Asus förbereder kritvitt Radeon R9 Nano

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Vitt är bra, hjälper att sänka temperaturerna på kortet. Kan ju liknas vid lack på bilar, vita bilar är svalare.

LOL...är du seriös med din jämförelse? Motorn blir lika varm i en vit bil som i en svart.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Ironiskt att du går på den Rajat med tanke på din signatur

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Inaktiv

Nästa grafikmakare som kommer med ett transparent grafikkort kommer jag applådera till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Förbereder? Är det inte bara & måla kortet vitt?

Jo, de handmålar ju alla kort vita men målarna är just nu upptagna med att renovera upp ASUS VD's nya lya han köpt för pengar han hoppas att tjäna på detta kort.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

LOL...är du seriös med din jämförelse? Motorn blir lika varm i en vit bil som i en svart.

Läs vidare i tråden hjärtat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Antikvit hade ju varit en trevlig nyans för retrobygget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle kunna tänka mig två av dessa i crossfire men de är lite väl dyra får uppgradera nätagget och köra vanliga fury istället när det närmar sig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas dom passar på att byta ut spolarna till någon bättre mindre tjutande variant också.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

@Rajat: Motorn ja, men innetemperaturen stiger snabbare i en svart bil än en vit dock. Fast det har ju med att vitt reflekterar mer ljus än svart som absorberar. Borde dock inte ha någon som helst påverkan på ett grafikkort som inte sätts i direkt solljus

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

@Rajat: Motorn ja, men innetemperaturen stiger snabbare i en svart bil än en vit dock. Fast det har ju med att vitt reflekterar mer ljus än svart som absorberar. Borde dock inte ha någon som helst påverkan på ett grafikkort som inte sätts i direkt solljus

Jämförde mer GPU'n med motorn då det är den som blir varm

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

@Rajat: Förstod det

Men han du citerade riktar kanske direkt solljus på gpun

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

@Rajat: Förstod det

Men han du citerade riktar kanske direkt solljus på gpun

HAHAHA, vill ha speglar runt GPU'n så jag kan rikta ljuset dit jag vill

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacozz:

Hoppas dom passar på att byta ut spolarna till någon bättre mindre tjutande variant också.

Detta är en av dom mer intressanta sakerna. I och med att dom designat kretskortet själva, så får man väl hoppas att dom försöker eliminera spoltjutet. Samt göra kortet ännu tystare och effektivare i allmänhet. Halvering av priset hade ju vart trevligt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Så är det nog inte.

Jo då. Svarta material är mer effektiva värmestrålare. Att vitt reflekterar strålning gäller även för strålning som kommer inifrån, dvs att värmestrålningen reflekteras tillbaka inåt.

Men med det sagt, vid de (förhållandevis) låga temperaturerna som ett grafikkort har ligger strålningen dels långt ner i IR (så färgen som vi ser har ingen större betydelse i detta fall), och dels är den utstrålade effekten ganska liten.