Steelseries återlanserar populära Siberia V2 med nya färgalternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Personligen ångrar jag att jag inte investerade i ett riktigt fint sennheiser när jag var yngre och lirade mer.. Jäkla kvalité

Äntligen någon med lite koll

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jasså, är headsetens huvudsakliga användningsområde komfortabilitet? Jag tycker inte att hörlurar, som har hur bra komfort som helst är en avgörande dealbreaker framför ljudkvalitet och mikrofonkvalitet.
Nej, jag har haft ett par V2, dom kommer jag aldrig gå tillbaka till. Du, som är så mån om komfort, skulle ju testa ett par Beyerdynamics MMX 2 alternativt de mer påkostade Beyerdynamics DT297 PV MK II 80ohm. Med första exemplet får du mycket god komfort men samtidigt okej ljud och okej mikrofon, med det senare får du komfort, mycket bra ljud och mycket bra mikrofon - Till skillnad från V2 som bara innehar komfort.

Nej det är det inte, men om han har ett par lurar som gör ont att ha på sig så spelar det väl ingen roll hur bra ljudet är.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Vissa färger var ju rätt snygga, men frågan är snarare vad felet på V3 var?
(Hänger inte med i hörlursbranschen)

Sen köpte jag personligen just hörlurar med mic just för att smidigt prata med andra och det duger dom till (mer behövs inte).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av trickeh2k:

QH-90 är ett alternativ, dock vet jag inte om jag fick ett måndagsex men det plockar upp störningar något så inåt helvete. Ju fler fps jag har, desto högre blir oljudet. Spelade jag med kompisar var det okey om jag låste vid 60fp men körde jag utan vsync så orkade de inte prata med mig på Skype då det blev outhärdligt efter 30 sekunder. Slutade med att jag köpte en separat mikrofon.

integrerat ljudkort?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@Xeno88: Det är ju headphones?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: Är inte det headphones?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

@XHI: Yes, men inte där problemet låg. Köpte ett externt ljudkort enbart för problemet och det var noll och ingen skillnad.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Gillade mina Siberia men skiten håller inte så blir dyrt att köpa nytt hela tiden...

Permalänk
Medlem

Nej, jag köper nog aldrig mer Steelseries.
Köpte mig ett par Siberia elite som fick bytas ut en efter en vecka då ena högtalaren la av när man petade på mikrofonen, fick ett nytt par utan problem men efter 3-4månader så började USB-ljudkortet glappa och la till slut av helt.

Nu har jag ett par Audiotechnica MSR7 och har aldrig varit nöjdare, kanske inte 5.1-ljud, men ljudkvaliteten är astronomiskt mkt bättre för både musik och spel.
Headset-sladden fungerar också utmärkt att använda för Voip.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Jag har Sennheiser PC 360 och komforten är bra initialt men efter någon timme får jag ont i öronen. Däremot är mina 598 något i hästväg i komfort fast de lurarna har ingen mic.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Nej det är det inte, men om han har ett par lurar som gör ont att ha på sig så spelar det väl ingen roll hur bra ljudet är.

Men det finns ju bättre lurar som innehar väldigt bra komfort, som de jag tipsade om. Jag hade hållt med dig om jag inte gett tips på andra lurar, men nu gjorde jag det. Siberia V2 är långt ifrån de enda komfortabla lurarna. Finns massvis med andra som dessutom har egenskaperna bra ljud och bra mikrofon. Jag tror att med stor sannolikhet så har inte denna personen testat särskilt många headsets.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Men det finns ju bättre lurar som innehar väldigt bra komfort, som de jag tipsade om. Jag hade hållt med dig om jag inte gett tips på andra lurar, men nu gjorde jag det. Siberia V2 är långt ifrån de enda komfortabla lurarna. Finns massvis med andra som dessutom har egenskaperna bra ljud och bra mikrofon. Jag tror att med stor sannolikhet så har inte denna personen testat särskilt många headsets.

Subjektivt.

Jag har ägt både ATH M50x och QH-90.

Gillade inte dem.

Siberia v2 > all när det gäller komfort för mig, ljudet duger för mig (lyssnar ändå inte på musik via lurarna, som jag skrev tidigare) och micen är inte den sämsta i ts när man lirar cs med polarna.

Ser absolut ingen anleding till att punga ut de pengarna på ett par lurar.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken. Bra ljud och komfort är subjektivt, så det är svårt o avgöra utan att själv testa.

Personligen tycker jag dessa lurar iallafall är bekväma. Inga problem att ha dem på i flera timmar. Ljudet är tyvärr lite klenare i dem jämfört med många andra som kostar mindre.

För endast musiklyssning använder jag ett par Sennheiser HD650. Eller använde, då de är trasiga nu. Men då de bara är knappa året så borde man väl kunna reklamera dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

"The community played such an integral roll in this headset refresh, which meant the color choices we were going to offer needed to be deeply connected to influential gaming personalities – that’s where our Ambassadors came in. We’re thrilled to be able to bring meaningful color combinations and their stories to gamers."

-Ehtisham Rabbani, SteelSeries CEO

Tror fan vi har en VM-guldmedaljör i corporate bullshit här

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Alla mina Steelseries-headet jag har haft har gått sönder efter ett år. Varje gång så dog den utdragbara mickhistorian de körde på V2an.

Efter tredje luren så kände jag att det fick vara nog, så jag köpte mig ett par Sennheiser HD600. Man kan väl säga att jag är frälst! De som säger att Steelserieslurarna har bra passform har aldrig upplevt riktiga lurar.

Permalänk
Medlem

Vill se test på dessa faktiskt. Alltid gillat mitt Siberia V2 (hade det i runt 2 år utan problem) men micen är kass.

Använder nu ett Qpad QH-90 som jag verkligen gillar, sitter skönt, micen är bra och priset är väldigt bra. Däremot, om dessa blir riktigt bra så byter jag nog, komforten på V2 har jag alltid gillat.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Komfort är så grymmt personligt men för min del tycker jag att ATH m50 är grymmt mycket bekvämare än Siberia V2 eller 7H.

Skrivet av Ain0k:

Siberia v2.

I mitt tycke det bästa headsettet någonsin.

Halvkasst ljud, dålig mic och tveksam kvalité, men jag kan ha på sig det i en hel vecka utan att det känns.
QH-90 och headset såsom ATH m50x med modmic är alternativ jag själv ägt, men de har horribel komfort jämfört med v2.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem

@DiktatorNN:
Nu känns det ju lite orättvist att jämföra ett par gaminglurar för 7-800:- med ett par hifilurar i 2500:-klassen..

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem

Tycker v2an får mycket oförtjänt kritik. För ett headset som oftast kunde fås för under 500kr så lät dom bra (får väl ändå anses som budget segment), satt skönt på huvudet utan att klämma samt hade en snygg lösning för att fälla in mikrofonen när den inte behövdes. Det som var dåligt var den urusla byggkvaliteten. Inom ett år var min mikrofon trasig och ljudet obalanserat. Samma hände min kompis ex och enligt säljaren som sålde det så fick dom många returer. Hade mitt headset fortfarande fungerat som det skulle hade jag varit nöjd.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Tycker v2an får mycket oförtjänt kritik. För ett headset som oftast kunde fås för 500kr så lät dom bra (får väl ändå anses som budget segment), satt skönt på huvudet utan att klämma samt hade en snygg lösning för att fälla in mikrofonen när den inte behövdes. Det som var dåligt var den urusla byggkvaliteten. Inom ett år var min mikrofon trasig och ljudet obalanserat. Samma hände min kompis ex och enligt säljaren som sålde det så fick dom många returer. Hade mitt headset fortfarande fungerat som det skulle hade jag varit nöjd.

Här har du gaminglurar som är minst lika sköna som V2 http://www.maxgaming.se/headsets/beyerdynamic/mmx-2-usb-heads...

Bara det att man får bra ljud och hyfsad mikrofon på köpet

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

vackert!

Visa signatur

Joonizz

Permalänk

Läckert, men inte ens nära att vara värt för flera år gamla modeller.

Permalänk
Medlem

"which meant the color choices we were going to offer needed to be deeply connected to influential gaming personalities"

Ett skämt eller? Man köper den färgen man tycker är snyggast eventuellt den som är billigast. Vill veta vilka communitys som bryr sig om sånt här, är det de unga som vill ha sån här skit?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Uruselt ljud med obefintlig bas, micken är sämre än bordsmicken från 1999, PUNKT!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Nu är du för hård Danmyr.

Sett till sitt pris så var V2 helt okey, komforten är helt okey och kopierar mkt från bla AKG i sin design, övrig byggkvalitet lämnar dock mycket att önska, 3.5 kabeln/hörlurskabeln och controllern är av ruskigt låg kvalitet och bör bytas det första man gör då dessa oftast börjar glappa rätt snart.

Micken är medvetet byggd för att gå sönder då mickkabeln helt saknar en "stopp" så tids nog nöter man av kabeln vare sej du är försiktig eller ej. Högtalarelementen var helt okey och den mest påkostade komponenten i dessa lurar, om än lite färgade med spel i tanke och inte primärt musiklyssnande, många missade nog även att lurarna mer eller mindre kräver en vettig amp för att drivas rätt.

Så sett i pris får man ett par hyffsade spellurar till så billigt som 250 ~ 450:- när dom har en drive vilket sker rätt ofta, inte så illa pinkat i mitt tycke.
Finns det bättre lurar? Naturligtvis, gör det inte alltid det?

Visa signatur

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i7 8700K | MB: ASUS PRIME Z370-A | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz DDR4 | GPU: Gigabyte GeForce Zotac RTX 3080 Trinity OC 10gb | Ljudkort: M-TRACK HUB/Asus Xonar Essence STX II | OS: Windows 10 64-bit | Bootdrive: Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 | PSU: EVGA Supernova G2 1300W | CPU kylning:Noctua NH-D15 chromax.black | Monitor: samsung c49rg90 | Hörlurar: HIFIMAN HE-400I/STAX SR-L300 | Högtalare: ADAM AUDIO T7V