Första bilderna från nya Day of the Tentacle

Permalänk
Melding Plague

Första bilderna från nya Day of the Tentacle

Tentakler och tidsresor står på menyn när klassiska Day of the Tentacle kommer som nylansering tidigt nästa år. Nu visar Double Fine de första bilderna från spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fantastiskt ut!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att en HD remaster var på väg. Blir ett givet köp!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ser fantastiskt ut!

Håller med, ser riktigt bra ut. Blir intressant att se interfacet sen.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog förväntat mig release till plattor, inte konsol. poin-n-click är ju som gjort för plattor!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Mitt första spel någonsin när mina föräldrar skaffa det sig en 486 PC. Många trevliga minnen som kommer fram nu LÄNGTAR (:

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Snusfri

Ett av de bästa spelen någonsin.

Underbart att de behåller stilen från orginalet och inte gör något 3d jox.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att de gör sånna här remakes, vilka minnen man har (Monkey Island för min del)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag hade nog förväntat mig release till plattor, inte konsol. poin-n-click är ju som gjort för plattor!

Lär helt klart komma till plattor också.

De har gjort Grim Fandango remaster tidigare och den är släppt till Windows, Mac, Linux, PS4, Vita, IOS, Android.
http://www.grimremastered.com/

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig den här klassikern när det begav sig, men jag ska ta tillfället i akt nu när HD-versionen kommer.

Permalänk
Medlem

Bomber och granater! Detta ser lika underbart ut som kära originalet. Har svårt att hålla kroppsvätskor i bestyr

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Givet köp!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Vilka minnen som dyker upp Det är verkligen dags att DOTT kommer tillbaka i 2015-2016-tappning!

Permalänk
Medlem

Härligt! Hoppas det slår väl ut och att de släpper även andra klassiker (t.ex. Full Throttle).

Permalänk
Medlem

Dyrt

Det lär bli dyrt

Permalänk
Medlem

@Zlack
Ja om du letar efter en specifik lampa så kostar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlack:

Kolla in priset 1300 som billigast för ett spel inte klokt ju .......

Jag kan inte avgöra om du skämtar eller inte... Hmmm

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

JAAAAAA! Äntligen! Mitt liv är komplett.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Sedan man fick veta att dom jobbar på en remake vill man bara ha den!
Behöver inte säga vad jag tycker om spelet min Avatar säger sitt

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter! Det var dessutom väldigt längesedan jag lirade igenom DotT, kommer bli jäkligt skoj det här

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ja, definitivt ett givet köp, kommer spela det med femåringen, kan han nog gilla skarpt tror jag. För min del fick de väldigt, väldigt gärna hotta upp Monkey Island 1-3 också, det vore helt underbart.

Plus att vi får en HD remake av Resident Evil 2 också, det ser ljust ut!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

För min del fick de väldigt, väldigt gärna hotta upp Monkey Island 1-3 också, det vore helt underbart.

Redan gjort med 1an och 2an: http://store.steampowered.com/sub/6183/

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Härligt! Hoppas det slår väl ut och att de släpper även andra klassiker (t.ex. Full Throttle).

Full Throttle är helt klart en favorit!
Har aldrig spelat DotT så detta blir en extra kul upplevelse för mig.

Hoppas de sneglar bort från Lucasarts någon gång i framtiden, hade gärna sett en HD-version av Simon the Sorcerer också.

Permalänk
Medlem

Kommer köpas, hade vart EXTREMT trevligt med en bigbox utgåva för PC (som vanligt händer det nog inte men kan kan hoppas)! Är faktiskt ett spel som kräver en hel del tänkande, tog mig lång tid att spela igenom spelet helt utan hjälpmeddel så kan vara spännande att se hur mycket man kommer ihåg!

Jag hoppades så på en Amiga release av detta tillbaka i tiden men fick nöja mig med DOS versionen, har självklart kvar lådan och spelet!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Oj, så trevligt! Saknar trean dock, som enligt mitt tycke är bäst i serien, men det kanske kommer.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på att det ska komma ett Brütal Legend 2..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Oj, så trevligt! Saknar trean dock, som enligt mitt tycke är bäst i serien, men det kanske kommer.

Trean har ju väldigt fin grafik redan som det är så det bör vara helt klart spelbart utan någon remake :).
Fyran får däremot väldigt gärna hottas upp en del, den 3d-grafiken och de horribla kontrollerna gör det väldigt svårspelat idag..

Älskar DOTT så kul med en remake!

Permalänk
Medlem

Detta måste jag köpa. Hann aldrig spela igenom det gamla och det måste upplevas. Hade varit fint med en HAD-remake på psychonauts också.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

öööh det nya ser ju typ identiskt ut med orginalet om man spelar det genom scummvm och väljer 2xSuperSAI som screen mode.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

GE MIG!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II