Steelseries återlanserar populära Siberia V2 med nya färgalternativ

Permalänk
Melding Plague

Steelseries återlanserar populära Siberia V2 med nya färgalternativ

På populär begäran återuppstår Steelseries gamla storsäljaren Siberia V2 i form av Siberia 200, som begåvats med nya högtalarelement och sju olika färgalternativ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

för det priset är QH90 långt bättre än steelseries, speciellt när de inte vill förbättra mikrofonen som många klagat över nu i flera år.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Det är som jag alltid trott, ljudet sitter i färgerna!

Permalänk
Medlem

Can't polish a turd, it's still a turd.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Seriöst.. Steelseries tog mjölkning till en helt annan nivå.

Permalänk
Medlem

Siberia v2.

I mitt tycke det bästa headsettet någonsin.

Halvkasst ljud, dålig mic och tveksam kvalité, men jag kan ha på sig det i en hel vecka utan att det känns.
QH-90 och headset såsom ATH m50x med modmic är alternativ jag själv ägt, men de har horribel komfort jämfört med v2.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kommer få hat av detta: Har aldrig försåt hur v2 kan ha varit så extremt framgångsrik. Jag kan seriöst inte höra något i dom pg.a mycket bas och bara degigt ljud. Sen så sitter dom skitigt

Permalänk
Skrivet av truedesire:

för det priset är QH90 långt bättre än steelseries, speciellt när de inte vill förbättra mikrofonen som många klagat över nu i flera år.

Det är en ny mic på Siberia 200, inte samma som gamla V2.
Vad dem menar med oförändrat i artikeln är att den är fortf infällbar och ser ut på samma sätt. Men det är ny teknik i micken.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

för det priset är QH90 långt bättre än steelseries, speciellt när de inte vill förbättra mikrofonen som många klagat över nu i flera år.

Håller med fullständigt. Har haft ett antal Siberias men aldrig varit nöjd just pga mikrofonen, urusel kvalité. I mina ögon är QH-90 ett klockrent val i den prisklassen, något Steelseries borde lära sig av kanske. Så Steelseries...gör om gör bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Vet inte om jag kommer få hat av detta: Har aldrig försåt hur v2 kan ha varit så extremt framgångsrik. Jag kan seriöst inte höra något i dom pg.a mycket bas och bara degigt ljud. Sen så sitter dom skitigt

Håller med, för mig är det också otroligt obekväma. Ljudet är också mediokert.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

QH-90 och headset såsom ATH m50x med modmic är alternativ jag själv ägt, men de har horribel komfort jämfört med v2.

Hur i hela friden kan du tycka att QH-90 har horribel komfort? De är ju mjuka, lätta och riktigt sköna!

Permalänk

Nu är ju ATHM50x i en annan klass, men tycker mina m50x sitter skönare på huvudet. Siberiea är bekväma men jag tycker M50 är bättre där!

Permalänk
Skäggig legend

Hyperx Cloud in my heart.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Hur i hela friden kan du tycka att QH-90 har horribel komfort? De är ju mjuka, lätta och riktigt sköna!

De klämmer otroligt hårt på mina öron. Försökte justera dem i all evighet men det blev inte bättre.
Gav dem till farsan som var helnöjd.

Sen har qh90 inte direkt jättebra mic tyvärr. Den blir glapp och börjar brusa rätt fort.

Vill påpeka att allt jag skriver här är personliga erfarenheter och gäller nödvändigtvis (förmodligen) inte alla.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Avstängd

Nya färger gör dem fortfarande inte till bra lurar, begrav dem och låt dem stanna där.

Skrivet av SteelseriesDavid:

Det är en ny mic på Siberia 200, inte samma som gamla V2.
Vad dem menar med oförändrat i artikeln är att den är fortf infällbar och ser ut på samma sätt. Men det är ny teknik i micken.

Vart läser du det? I artikeln står det att de bara är nya högtalarelement, resten är orört.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SteelseriesDavid:

Det är en ny mic på Siberia 200, inte samma som gamla V2.
Vad dem menar med oförändrat i artikeln är att den är fortf infällbar och ser ut på samma sätt. Men det är ny teknik i micken.

Tack för påpekandet! Ändrat i artikeln.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Master of Overkill

Hur ens kan priset på dessa överstiga 250kr?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nya färger gör dem fortfarande inte till bra lurar, begrav dem och låt dem stanna där.

Vart läser du det? I artikeln står det att de bara är nya högtalarelement, resten är orört.

Han jobbar ju på Steelseries.

Skrivet av tvelander:

Hur ens kan priset på dessa överstiga 250kr?

Undrar jag med. Jag hade det gamla Icemat Siberia det var ganska bra. Mitt höll i 8 år innan öronkuddarna lossnade helt. När det döptes om till Steelseries verkar det dock som att kvalitén störtdök. Jag köpte ett V2 för att ersätta mitt Icemat och ljudet var riktigt dåligt, passformen likaså. Det var slappt och plastigt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Siberia v2.

I mitt tycke det bästa headsettet någonsin.

Halvkasst ljud, dålig mic och tveksam kvalité, men jag kan ha på sig det i en hel vecka utan att det känns.
QH-90 och headset såsom ATH m50x med modmic är alternativ jag själv ägt, men de har horribel komfort jämfört med v2.

Haha amen på komforten! Är ju förvisso nöjd med mina Sennheisser jag har nu men Siberian kunde jag fan glömma bort att jag hade på mig! På den tiden så tyckte jag dem lät bra med mycket bas och micen har jag nog aldrig märkt av att den är kass, eller ja, inte hört nån av mina polare klagat och jag tycker inte att dem som fortfarande sitter på Siberia har varken bättre eller sämre micljud än nån annan..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig köpa ett par då jag har ett par QH-85 och om något så ska jag köpa något med samma kvalitet. Men svart och koppar varianten ser professionell ut

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Mina öron och ögon gråter över detta överprisade ogedigna skitheadset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Det är som jag alltid trott, ljudet sitter i färgerna!

Onekligen!

Skrivet av tvelander:

Hur ens kan priset på dessa överstiga 250kr?

Mycket bra fråga, ett skruvstäd har bättre komfort!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att så många som uppenbart använder mic ofta inte har en separat mic av för användaren godkänd kvalitet? När väl den finns så blir det fan så mycket lättare att välja hörlurar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Foxmaner:

Vet inte om jag kommer få hat av detta: Har aldrig försåt hur v2 kan ha varit så extremt framgångsrik. Jag kan seriöst inte höra något i dom pg.a mycket bas och bara degigt ljud. Sen så sitter dom skitigt

Jag tror svaret är de flashiga färgerna och ett oförtjänt starkt varumärke. Min erfarenhet av SteelSeries är allt annat än positiv. En Xai med bråkande knapp och helt horribelt dålig mjukvara och ett G6v2 som måste designats på fyllan. Det är enda förklaringen till varför de flyttat ner tangenten för ' en rad. Att de ersatt vänstra windowstangenten med en meningslös funktionsknapp kan jag förlåta eftersom det är ett tangentbord för "gamers" men kan tycka att de kunde lämnat windowstangenten och bara slängt in en brytare så man kan stänga av den istället och satt funktionsknappen någon annanstans. Men att förkorta högra shift, förstora enter och flytta '-tangenten en rad ner är helt obegripligt korkat.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Riktigt överskattat headset enligt mig. Syrran hade ett par och jag testade dem någon gång och jag tyckte de satt fruktansvärt illa, reagerade speciellt på just det. Det är visserligen subjektivt men om vi jämför med ersättarna hon skaffade, HyperX Cloud II så lirar de ju inte ens i samma liga.

Nu är kanske Hyper X Cloud II lite dyrare, men QH-90/Cloud I är billigare och är mer eller mindre samma headset. Går inte heller att komma ifrån hur extremt plastiga de känns i jämförelse med Cloud/QH-90 och som sagt, dessa är ju faktiskt billigare vad jag kan se.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Håller med, för mig är det också otroligt obekväma. Ljudet är också mediokert.

Obekväma är ju årets understatement. Rent plågsamma skulle jag vilja säga.

Kanske är det jag som har ett jättehuvud, vad vet jag, men efter en halvtimme med V2s så känns det som ren tortyr. De håller sig ju på plats endast genom att pressa på sidorna... och visst, det blockerar ju ljud utifrån effektivt men ett gaming headset måste man kunna ha på sig i timmar för att de ska fylla sin funktion.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SCORPIUS:

Hur kommer det sig att så många som uppenbart använder mic ofta inte har en separat mic av för användaren godkänd kvalitet? När väl den finns så blir det fan så mycket lättare att välja hörlurar.

Tänkte rekommendera ModMic här men såg att den blivit rätt dyr. $50 plus $12 i frakt och sen antagligen tull på det slutar på en rätt saftig prislapp. Finns ju direkt från Inet och Webhallen också men 600 kr är saftigt för en mikrofon. Tror min ModMic v2 kostade hälften av det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att man inte kan kritisera komforten på ett headset? (så som ni kritiserar det)
Alla föredrar olika. Det är som att en person som föredrar att använda palm grip på möss, kritiserar en mus som är mer gjord för claw grip.

Det finns ett korrekt sätt att kritisera ett headset och det är att säga att man fördrar vissa saker som headsetet antingen uppfyller eller inte. Att bara kalla det dåligt är bara dumt.

Vill bara påpeka att jag har aldrig ägt ett Steelseries headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Är det bara jag som tycker att man inte kan kritisera komforten på ett headset? (så som ni kritiserar det)
Alla föredrar olika. Det är som att en person som föredrar att använda palm grip på möss, kritiserar en mus som är mer gjord för claw grip.

Det finns ett korrekt sätt att kritisera ett headset och det är att säga att man fördrar vissa saker som headsetet antingen uppfyller eller inte. Att bara kalla det dåligt är bara dumt.

Vill bara påpeka att jag har aldrig ägt ett Steelseries headset.

Hänger med på hur du tänker, men man kan ju utgå från något generellt som majoriteten av användarna kan hålla med om.

T.ex. för Siberia v2 så är det lurar som ligger på örat, och de kommer göra ont för eller senare. Om detta gäller alla användare vet jag inte. Men jag har inte direkt träffat något som säger att dom inte får ont av lurar som ligger på öronen i flera timmar.

Dock så var Siberia v2 ett riktigt skit headset. Att gå från Siberia 2 till Sennheiser pc 360 var nästan som att hitta gud.
Var ifs nog med några billiga lurar för under 200kr jag använde när jag åkte buss för att få något som lät bättre än Siberia v2, satt bättre gjorde dom också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hade dom kostat runt 350 kr hade dom varit bra. Har nu ägt 2 st siberia v2 headset och ljudet från högra öronmuffen dog på båda ungefär efter 1 år. Väldigt plastiga och går lätt sönder. Ett bra alternativ ljudmässigt och byggkvalité är qh-90, lite dyrare dock men värt det.