvaran i dem.

Det är snarare en liten dator som går att ringa med. Klart att hårdvaran är relevant. Desto bättre hårdvara ju mer kan man göra förutsatt att lämplig mjukvara finns.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Det är snarare en liten dator som går att ringa med. Klart att hårdvaran är relevant. Desto bättre hårdvara ju mer kan man göra förutsatt att lämplig mjukvara finns.

Även miniräknare är små datorer, men du definierar dem fortfarande som just miniräknare. Vad är det du vill kunna göra på din mobil som du anser att du inte kan idag? Vad är det som kommer att bli bättre med vassare hårdvara?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Även miniräknare är små datorer, men du definierar dem fortfarande som just miniräknare. Vad är det du vill kunna göra på din mobil som du anser att du inte kan idag? Vad är det som kommer att bli bättre med vassare hårdvara?

Du kan ställa samma fråga om hårdvaran i en PC.

Vad är det som kommer att bli bättre med vassare hårdvara i en PC?

Sannolikt möjligheten att köra tyngre och mer avancerade applikationer. Spel med snyggare grafik. Mindre väntetid när man startar program, med mera. Om du ser till vad som har hänt de senaste 10 åren får du svaret.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.