Bildkvalitet på LG 55EF950V? Någon som äger en?

Permalänk
Medlem

Bildkvalitet på LG 55EF950V? Någon som äger en?

Jag har varit i tankarna om att införskaffa mig en 4k Tv ett tag och gjorde slag i saken i augusti. Köpte en Sony kd-55x9005 som jag monterade på väggen och första intrycket var väldigt positivt. Dock visade det sig att denna modell (eller eventuellt bara mitt exemplar) hade lite tendens till clouding. Jag tänkte att det kanske gick att kalibrera bort, men det visade sig inte vara så enkelt. I dagsljus kunde man ana att problemet fanns där, men vid mörkläggning och seriöst filmtittande så var det alltför påtagligt. Jag blev less och lämnade tillbaka apparaten, skall man betala så mycket pengar för en TV så vill man känna sig helt nöjd.

Istället började jag snegla lite på Oled som jag tidigare tyckt varit för dyr när det gäller just 4k versionerna, dessutom är jag lite motståndare till de där kurvade panelerna. Men nu ser jag att modellen LG 55EF950V existerar och blir såklart väldigt nyfiken på om någon annan kanske redan har köpt eller sett bildkvalitén och kan ge lite info om hur ni upplever bilden, deras inbyggda OS och annat som kan vara värt att veta.

Visa signatur

Intel 9900K, Asus Maximus XI Hero (Z390), G. Skill 2x16 Gb Ram 3200 MHz CL16 (DDR4), ASUS 980Ti Strix 6 Gb, Corsair HX 750W, M.2 Samsung 970 EVO Plus (1 Tb), Fractal Design Define R6 TG, ASUS 27" ROG Swift PG279Q

Permalänk

Här, är nog samma modell
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-...

Tittade hastigt på Prisjakt och det verkade som att det inte fanns någon platt 1920-modell (eller ja det finns, men det är äldre modeller)

Vad lite den vägde

55-tummaren
TV with Stand weight 37.9 lbs
Shipping Weight 51.1 lbs
Ett pund är typ 0,45 kg

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tackar!
Det var en bra länk, stod mycket info i den

Visa signatur

Intel 9900K, Asus Maximus XI Hero (Z390), G. Skill 2x16 Gb Ram 3200 MHz CL16 (DDR4), ASUS 980Ti Strix 6 Gb, Corsair HX 750W, M.2 Samsung 970 EVO Plus (1 Tb), Fractal Design Define R6 TG, ASUS 27" ROG Swift PG279Q