HTC Vive lanseras den 8 december

Permalänk
Melding Plague

HTC Vive lanseras den 8 december

En anställd på HTC avslöjar att VR-headsetet Vive har premiär den 8 december och pekar ut USA, Tyskland och Storbritannien som lanseringsländer. Det här går emot uppgifterna om att Sverige tillhör den första vågen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på mjukvarusidan egentligen? Finns det färdiga spel som bara väntar på att alla VR-headsets ska komma ut på marknaden, eller kommer alla early adopters få nöja sig med att vifta med en virtuell pensel dom första 6 månaderna?

Permalänk

Om det nu är sant eller inte men runt den tidsperiod som HTC Vive har funnits verkar dom ha hunnit med en hel del mer än Oculus. 8 december känns som det är för tidigt

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Spar nog mina pengar till starVR släpps... Även om Vive verkar jäkligt intressant så faller både Vive och Riften på den mycket begränsade FOVen på c:a 100 grader :/

Visa signatur
Permalänk

Tror jag väntar lite och ser hur det går för Vive och vad folk säger. Känns som att denna releasen är lite påskyndad.

Permalänk
Medlem

Håller med er andra, kommer också vänta. Både på Oculus och kanske StarVR när nu de lanserar sitt. Att punga ut med så mycket pengar på något man inte kan jämföra med annat känns ju lite sisådär. Svårt att veta vilken av de som kommer att vara bäst, hårdvaru specs är ju inte allt...

Permalänk
Medlem

Väntar nog oxå in starvr och ser hur det går för resten

Permalänk
Medlem

Kommer köpa så fort jag får tag i en, är den kass om ett år, så köper jag väl generation två senare.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Så fort jag hörde att dom fixat att man mådde illa så var detta numbero uno på önskelistan

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av brorsan:

Spar nog mina pengar till starVR släpps... Även om Vive verkar jäkligt intressant så faller både Vive och Riften på den mycket begränsade FOVen på c:a 100 grader :/

På vilket sätt ser du ett problem med detta?
Har du någonsin testat ett VR headset?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

På vilket sätt ser du ett problem med detta?
Har du någonsin testat ett VR headset?

Jag har en DK1. Känns som man tittar i ett cyklop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av brorsan:

Jag har en DK1. Känns som man tittar i ett cyklop.

Ok. Jag har en gear vr och har inga problem med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Släpp i sverige ffs. Jag kommer köpa dirr.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Vissa här kommenterar att lanseringen känns för tidig eller påskyndad. Det är Valve vi pratar om. Hallå? Allt Valve är involverade i tar ju för fan evigheter...

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Valve och Oculus har väl samarbetat en längre tid, bakom kulisserna?
Och Valve har kanske hållit på lite längre med VR än vad dom vill erkänna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Ok. Jag har en gear vr och har inga problem med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul för dig, själv tycker jag det tar en hel del från upplevelsen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar på Oculus.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunrunner:

Valve och Oculus har väl samarbetat en längre tid, bakom kulisserna?
Och Valve har kanske hållit på lite längre med VR än vad dom vill erkänna.

HTC är ju direkt samarbete med valve. Känns rätt ovärt att valve skulle slänga pengar åt båda hållen.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Där rök hoppet om att kunna få den innan den 29ånde okt D:

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Om det nu är sant eller inte men runt den tidsperiod som HTC Vive har funnits verkar dom ha hunnit med en hel del mer än Oculus. 8 december känns som det är för tidigt

Valve sa redan under tiden då Kickstarter var för Occulus att de själva redan hållit på och experimenterat med VR i flera år, åt andra sidan sa de också att de själva inte skulle släppa hårdvara och ge deras teknik till Occulus... tja något som inte precis hände utan nu kommer de med egna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kommer vänta tills alla modeller är släppta och recenserade innan jag köper någon av dem

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av brorsan:

Kul för dig, själv tycker jag det tar en hel del från upplevelsen...

Samma här, har ett DK2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kommer vänta tills alla modeller är släppta och recenserade innan jag köper någon av dem

Helt rätt tänkt, då är vi två. Jag anser att det är alldeles för riskabelt att vara med från första dagen. Om man bortser ifrån hårdvaru/prestanda-relaterade frågor som är en viktig aspekt i sig, så känner jag att vi troligtvis kommer att få återuppleva PS4/Xbone launchen litegrann. Dvs ett relativt litet spel-bibliotek.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Där rök hoppet om att kunna få den innan den 29ånde okt D:

Varför just det datumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Helt rätt tänkt, då är vi två. Jag anser att det är alldeles för riskabelt att vara med från första dagen. Om man bortser ifrån hårdvaru/prestanda-relaterade frågor som är en viktig aspekt i sig, så känner jag att vi troligtvis kommer att få återuppleva PS4/Xbone launchen litegrann. Dvs ett relativt litet spel-bibliotek.

Jag vill ha en Vive så fort jag bara kan. Men jag tycker iofs att det ska blir mycket roligare att testa egna grejer i den än att spela färdiga spel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av iWeeby:

Varför just det datumet?

Present till sig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt kul att få reda på hur den skarpa version står sig, ser fram emot recensioner.
Det jag är lite förvånad över är att valve inte verkar ha fixat någon "killer app" typ hl3 något som bara gör att jag måste ha deras lösning. Nu kan jag lika gärna vänta och jämföra.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Vad är sagt om spelen, kommer det släppas visst spel till Vive och andra till Oculus eller kommer det bli så att spelen stöder VR och man använder valfritt headset?

Permalänk
Avstängd

Blir Vive lika låst till Steam som min Steam Controller?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av brorsan:

Kul för dig, själv tycker jag det tar en hel del från upplevelsen...

Mmm. kanske är så att vi som normalt har glasögon kanske har en "fördel" i detta fallet då vi är vana vid att bågarna begränsar synfältet.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu