Hur man bygger en rigg speldatorn

Permalänk
Medlem

Hur man bygger en rigg speldatorn

Jag vet inte om detta varit uppe tidigare och hittade ingenting genom en sökning.
Tror denna guiden kan vara rätt bra att läsa om man går i köptankar: http://dator8.info/17/2014/05/hur-man-bygger-en-rigg-speldato...

Citat:

hur man bygger en rigg speldatorn

Gaming datorer kräver top-of-the-line-komponenter för att köra de senaste tv-spel och multimediafiler. Om du vill vara konkurrenskraftiga på spel, särskilt online-spel, är det viktigt att investera i bra hårdvara. En snabb grafikkort, processor och en betydande mängd av datorns RAM är alla nödvändiga för att skapa en stor rigg datorspel. Ytterligare utrustning, till exempel surroundhögtalare, joysticks, headset och stora bildskärmar, kan också förbättra din spelupplevelse
Du behöver:.
Snabb processor.
Kvalitet grafikkort.
2 GB RAM eller mer.
Gigabyte 250 eller större hårddisk.
Kvalitet ljudkort.
Speltillbehör.

1.
Välj en snabb processor för att hänga med i ständigt framåtskridande videospel teknik. När du väljer en processor, är det bra att tänka framåt. Välja den snabbaste processorn tillgänglig kommer att se din dators livslängd vid framtida tekniska framsteg och bespara dig smärtan av att behöva uppgradera datorn hela tiden. De nyaste Intel gaming processor är Intel Core, rapporter Intel. com, andra spel processorer inkluderar AMD Phenom II och AMD athon

2
Välj en video av hög kvalitet kort. . . Grafikkort är absolut avgörande för att bygga en rigg datorspel. Du bör välja ett grafikkort som har en betydande mängd RAM-minne och processorkraft. Kontrollera att grafikkortet du väljer är kompatibel med din processor och moderkort.

3.
Köp 2 eller fler gigabyte RAM-minne att hänga med minnet krav videospel. Många mer avancerade spel-datorer levereras med upp till 8GB RAM. Om du köper mer än 3 GB RAM, se till att du använder 64-bitarsversionen av Windows. 32-bitars version av Windows kommer endast att tillåta dig att använda upp till 3GB RAM, enligt Vista ledtrådar, en webbplats för Windows Vista.

4.
Få en rymlig hårddisk . Om du vill ha alla dina favorit installerade titlar behöver du gott om utrymme. Vissa spel kan ta upp till 20 GB lagringsutrymme och får ständigt växa, detta gäller särskilt för online-spel med uppdateringar. Leta efter en hårddisk med minst 250GB lagringsutrymme, ju mer desto bättre.

5.
Få en snabb Internet-anslutning för att vara konkurrenskraftiga inom online gaming. Din Internet-anslutning ensam kan vara skillnaden mellan att förlora och vinna i ett online-spel. Det bästa spel Internet-anslutningar finns bredband snabb kabel-och DSL-anslutningar. Undvik uppringt modem eftersom de är upplösningen av många Internet spelare.

6.
Få en hög kvalitet ljudkort. Ljudkort är viktigare för spel än du kanske tror. Högkvalitativt ljud kort kommer du att kunna höra alla detaljer, vilket ger dig en konkurrensfördel gentemot andra spelare.

7.
Inköp Speltillbehör. Om du vill att hela spelupplevelsen, surroundhögtalare och andra tillbehör kan verkligen göra skillnad. Headset är också bra för att kommunicera med lagkamrater i online-spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam

Den guiden rekommenderar jag inte. Utöver att det är så konstig meningsbyggnad och katastrofal särskrivning är den nästan garanterat en google translate från en engelsk text, så är den dessutom gammal och förlegad. Skulle gissa att den är ca 5 år gammal (som exempel Phenom II som rekommenderas tillverkades mellan 2008 och 2012).

Edit;
Här är den på engelska, men är troligen en copy pasta redan här.
http://consider5.blogspot.no/2014/11/build-gaming-desktop-rig...

Kika hellre på denna
https://www.youtube.com/watch?v=6_ujAnpXP1k

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Öhh... Nej, med så mycket fel och så gammal info är inget man bör läsa innan köp.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

LinusTechTips är nog en av de bästa för att lära ut om datorbyggande och vilka delar som är relevanta.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

tror han trollar :D!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C