Permalänk

Prisvärd dator 16-17 000 kr?

Tjenare! Efter många om och men mellan Skylake och den vanliga i7 4790k, Blir det i7 4790K

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8643392/2015-10-17

Ska snart beställa och jag vill gärna ha era åsikter om datorn.

Är det något ni hade velat lägga till? Är lite inne på att skaffa ljusen i datorn för att snygga upp det lite men är lite osäker på det, Finns det något att rekomendera?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

@Makaveli1:

ta Corsair RM750X, snäppet vassare än EVGA G2

Är fundersam till att du väljer 4790K över 6700K nu när du ändå inte har några andra minnen + att du ändå köper en processorkylare. Ett dumt val enligt mig då du satsar på en död sockel som kommer ha dåligt efterhandsvärde.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Skrivet av DHW:

@Makaveli1:

ta Corsair RM750X, snäppet vassare än EVGA G2

Är fundersam till att du väljer 4790K över 6700K nu när du ändå inte har några andra minnen + att du ändå köper en processorkylare. Ett dumt val enligt mig då du satsar på en död sockel som kommer ha dåligt efterhandsvärde.

Datorn bör klara 4-5 år med den processorn tänker jag ju, Sen är det ju inte 100% att Intel fortsätter sitt skylake race 1151?

Kanske gör en ny sockel efter ett tag och i7 6700 vs i7 4790k har ju inte någon jättestor prestanda skillnad heller (vad jag har läst)

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8643504/2015-10-20

Förslag.. Är du säker på att du behöver 980 TI? 970/980/390 duger till det mesta annars.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Datorn bör klara 4-5 år med den processorn tänker jag ju, Sen är det ju inte 100% att Intel fortsätter sitt skylake race 1151?

Kanske gör en ny sockel efter ett tag och i7 6700 vs i7 4790k har ju inte någon jättestor prestanda skillnad heller (vad jag har läst)

Om du ska ha den så länge så gör det kanske inget då de nog börjat på ny sockel igen isånnafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

bra data

Kolla inet, om du kan bygg en själv och spar pengar

Permalänk
Skrivet av rodde762:

Kolla inet, om du kan bygg en själv och spar pengar

Ska ju bygga den själv

Permalänk
Skrivet av DHW:

Om du ska ha den så länge så gör det kanske inget då de nog börjat på ny sockel igen isånnafall.

Ahh! Blir ju att klocka processorn till 4.4ghz 1.2V!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Ahh! Blir ju att klocka processorn till 4.4ghz 1.2V!

Minst

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk

Ny Dator, Belysning?

Tjenare! Ska beställa datorn på fredag och jag undrar lite hur man sätter upp belysning i datorn? ''Kontakter och dylikt''

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8646188/2015-10-19

http://www.inet.se/produkt/8905158/nzxt-sleeved-led-kit-1m-ro... - Belysning jag kollade på, Passar det i min dator?

Har ni några andra belysningar som är snyggare så får ni gärna dela med er

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Jag har en likadan kabel i vit i mitt 750D. Du använder kontakten som sitter lägst ut på 4pin molex kontakten för att de den ström. Du får med dubbelhärtande klamrar som du monterat längst ramen i chassit. Sedan är det färdigt.

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha belysning i datorn ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av agitax:

Varför vill man ha belysning i datorn ?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite roligare + Ha någonting att pyssla med.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@Makaveli1: Jag har en likadan kabel i vit i mitt 750D. Du använder kontakten som sitter lägst ut på 4pin molex kontakten för att de den ström. Du får med dubbelhärtande klamrar som du monterat längst ramen i chassit. Sedan är det färdigt.

Alright! Så men vart på moderkortet kopplar man 4pin molexen från ljusslingan?

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Du kopplar in slingan till nätaggregatet, inte moderkortet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

@Makaveli1: Du kopplar in slingan till nätaggregatet, inte moderkortet.

Jaha! Då är jag med! Najs

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Man drar direkt ifrån nätagget till ljusslingan. Den har ingen förbindelse med moderkortet.

Permalänk
Hedersmedlem

*Sammanfogade trådar*

Citat:

§ 3.3Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Beställ Define S från Netonnet för 699kr

https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/fractaldesign-fracta...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Den där är tyvärr utan fönster vilket OP verkar vilja ha, annars ett grymt bra pris.

Permalänk

Funderar också på en ny dator.. hjälp! :)

@Makaveli1

Tjenare! jag är inne lite på samma spår. tänkte också köpa en ny dator nu denna månad som kommer.
jag har några frågor dock.. har googlat och får inga riktiga svar.

Intel i7 6700 vs 4790k vad er skillnaden?

får man fler fläktar till chassit med eller får jag köpa till dem? antar att desto fler fläktar desto bättre?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8646939/2015-10-21

Visa signatur

i7-6700K, EVEGA GTX 980sc 4GB, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Hannesryberg:

@Makaveli1

Tjenare! jag är inne lite på samma spår. tänkte också köpa en ny dator nu denna månad som kommer.
jag har några frågor dock.. har googlat och får inga riktiga svar.

Intel i7 6700 vs 4790k vad er skillnaden?

får man fler fläktar till chassit med eller får jag köpa till dem? antar att desto fler fläktar desto bättre?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8646939/2015-10-21

Olika arkitekturer och olika sockel.

Det är samma prestanda då dom jobbar lite annorlunda har jag fått för mig, Folk säger att det är mer framtidssäkert med skylake men jag tror Intel gör en ny sockel ändå till nästa generation

Permalänk

@Makaveli1
Okej! Ja det är klart! Haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-6700K, EVEGA GTX 980sc 4GB, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Hannesryberg:

@Makaveli1
Okej! Ja det är klart! Haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja! Ju mer fläktar desto bättre flöde, Jag har beställt den datorn du länkade där, Efter att ha kollat massa recensioner i 2 veckor så blir det att slå till på detta!

Ska bli så skoj att sätta ihop allt

Permalänk
Skrivet av Makaveli1:

Olika arkitekturer och olika sockel.

Det är samma prestanda då dom jobbar lite annorlunda har jag fått för mig, Folk säger att det är mer framtidssäkert med skylake men jag tror Intel gör en ny sockel ändå till nästa generation

Dom byter sockel ja, men du kan göra ett CPU byte. Dock sällan värt det eller aldrig varit värt att uppgradera bara ny cpu och behålla moderkortet senaste 5 åren i alla fall.

Det som är största felet är priset. Skylake är nästan lika dyrt som x99 plattformen (beror på vilket moderkort du väljer). Då får du bra mycket mer prestanda för pengarna.

Sen är det funktioner som du får mer av på skylake.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Makaveli1:
Det ska det bli, lycka till!

Visa signatur

i7-6700K, EVEGA GTX 980sc 4GB, 16GB RAM