Fallout 4 moddverktyg endast för PC – kan spelas på konsol

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Söderbäck, Söderbeck. Nu får vi allt prata allvar om Trivial Pursuit kunskapen här och ge lite fortbildning på tekniken bakom skivmediumet. Vart är Städje när man behöver honom?

Skämt åsido så var jag också tvungen att tänka till om termen, den "smakar fel" på svenska.

On topic: Ser fram emot de moddar som kommer att skapas, lirade sönder tidigare Fallout inklusive samtliga spelbara moddar. Nu väntar jag på att någon skapar sin egen pipboy på SweC med cardio sensor, termometer, EKG, eyetracking, sinnestämningsavläsare, level och CV listning.

På intervjun kan man då glatt visa upp sin hälsa, CV och nerdighet i ett paket. Perfekt.

Det där var å andra sidan min sista kunskapslucka. Nu är jag allvetande ;).

Själv tycker jag det är aningen jobbigt att Fallout kommer ut nu. Jag hinner inte med att beta av allt roligt som släpps. Fast det är kanske bara bra att vänta med att ge sig in i Fallout4 så att patchar och mods får lite tid på sig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Man får ju hoppas att utvecklingsverktyget för Fallout4 heter G.E.C.K

Det gjorde det till 3:an. Så troligen.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Hmm, har de löst det på något sätt så folk inte moddar in massa stötande material i spelet. Har för mig att spelutvecklare fått skit för sånt tidigare och konsol brukar vara hårt hållna. Kanske Fallout har tillräckligt hög åldersgräns för att tillåta vad som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

kommer bli sweet, TAGGA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Det gjorde det till 3:an. Så troligen.

Det hade jag helt missat! härligt med lite "easter eggs"

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av Kazutoyo:

Nej, den stora majoriteten av moddar till Bethesdas spel skapas med hjälp av deras verktyg. Dom enda som inte gör det är i stort sett bara dom moddar som skriver över originaltexturererna med nya.

Existerande modeller/meshes kan också ändras utan Bethesdas verktyg, då det ofta görs via tex Nifscope. Så räkna med en ström av "skimpy outfits"-moddar kort efter releasen Och som sagt injectors som ENB jobbar också mest via egna resurser.

Den stora begränsingen nu i början blir att lägga till nytt i spelet, men det kommer gå utmärkt att ändra på eller byta ut existerande grejer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det jag undrar, skyrim är ju inte så farligt krävande i original form, men när du har moddar så äter det både RAM och CPU som F.

Hur i tusan är det tänkt att en konsol ska "skala" dessa moddar så att de fungerar, som en PC kan? Eller ska konsolernas användare bara förvänta sig ännu sämre prestanda pga mods?
Mindre/enklare mods borde kanske gå, men större förändringar kommer ju vara sämre optimerade.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Paddanx:

Det jag undrar, skyrim är ju inte så farligt krävande i original form, men när du har moddar så äter det både RAM och CPU som F.

Hur i tusan är det tänkt att en konsol ska "skala" dessa moddar så att de fungerar, som en PC kan? Eller ska konsolernas användare bara förvänta sig ännu sämre prestanda pga mods?
Mindre/enklare mods borde kanske gå, men större förändringar kommer ju vara sämre optimerade.

Man får nog undvika vissa moddar om man spelar på konsoll, någon "high texture pack" är inte att rekomendera.
Men det finns ju masssor av moddar i Skyrim som inte tar mycket extra kraft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Och jag fick min semester beviljad så jag kommer vara redo

Själv jobbar jag den 10:e , men jag har den 11:e, 12:e och 13:e ledigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Och jag fick min semester beviljad så jag kommer vara redo

Samma här

Nu får vi bara hoppas på relativt spelbart spel vid släpp...