Hög Processoranvändning och Minnet är Högt! (Aktivitetshanteraren)

Permalänk

Hög Processoranvändning och Minnet är Högt! (Aktivitetshanteraren)

Minnet är på 3 GB när jag inte har något igång, bara en massa processer ex csrss.exe, winlogon.exe
Max 50% processanvändning och mer
har bara 4GB Ram på min dator så Minnet är nästan fullt.

Är detta något dåligt, försämras datorn?

Permalänk
Medlem

Nja.
Datorn kommer bli lite segare för att den måste hämta filer från hårddisken hela tiden då det finns för lite RAM. Vad har du för dator? Har du möjlighet att uppgradera till 8GB? Det kostar inte jättemycket och du kan känna en viss skillnad. Spelar du på datorn?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Nja.
Datorn kommer bli lite segare för att den måste hämta filer från hårddisken hela tiden då det finns för lite RAM. Vad har du för dator? Har du möjlighet att uppgradera till 8GB? Det kostar inte jättemycket och du kan känna en viss skillnad. Spelar du på datorn?

Ja jag har en Microsoft Windows 7 Professional HP Compaq 8000 Elite CMT x64 ( dålig vad man ska skriva vad det är för en modell.... )
Ja spelar mest på den,spel som ex CSGO, Steam spel...
Tänkt på att fixa mer GB men då måste jag väll spara allt på min nuvarande hårddisk och sätta över allt på en liten USB sak ;D ( suger på sådant )

Permalänk
Medlem

Nej RAM är inte samma sak som hårddisks utrymme.
Datorn du har är inget att stolt över direkt. Och även om du byter RAM så kommer du inte få många fler FPS.
Jag skulle säga att det är dags för en ny. Tveksamt om det ens finns ett halv vettigt grafikkort i burken.
Du behöver uppgradera RAM, Grafikkort och kanske processor för att få någonting värt att spela på.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Tack!!!! ;D

Skrivet av simon253:

Nej RAM är inte samma sak som hårddisks utrymme.
Datorn du har är inget att stolt över direkt. Och även om du byter RAM så kommer du inte få många fler FPS.
Jag skulle säga att det är dags för en ny. Tveksamt om det ens finns ett halv vettigt grafikkort i burken.
Du behöver uppgradera RAM, Grafikkort och kanske processor för att få någonting värt att spela på.

Är inte best på sådant om ram och så, men jag märker lite på datorn att jag har ett gammalt grafikkort och för lite ram så inte precis nöjd. Den datorn jag har är en begangnad som jag köpte i en affär, då visste jag inget typ om vad man skulle har, bara att jag skulle ha en Windows HP.

Har nvidia Geforce GT 610 som grafikkort så det känns lite gammalt ( gammalt ;D )
Tack för svaren jag fick!! men vad för grafikkort ska man köpa och vad för ram minne? Tips?

Permalänk
Medlem

Ja det märks att du inte är jättekunnig...
"Windows HP" säger väldigt lite om datorn. Som att säga Ios IPhone eller Android HTC.

Det är egentligen inte jätte gammalt. Det lanserades 2012 tror jag.
Jag tänker inte rekommendera något om jag inte vet vad det sitter för processor i.
Kolla genom att klicka på Start -> Dator och sedan ska det stå på längst ner.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Ja det märks att du inte är jättekunnig...
"Windows HP" säger väldigt lite om datorn. Som att säga Ios IPhone eller Android HTC.

Det är egentligen inte jätte gammalt. Det lanserades 2012 tror jag.
Jag tänker inte rekommendera något om jag inte vet vad det sitter för processor i.
Kolla genom att klicka på Start -> Dator och sedan ska det stå på längst ner.

Ja du märker det ;D

Det står där, Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz 2.93 GHz
Tror det är den

;D inte så kunnig som du! ;D

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte du kommer vinna någon prestanda för spel på att uppgradera något i burken, en C2D E7500 är inget monster tyvärr och DDR2 är inte direkt jätte vanligt nu heller tyvärr!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Nä men ett 750TI kort av nåt slag och minne.
Leta beggat om du kan..

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

"Windows HP" säger väldigt lite om datorn. Som att säga Ios IPhone eller Android HTC.

Han har redan nämnt HP Compaq 8000 Elite, första sökresultatet på Google.

Skrivet av wille_120:

Tänkt på att fixa mer GB men då måste jag väll spara allt på min nuvarande hårddisk och sätta över allt på en liten USB sak ;D ( suger på sådant )

Din dator kör DDR3 RAM och inte DDR2 som någon i tråden påstår. DDR3 är väsentligt billigare i förhållande till minnesmängden, vilket var den huvudsakliga anledningen till att jag själv bytte upp mig från mitt föregående system. 8GB DDR3 blev billigare än 4GB DDR2 och gav i samma veva bättre prestanda, samt mycket bättre uppgraderingsmöjligheter.

4GB och Windows x64, shit. Hur orkar du? Brorsan fick en Asus-laptop i julklapp för några år sedan med 3GB RAM och Windows 7 x64. Eländet tog c:a 20 minuter på sig att ladda klart efter en vanlig uppstart, helt ofattbart. Insisterar du på att fortsätta ha 4GB så släng in Windows x86 (32-bitars) istället. Av egen och flera vänners erfarenhet är det bra mycket rappare, främst i och med att det inte använder mer än runt en tredjedel av minnet som x64 gör. Enda anledningen att ha x64 är om du har 6GB RAM eller mer, först då väger den utökade minnesadresseringen upp den extra resursåtgången.

För övrigt verkar du ha en kontorsdator, vilket tyvärr inte bådar gott för uppgraderingsmöjligheter. Det som främst sätter käppar i hjulet är troligtvis nätaggregatet, framför allt om du har den lilla desktop-varianten med förmodad mini-nätdel som inte orkar driva/har kontakter för kraftigare grafikkort. Vill du investera lite pengar i burken så köp ett chassi med riktigt nätaggregat, ett ok Radeon/GTX-kort för cirkus 500 spänn, uppgradera till 8GB RAM och släng eventuellt in en Core 2 Quad-prolle. Då kan du iallafall spela gårdagens spel på lite lägre inställningar. Eller så gör du det allra enklaste - köper en annan dator. Ja, jag vet att jag är tråkig

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Han har redan nämnt HP Compaq 8000 Elite, första sökresultatet på Google.

Ja då kan du ju kolla upp vad som står i sökresultatet... -.- Finns ju för fan 18 olika processorer som kan sitta i TS dator och sitter den en Q9650 eller en E3200 har rätt stor betydelse.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ja då kan du ju kolla upp vad som står i sökresultatet... -.- Finns ju för fan 18 olika processorer som kan sitta i TS dator och sitter den en Q9650 eller en E3200 har rätt stor betydelse.

Helt korrekt. Modellen kommer säkert med arton olika processorer, precis som socket 775 säkert stödjer minst femtiofyra och en halv. Således har det ingen betydelse om processorn som redan sitter där är en Pentium 4 eller Core 2 Extreme, det är fortfarande socket 775 i en dator som är nyare än 2006, vilket säger det mesta.

Ännu mer säger det att DDR3 är minnesstandarden.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av simon253:

Ja då kan du ju kolla upp vad som står i sökresultatet... -.- Finns ju för fan 18 olika processorer som kan sitta i TS dator och sitter den en Q9650 eller en E3200 har rätt stor betydelse.

Hittade nyss en sida som visade vad som passar till min dator ex vad för Minne som passar, Grafikkort med mera och så hittade jag en sida där jag kan köpa mig en sådan sort som passar (4GB) så jag har 4GB nu och kan jag lägga till 4GB så det blir 8GB till eller måste jag ta bort den äldre Ram kortet och sätta dit en ny som har 8GB.

Hoppas ni förstår vad jag menar, skriver som en kråka.....(förklarar som en 2-åring)

Lista: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_n...

Köpa: http://www.avadirect.com/4GB-2-x-2GB-PC3-10600-DDR3-1333MHz-C...

Har inte förstått allt ni skrivit, men vad tycker ni, är det värt det att fixa mer Ram?
på en kontors-dator Köpte datorn på ett ställe... då sa jag att jag ville ha en Gaming dator och då rekommenderade de mig denna (begagnade datorer, Helt rensade, #Lurad) visste också att jag ville ha en stationär...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Tror tyvärr inte du kommer vinna någon prestanda för spel på att uppgradera något i burken, en C2D E7500 är inget monster tyvärr och DDR2 är inte direkt jätte vanligt nu heller tyvärr!

Det är DDR3. LGA775 var en socket som påminner lite om LGA1151 i RAM-minnes väg, nämligen så stöder den både DDR2 och DDR3 såsom LGA1151 stöder DDR3L och DDR4. (ja processorn har större betydelse än sockeln men du fattar vad jag menar)

Skrivet av Q4Rspwn:

Helt korrekt. Modellen kommer säkert med arton olika processorer, precis som socket 775 säkert stödjer minst femtiofyra och en halv. Således har det ingen betydelse om processorn som redan sitter där är en Pentium 4 eller Core 2 Extreme, det är fortfarande socket 775 i en dator som är nyare än 2006, vilket säger det mesta.

Ännu mer säger det att DDR3 är minnesstandarden.

Ja. Jag blev lite sur där eftersom listan inte berättar vilken det är. Kanske till och med är en LGA771 processor
Det är inte värt att slänga pengar på en gammal Pentium. Däremot om det är en fin Core 2 Quad eller en dyrare Core 2 Duo är det lite mer lämpligt att kasta in något i stil med 750ti och 4GB RAM.

Skrivet av wille_120:

Hittade nyss en sida som visade vad som passar till min dator ex vad för Minne som passar, Grafikkort med mera och så hittade jag en sida där jag kan köpa mig en sådan sort som passar (4GB) så jag har 4GB nu och kan jag lägga till 4GB så det blir 8GB till eller måste jag ta bort den äldre Ram kortet och sätta dit en ny som har 8GB.

Hoppas ni förstår vad jag menar, skriver som en kråka.....(förklarar som en 2-åring)

Lista: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_n...

Köpa: http://www.avadirect.com/4GB-2-x-2GB-PC3-10600-DDR3-1333MHz-C...

Har inte förstått allt ni skrivit, men vad tycker ni, är det värt det att fixa mer Ram?
på en kontors-dator Köpte datorn på ett ställe... då sa jag att jag ville ha en Gaming dator och då rekommenderade de mig denna (begagnade datorer, Helt rensade, #Lurad) visste också att jag ville ha en stationär...

Hmm Intressant. Vilken sida pratar du om? Din dator använder alltså SODIMM, RAM för bärbara datorer. Frågan är om ett grafikkort som inte är "low-profile" ens får plats i datorn. :/
Hmm du är inte den enda jag har hört talas om som haft liknande upplevelser. En kompis till min lillebror kom förbi med värre grejer än du har för några månader sen. Så jag kände mig tvingad till att ge honom lite gamla delar jag hade liggandes så han kunde spela CS och LoL med lite mer acceptabel FPS. Sysslar man med datorer har man alltid lite delar liggandes
Jag rekommenderar faktiskt att du köper en ny. Känner du dig trygg med att bygga själv? Blir billigare då och det är inte jättesvårt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det är DDR3. LGA775 var en socket som påminner lite om LGA1151 i RAM-minnes väg, nämligen så stöder den både DDR2 och DDR3 såsom LGA1151 stöder DDR3L och DDR4. (ja processorn har större betydelse än sockeln men du fattar vad jag menar)

Jodå jag vet exakt vad du menar, men har väldigt, väldigt svårt att tro att HP sålde 775 burkar med DDR3 minnen, vist att LGA775 stödde både DDR2 samt DDR3 men det var inget som var vanligt och hittades inte på många chipset heller.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jodå jag vet exakt vad du menar, men har väldigt, väldigt svårt att tro att HP sålde 775 burkar med DDR3 minnen, vist att LGA775 stödde både DDR2 samt DDR3 men det var inget som var vanligt och hittades inte på många chipset heller.

Jag har två gamla Compaq presario (?) hemma som båda använder DDR3 på ett 775-moderkort. Visserligen är det likadana foxconn-moderkort i datorerna men det motbevisar din teori. Under slutskedet av LGA775 var det faktiskt vanligt med DDR3 minne.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wille_120:

Hittade nyss en sida som visade vad som passar till min dator ex vad för Minne som passar, Grafikkort med mera och så hittade jag en sida där jag kan köpa mig en sådan sort som passar (4GB) så jag har 4GB nu och kan jag lägga till 4GB så det blir 8GB till eller måste jag ta bort den äldre Ram kortet och sätta dit en ny som har 8GB.

Hoppas ni förstår vad jag menar, skriver som en kråka.....(förklarar som en 2-åring)

Lista: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_n...

Köpa: http://www.avadirect.com/4GB-2-x-2GB-PC3-10600-DDR3-1333MHz-C...

Har inte förstått allt ni skrivit, men vad tycker ni, är det värt det att fixa mer Ram?
på en kontors-dator Köpte datorn på ett ställe... då sa jag att jag ville ha en Gaming dator och då rekommenderade de mig denna (begagnade datorer, Helt rensade, #Lurad) visste också att jag ville ha en stationär...

Din dator stödjer upp till fyra minnesstickor på 4GB vardera, dock inte de som du länkar till. Jag rekommenderar följande. De är låga så att de inte skapar problem med andra komponenter i din dator och de har ett bra pris. Du kan välja själv om du vill ta bort dina gamla minnen eller ej.
http://www.inet.se/produkt/5308830/crucial-8gb-2x4gb-ddr3-cl9...

Grafikkortet är hårigare. Om man vill gå över Nvidia 6xx serien så behövs ofta en biosuppdatering. Problemet är att det oftast inte finns några sådana uppdateringar till märkesdatorer. Sedan så är inte nätagget i din dator världens bästa, så du bör hålla dig till ett kort som inte behöver någon extra strömmatning förutom PCI-Express kortplatsen. Bästa kortet enligt dessa kraven är GTX650 (utan Ti). GT 630 och GT 640 skulle också vara uppgraderingar. Dessa kort är svåra att få tag på. Här är en lista som du kan utforska.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag har två gamla Compaq presario (?) hemma som båda använder DDR3 på ett 775-moderkort. Visserligen är det likadana foxconn-moderkort i datorerna men det motbevisar din teori. Under slutskedet av LGA775 var det faktiskt vanligt med DDR3 minne.

Min teori var inte att det inte fans utan att det inte var jätte vanligt. att det finns det vet jag, hade dock missat att HP körde några med DDR3. men min teori är mest att vad han gör så får han inte direkt någon prestanda vinst genom att uppgradera en sådan gammal burk.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Jodå jag vet exakt vad du menar, men har väldigt, väldigt svårt att tro att HP sålde 775 burkar med DDR3 minnen, vist att LGA775 stödde både DDR2 samt DDR3 men det var inget som var vanligt och hittades inte på många chipset heller.

Tror jag får nöja mig med den dator jag har för den fungerar och inte seg och laggig dator.
Känns bara lite tråkigt att bara ha kvar så lite GB på sin dator. (Har bara 75GB Ledigt av 197GB) Medans mina kompisar har typ 300 ledigt av 400 GB. Menar att jag ex vill ha fler saker på datorn men men. (Raderade en jäkla massa program för att jag kände att var lite seg men det försvann efter rensningen. Bara att när jag kör vissa spel t.ex Csgo så laggar det då jag ex har på högsta resolution som jag inte fattar varför? Fast när jag höjer kvalitén så blir det inte lika laggigt då jag har bara grafiken höjt. Kan det ex bro på grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille_120:

Tror jag får nöja mig med den dator jag har för den fungerar och inte seg och laggig dator.
Känns bara lite tråkigt att bara ha kvar så lite GB på sin dator. (Har bara 75GB Ledigt av 197GB) Medans mina kompisar har typ 300 ledigt av 400 GB. Menar att jag ex vill ha fler saker på datorn men men. (Raderade en jäkla massa program för att jag kände att var lite seg men det försvann efter rensningen. Bara att när jag kör vissa spel t.ex Csgo så laggar det då jag ex har på högsta resolution som jag inte fattar varför? Fast när jag höjer kvalitén så blir det inte lika laggigt då jag har bara grafiken höjt. Kan det ex bro på grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Mer lagring kan du ju alltid klämma in. Antingen om det finns en ledig 3,5"-plats eller genom att köpa en extern USB-Hårddisk.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Mer lagring kan du ju alltid klämma in. Antingen om det finns en ledig 3,5"-plats eller genom att köpa en extern USB-Hårddisk.

Har hittat några som denna, kanske är för mycket GB men aja, det kan aldrig bli för mycket men hur fungerar en sådan, ungefär..ska man ha spelen där på eller hela datorn på eller hur ska det va? (Dåligt på sånt här)

Länk: https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk3a5tu...

Länk2:
https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk3a5tu...

Länk3:
https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk3a5tu...

Skickades från
m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille_120:

Har hittat några som denna, kanske är för mycket GB men aja, det kan aldrig bli för mycket men hur fungerar en sådan, ungefär..ska man ha spelen där på eller hela datorn på eller hur ska det va? (Dåligt på sånt här)

Länk: https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk3a5tu...

Länk2:
https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk3a5tu...

Länk3:
https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk3a5tu...

Skickades från
m.sweclockers.com

Om du använt ett USB-minne någon gång så förstår du hur det fungerar.
Det är inte rekommenderat att installera spel eller program på en extern hårddisk, eftersom överföringshastighet inte är hög nog.
På en extern disk kan du lagra allt annat, som filmer, bilder musik osv som tar upp plats på din systemdisk.
Detta kommer inte göra datorn snabbare, men du frigör utrymme på C:\ vilket ger dig möjlighet att installera fler program eller spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Om du använt ett USB-minne någon gång så förstår du hur det fungerar.
Det är inte rekommenderat att installera spel eller program på en extern hårddisk, eftersom överföringshastighet inte är hög nog.
På en extern disk kan du lagra allt annat, som filmer, bilder musik osv som tar upp plats på din systemdisk.
Detta kommer inte göra datorn snabbare, men du frigör utrymme på C:\ vilket ger dig möjlighet att installera fler program eller spel.

Nja, har ju inte en massa bilder och sånt för raderade ju allt för att jag skulle få mer utrymme. Typ all plats tar mina två steam-spel och sedan de filer som gör så att datorn ska fungera som tar ungefär 90GB.
Så det är ingen idé nog om det inte skulle förbättras av att höja Ram....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För några dagar sedan så laddade jag ner ett gratis spel på steam och då jag kollade GB:n så hade jag bara 37GB utrymme kvar och då avinstallerade jag det direkt och efter så hade jag 70GB utrymme kvar
Helt sjukt att allt ska ta upp så jädra mycket utrymme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@wille_120: Hej. Har läst lite i tråden nu. Får jag föreslå att när det väl är dags för en ny dator så gör du följande.

1. Berättar för oss vad den får kosta som MAX.
2. Berättar för oss vad du tänkt använda den till.
3. Berättar för oss vilka delar du har nu som kan användas till den nya. Tex skärm, tangentbord, mus.

Så hjälper vi dig hitta det bästa för pengarna.
Fundera ett tag på punkt ett, då det väldigt lätt skenar iväg.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@wille_120: Hej. Har läst lite i tråden nu. Får jag föreslå att när det väl är dags för en ny dator så gör du följande.

1. Berättar för oss vad den får kosta som MAX.
2. Berättar för oss vad du tänkt använda den till.
3. Berättar för oss vilka delar du har nu som kan användas till den nya. Tex skärm, tangentbord, mus.

Så hjälper vi dig hitta det bästa för pengarna.
Fundera ett tag på punkt ett, då det väldigt lätt skenar iväg.

Priset får Max vara på 5000kr ungefär...

Ja, jag hade tänkt använda datorn till spel som ex, CSGO, GTA5, project cars mm. Så en gamingdator

Ja jag har ett bra tangentbord,mus,headset och skärm. Bara en bra dator och en stor musmatta som saknas. men framförallt som datorn ska ha mer än 500GB utrymme!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att lägga 5000kr på en ny dator så kan du slå ett öga på kundvagnen nedan.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8662497/2015-10-25

Permalänk
Medlem

Hej. 5000kr för en gamingdator är.. komplicerat

Kan du vänta och spara ca 2000Kr till?

GTA5 och project cars vill du nog spela i över 30Fps.
Vill du spela så bygg en dator du kan bli nöjd med, även om du får vänta längre på den.

Btw.. det blir så mycket lättare om du kan tänka dig köpa begagnat.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej. 5000kr för en gamingdator är.. komplicerat

Kan du vänta och spara ca 2000Kr till?

GTA5 och project cars vill du nog spela i över 30Fps.
Vill du spela så bygg en dator du kan bli nöjd med, även om du får vänta längre på den.

Btw.. det blir så mycket lättare om du kan tänka dig köpa begagnat.

Beggat är en bra idé.
Själv köpte jag en begagnad dator till grabben här i SweC marknad. i5+gtx670+8GB+2 st 120GB SSD+3TB+1TB+FD Define+corsair hx 650W + corsair h60. För 3000kr eller om det var 3500kr, minns inte. Just ja, en Dell IPS 24" följde med också 😀. Så nog kan man göra klipp på begagnatmarknaden 😊.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av kevvs:

Får man ihop en hel dator på allt det dära?!?!
Trodde det skulle vara en jäkla massa prylar för att få ihop till en liten dator

Det är bara frågan om det är enkelt att sätta ihop allt eller måste man löda och annat D; xD

Eller om jag ex skulle köpa allt det dära och bygga ihop allt till en fungerande dator, skulle den fungera som en Gaming-Dator.... ?