Batman: Arkham Knight återvänder till PC

Permalänk
Melding Plague

Batman: Arkham Knight återvänder till PC

Efter en katastrofartad och buggtät lansering säljstoppades senaste Batman-titeln i slutet av juni. Nu är det dags för formell återkomst till PC-plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jävlar vilken tid det tar att fixa buggarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Samtidigt ska en uppdatering ge titeln innehåll och funktioner som motsvarar konsolversionerna.

Vad är detta för funktioner som PC-spelare äntligen ska få avnjuta? Det låter ju nästan som folk ska vara tacksamma över det så det måste ju vara något väldigt speciellt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad är detta för funktioner som PC-spelare äntligen ska få avnjuta? Det låter ju nästan som folk ska vara tacksamma över det så det måste ju vara något väldigt speciellt.

Om du går till länken i artikeln så får du all tillgänglig information.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Skön tid för posten.(1337)
Bra där Emil.

Permalänk
Medlem

@furuliden:

Tog tid då Rocksteady med Nvidia nog fick ta tillbaka spelet till ritbordet och göra om vissa saker i grunden. Företaget som Rocksteady hade anlitat visste inte vad dom pysslade med.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Om du går till länken i artikeln så får du all tillgänglig information.

Var den verkligen där när jag läste så missade jag den totalt. Det verkar ändå vara en hel del grejer man får då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad roligt det hade varit om spelskapare släppte sina spel när de blivit klara

Permalänk
Inaktiv

Problemet är att spelet förvisso fungerar bättre men långt ifrån är problemfritt. Jag började spela för ungefär en vecka sedan och klarade igår av huvudstoryn och nästan gjort allt annat med. I början går spelet riktigt bra men blir buggigare och instabilare ju längre man kommer i spelet. Spelet kan krascha utan någon direkt anledning ibland, sedan har jag ramlat igenom spelvärlden en gång. Samt andra mindre bekymmer.

Trevligt spel trots dess brister, personligen är det min favorit i serien med Arkham Asylum stark tvåa, City 3'a och Origins på fjärde plats.

Permalänk
Medlem

För mig fungerade spelet helt felfritt vad jag märkte.

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det behöva vara för att få till ett spel som är ens spelbart i dagens värld? En del av de stora jättarna inom spelvärlden verkar ha missat den lilla faktorn att för att man som spelare ska kunna njuta av spelet så behöver det vara spelbart.
Varför är detta så svårt att förstå för en del företag och varför i h*****e testar man inte spelen man släpper ordentligt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Hur svårt ska det behöva vara för att få till ett spel som är ens spelbart i dagens värld? En del av de stora jättarna inom spelvärlden verkar ha missat den lilla faktorn att för att man som spelare ska kunna njuta av spelet så behöver det vara spelbart.
Varför är detta så svårt att förstå för en del företag och varför i h*****e testar man inte spelen man släpper ordentligt?

Har undrat samma sak i snart 10år... vart är testningen av det slutgiltiga produkten?? Verkar som att dom bara kollar så att sk*ten startar och sen ska vi konsumenter bli bugg rapporterare.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Haha, fan va det tog tid, stackars "pc master race".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Hur svårt ska det behöva vara för att få till ett spel som är ens spelbart i dagens värld? En del av de stora jättarna inom spelvärlden verkar ha missat den lilla faktorn att för att man som spelare ska kunna njuta av spelet så behöver det vara spelbart.
Varför är detta så svårt att förstå för en del företag och varför i h*****e testar man inte spelen man släpper ordentligt?

Självklart testades spelet och självklart var de fullt medvetna om problemen. Frågan är varför Warner valde att släppa spelet ändå!? Som att ingen skulle märka att spelet knappt var spelbart...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Haha, fan va det tog tid, stackars "pc master race".

kvalitet tar tid.

Permalänk
Medlem

Vi får se om AC:Syndicate klarar sig. Det förra borde ha dragits in, men då hade inte återköpsklausulen kommit än. Utan den hade inget skett med Batman heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen...

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Finally.
Då ska jag bara ta mig till GameStop och se om jag får alla mina pre-order bonus som de lovade att jag skulle få också. (Kunde inte hämta det förns på helgen och då hade det dragits in redan)

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det fungerar bra nu då. Jag köpte det på release, och prövade det inte ens då jag läste om alla problem och ändå hade Witcher 3 att spela. Orkade inte lämna tillbaka det heller. Ser fram emot att spela det nu. Har älskat båda riktiga Arkham spelen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jävlar vilken tid det tar att fixa buggarna

Blir lätt så när spelet från grunden upp portades dåligt. Vilket uppenbarligen var fallet. Gissar att de nästan fick göra om hela portningen från grunden

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Vi får se om AC:Syndicate klarar sig. Det förra borde ha dragits in, men då hade inte återköpsklausulen kommit än. Utan den hade inget skett med Batman heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har redan spekulerats i det, tror i en fredagspanel till och med, och min misstanke ligger främst hos Nvidia som såg detta som en prestigetitel som de till och med bundlat med sina grafikkort. De lär tryckt på en hel del.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Jag började spela med senaste patchen, kommit ungefär till hälften och inte råkat ut för buggar än. Grafiskt ser spelet helt okej ut.

Permalänk
Medlem

Kul, då kanske man kan våga sig på att spela det. Köpte inte spelet, men fick det med mitt grafikkort. Det är lite ironiskt att de skickade med ett så "trasigt" spel för att visa hur bra grafikkortet är...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa det hur bra det än är. Jag har tappat förtroendet för både Rocksteady och WB efter den här lanseringen. Även om de valde att outsourca PC-versionen så var det ändå ett medvetet val av WB och Rocksteady och då ska dom stå till svars. Företaget som skulle göra PC-versionen gjorde så gott som dom kunde på den tiden dom fick.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Skön tid för posten.(1337)
Bra där Emil.

Jag la också märkte till det, haha

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bra !
Jag tänkte precis ta upp Batman Arkham Knight igen efter att hörde att patchen skulle komma "under oktober", men inte hört något, så tänkte kanske att den släppts i tystnad.

Men men, då vet vi läget.
Påbörjar la november då med ett (förhoppningsvis) helt Läderlappen -äventyr.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de lärt sig sin läxa. Man släpper inte en ofärdig produkt. Det är respektlöst mot de som betalar för den. Man lovar inte heller ett släppdatum som ligger långt tidigare än spelet är klart. Det är lika respektlöst. Sen så bör man också se till att man faktiskt har ett team med professionella testare på plats som testar produkten så att den fungerar som tänkt innan släpp.

Det är skrämmande att det 2015 finns spelföretag som inte förstår hur en släppcykel fungerar. Skärpning för fan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Så här var det fan aldrig förr! Minns när jag spelade Quake, GTA, TotalA m.m. utan några buggar.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av biorrith:

Så här var det fan aldrig förr! Minns när jag spelade Quake, GTA, TotalA m.m. utan några buggar.

Då hade folk knappt internetuppkoppling heller

Det är skit att företagen tar releasedatum med lite mer "axelryckning" nu... och sedan förlitar sig på att man kan patcha det senare för att laga / utveckla färdigt produkter bara för att hålla ett lanseringsdatum.

Mjaaa, gillar inte denna utvecklingen alls.

Detta är en anledning till att jag mer och mer spelar titlar efter de funnits ett tag på marknaden, för att få en bättre upplevelse.
.. tyvärr verkar jag aldrig lära mig att inte förhandsboka / köpa spelet vid release för hutlösa summor.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Samtidigt ska en uppdatering ge titeln innehåll och funktioner som motsvarar konsolversionerna.

Vem vill ha konsol funktioner när man spelar ett PC spel? verkar lite back och fram det där, har undvikigt att köpa PC portade spel förut just för att dem inte fixade PC delen utan lät för mycket konsol skit vara kvar i PC versionerna.