Hårddisken syns inte i "Den här datorn"

Permalänk
Medlem

Hårddisken syns inte i "Den här datorn"

Jag fick just hjälp med att installera en ny SSD. Efteråt installerade jag Windows 8.1 på disken (eftersom den var på C partitionen).
De två andra diskarna (en 128 gb och en 1 tb HDD) är kvar i datorn.
När jag går in på "den här datorn" verkar dock dem andra diskarna vara borta. Den enda som syns är den nya ssd disken.

Jag kollade runt lite på nätet. De flesta förslagen verkade gå ut på att använda "Diskhantering" under den här datorn fliken. Alla lösningarna hittade jag dock bara på äldre Windows 7 operativsystem. Är det någon som vet hur man löser detta på ett Windows 8.1 operativsystem?

Permalänk
Medlem

på exakt samma sätt.
diskhanteraren hittar du lättast i windows 8+ genom att högerklicka på startknappen och klicka "diskhantering"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Samma sak på win 8/8.1/10 som på 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat hårdisken, Gav den ett partitionnamn. Valde "G" då alla andra bokstäver efter C inte fanns.
Den gamla 128 gb SSD disken verkar dock inte finnas alls.
Den dyker inte ens upp på diskhantering.
Jag vet inte om det spelar så stor roll. Vi lät mest bara den gamla SSD disken vara kvar för att det var för krångligt att få ut den ur datorn.
Men det kanske vore bra att kolla efter eventuella lösningar ändå.