Sony prissänker Playstation 4 i Europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Du kanske skulle ta och kika igen då, för det finns fungerande emulatorer till nämnda konsoler. Det har inte varit några problem för mig i alla fall. Jag tycker att det är svårare att hitta spel, men jag kan av förklarliga skäl inte säga så mycket mer än så här på Sweclockers.

Det var inte så länge sen jag kollade. Då gick det bara att köra ett spel på Xbox, och det var knappt fungerande. PS2 var på ungefär samma nivå, med något enstaka spel och med mycket problem. Det skulle inte jag kalla för fungerande. Fungerande är snarare som det är med N64 där typ allt fungerar utan problem. Det måste ha gått riktigt snabbt i utvecklingen de senaste månaderna om de kommit dit nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Det var inte så länge sen jag kollade. Då gick det bara att köra ett spel på Xbox, och det var knappt fungerande. PS2 var på ungefär samma nivå, med något enstaka spel och med mycket problem. Det skulle inte jag kalla för fungerande. Fungerande är snarare som det är med N64 där typ allt fungerar utan problem. Det måste ha gått riktigt snabbt i utvecklingen de senaste månaderna om de kommit dit nu.

Jag har inte haft några större problem, men visst, jag kan ha haft tur. Jag tänker inte tjafsa om det, utan ger dig delvis rätt där.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Det var inte så länge sen jag kollade. Då gick det bara att köra ett spel på Xbox, och det var knappt fungerande. PS2 var på ungefär samma nivå, med något enstaka spel och med mycket problem. Det skulle inte jag kalla för fungerande. Fungerande är snarare som det är med N64 där typ allt fungerar utan problem. Det måste ha gått riktigt snabbt i utvecklingen de senaste månaderna om de kommit dit nu.

PS2? Tänker du inte på PS3 nu?

Någon bra fungerande xbox emulator finns inte. Korrekt. Förmodligen för att folk skriver emulatorer för den tekniska utmaningen inte spela spel. Att emulera windows versionen som körs på xbox är inte så intressant.
Men Pcsx2 emulerar typ 90% av PS2 spelen i "spelbart" skick. Sen är ingen emulering direkt som att stoppa i skivan och spela, inte ens en C64. Är alltid ett pillande att få det fungera.
PS3 fungerar bara lite demon och hemma ihophackade spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Det har varit på gång emulatorer till original xbox och ps2 sen de kom. Hittills fungerar de inte. Så när det inte ens finns fungerande emulatorer för Xbox/ps2(förutom Nintendo) så skulle jag säga att det är att ta i rejält att säga att emulatorer för nya konsoler finns. Att säga att de är på gång är också att ta i lite väl mycket. Det har hållits på så länge redan nu, och de emulatorer som finns är extremt långt ifrån att vara användningsbara. Jag skulle inte våga satsa pengar på att det går att köra en helt fungerande xbox eller ps2 emulator inom 10 år. De senare generationerna ser ännu mer dödsdömda ut på emulatorfronten.

Med tanke på att det är många år sen Xbox och PS2 kom ut så räknar jag så klart allt innan som väldigt gamla konsoler, då det är vad de är.

Då har du inte varit ute på väldigt länge. Körde PS2 spel på min dator för något år sedan med minimalt med problem. Anledningen till fel kan bero på inställningar, korrupta filer osv. Dock intressant att Wii emulatorn Dolphin fungerar mer felfritt än vad PS2 emulatorn gör trots att Wii är betydligt nyare.

Permalänk
Medlem

@Rajat:
Nej, men det är orättvist att säga att alla PC-spel fungerar dåligt, och alla konsollspel fungerar perfekt, det är min poäng.
Det hade du också förstått om du läst allt i tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

@Rajat:
Nej, men det är orättvist att säga att alla PC-spel fungerar dåligt, och alla konsollspel fungerar perfekt, det är min poäng.
Det hade du också förstått om du läst allt i tråden.

Jag har läst i tråden och allt jag sett är oförtjänt hat mot konsoler och det roliga är att det endast är PC spelare som gnäller på konsoler, aldrig tvärtom. Om man nu inte gillar konsol så behöver du varken köpa en eller gå in på trådar som handlar om konsoler och kommentera eftersom det uppenbarligen inte är en plats för dig att vara på.
Kan jämföras lite med ifall du är hetrosexuell så går du inte in och raggar på en gaybar bara för att du kan.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

och det är inte allt för ovanligt att ett spel beter sig konstigt eller att ljudet inte funkar som det ska. plus att din vettiga dator troligen kostar dubbla-tredubbla priset av en ps4

det roliga är att du antagligen har rätt

Jag köpte ett 980ti och en 144hz ips skärm, hade inte ens en tanke på att jag kunde börjat samla PS4 konsoler för pengarna..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Köpte ett GTX 970 idag, och ångrar redan att man inte valde en PS4 istället. Men men, får bli nästa gång istället. Då kommer en uppgradering av datorn vara betydligt mer kostsam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni sett någon butik som sänkt priset än? Eller får man vänta till julhandeln?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Förstår inte hatet mot konsoler , det är ju skit nice att ta en paus ifrån datorn och bara ligga i soffan och lira nåt offline rpg i sin egen takt.

Dock avvaktar jag med att köpa en PS4. Har inte kollat något men det är ju lite segt om det inte finns någon CFW till PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UNIX + SFF = <3