Corsair sjösätter Strafe RGB Silent – först i världen med Cherry MX Silent

Permalänk

@superpwnguin: Esc kan ju fortfarande va längst upp till vänster alternativt att det finns två! ^^

Permalänk
Medlem

Oh herregud vilket avskyvärt tangentbord.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Om det inte vore så dyrt hade jag kunnat tänka mig att köpa det och slakta det för brytarna (sällan har mina ögon skådat något så komplett smaklöst som det där tangentbordet). Det där verkar ju faktiskt vara cherry som är tysta. På riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Jag var inte helt seriös Därav ;)-smileyn. Men då¨är ju hörlursförstärkare alt ett externt ljudkort ännu mer en fördel då du inte behöver tänka på plats i chassit eller på moderkortet. Dessutom får man en trevlig och fin volym-knapp nära till hans utan att behöva hålla ner en knapp-kombo på tangentbordet!

Sen ser jag hellre att tangentbordet är ett tangentbord och inte en multimedia-hub, så onödigt utrymme som kunde användas för att göra tangentbordet längre/mindre

Ok

Däremot håller jag inte med, ser hellre att man kan koppla kringutrustningen via tangentbordet än att det ska vara mindre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Min uppfattning är att "Chroma"-tangentbord är mer eftertraktade i lite lägre åldrar (~12–18) än i högre (20+), där man generellt föredrar mer diskreta och mindre spejsade utföranden.

Det finns många föräldrar som ger sitt barn ett förvånansvärt dyrt tangentbord i julklapp/present och det är inte orimligt att ha möjlighet att lägga de pengarna själv om man är i övre tonåren.

Men visst, låt oss bortse från ålder. Jag är ändå övertygad om att de som köper ett tangentbord som är så mycket GAMING det kan bli har betydligt större nytta av mer plats för musen (särskilt på LAN) än en numpad.

För mig handlar "Chroma"-tangentbord inte om att kunna använda alla regnbågens färger samtidigt. Utan att kunna anpassa färgen på bakrundsbelysningen till resterade inredning. T.ex. så kör jag själv med vit bakrundsbelysning tillsammans med väldigt mycket aluminium, vilket jag tycker är stilrent. Då är det väldigt skönt att ha en modell med alla färger, istället för att dem släpper flera modeller med olika färg på belysningen samt eventuellt olika brytare.

Jag håller dock helt med dig angående att numpaden oftast är ivägen. Alternativet är dock att ha en fristående numpad, vilket innebär extra kablage samt att mer plats försvinner från skrivbordet. Därför är den enligt mig den bästa lösningen både estetiskt samt rent praktiskt, att ha en numpad som sitter ihop med tangentbordet.

Eftersom att detta är ett tangentbord som trots allt kostar 1700:-. Består den huvudsakliga målgruppen bevisligen av de som har en egen inkomst. De som har en egen inkomst betalar oftast även räkningar, i vilket fall är en numpad oftast uppskattad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det har dom väl inte. Detta är ett strafe tangentbord..de har aldrig haft någon volymkontrollshjul. Du tänker på deras dyrare modeller antar jag k65,k70 och k90.

Jaha så var det nog...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Går man in på corsairs hemsida och kollar lite filmer oå youtube verkar det vara just vid uppsläppet de arbetat med att göra brytarna tysta.
Synd att inte k70 rgb finns med silent än, det blir ett garanterat köp när den kommer.

Ah nice, då är det bara att vänta på en 60% version med vit bakgrundsbelysning då

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Den var inte tilltalande för ögat. Även utan alla färger så känns det skrikigt och "billigt". Uppenbarligen inte riktat till en mognare publik utan till "pappa betalar" ungdomar.

Skrivet av Lotuws:

Eftersom att detta är ett tangentbord som trots allt kostar 1700:-. Består den huvudsakliga målgruppen bevisligen av de som har en egen inkomst. De som har en egen inkomst betalar oftast även räkningar, i vilket fall är en numpad oftast uppskattad.

OT men knackar folk fortfarande räkningar? Allt återkommande ligger på E-faktura och de få räkningar per år som kommer på papper skannar jag med mobilen. Saknar inte numpad nämnvärt.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Ah nice, då är det bara att vänta på en 60% version med vit bakgrundsbelysning då

Du kan ändra till vit bakrundsbelysning på den Du kan ha vilka färger du vill, även helt vitt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lotuws:

Eftersom att detta är ett tangentbord som trots allt kostar 1700:-. Består den huvudsakliga målgruppen bevisligen av de som har en egen inkomst. De som har en egen inkomst betalar oftast även räkningar, i vilket fall är en numpad oftast uppskattad.

OK, låt oss säga att det är så. Jag är fortfarande övertygad att man lägger betydligt mer tid på att spela än på att betala räkningar eller knappa in siffror i Excel om man köper ett sådant tangentbord; så mycket mer att fördelarna med TKL med råge överväger nackdelarna. Så är det iallafall för mig, trots att jag "bara" spelar ett par timmar om dagen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Tråkigt att dom gjort sig av med volumkontrollhjulet dock.

Precis vad jag tänkte, hjulet var en viktig anledning till att jag sitter med ett K70 just nu, grymt smidigt.

Permalänk
Medlem

Tycker att en trend bland MX-switcharna är att ju mindre de låter desto svampigare känns de. Tyckte inte att MX Red var någon vidare förbättring från rubber-dome och kan bara föreställa mig hur Silent känns. Håller nog fast vid mina blå switchar ett tag till.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Texten på Delete-knappen är sned?! Syns även nära slutet av videon vid 9:03. För 1700 kr skulle jag nog förvänta mig bättre.

Permalänk
Medlem

Bra att det sker framsteg men, 30% mindre ljud tror jag inte duger för att kunna använda det i en kontorsmiljö.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Absolut inte. Men det här med att allt måste vara "GAMING" och "CHROMA" och ha 16 miljarder färger på bakgrundsbelysningen är nog något som främst attraherar yngre kunder. Jag har ett QuickFire Rapid-I och klarar mig alldeles utmärkt med endast vit belysning; ser inget mervärde värt hundratals kronor i att kunna ändra färgen individuellt per tangent. Och TKL är en gudagåva – helt nödvändigt för att kunna spela CS utan att dunka musen i tangentbordet stup i kvarten.

Det finns föräldrar till allt. Tror fortfarande att det främst (inte uteslutande) är tonåringar som attraheras av "Chroma"-trenden.

Håller med helt vad gäller Chroma och TKL.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

ASDC

Men vi som kör ASDC i FPS spel vi är som vanligt diskriminerade. När ska folk lära sig att ASDC är det mest ergonomiska?

/HWMats

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av StuntmanMike:

Såååå, då väntar jag bara på ett tenkeyless tangentbord med svarta eller bruna RGB silent brytare... Undra när det kan tänkas komma..

Vi har inte planerat någon TKL version av Strafe än tyvärr, men ska föra fram att intresset för det finns.

Skrivet av phreec:

Tråkigt att dom gjort sig av med volumkontrollhjulet dock.

På Strafe har det aldrig funnits ett volymkontrollhjul, det är på K70/K95. Strafe är en lite billigare version av K70/K95 så vi har fått ta bort vissa funktioner.

Skrivet av Json_81:

Hur svårt kan det vara att dra med sladdar och uttag för hörlurarna?

Alla såna småsaker är något som höjer priset och vi har inte heller sett någon stor förfrågan på det alls tyvärr.

Skrivet av Alling:

Tycker det är lustigt att nästan alla "Pro Gaming Chroma LED"-tangentbord är fullstora. De är jättemycket ivägen för musen vid FPS-spelande, särskilt på LAN där utrymmet är mycket begränsat. Den målgrupp de riktar sig till betalar inga räkningar och behöver väl i praktiken sällan numpaden, så varför är inte TKL vanligare på denna typ av tangentbord?

Vi har gjort en TKL-version av K70, som heter K65. Dock säljer det inte jättebra, ingen stor efterfrågan på det. Därför vi inte har planerat något liknande för Strafe.

Skrivet av MugiMugi:

Skulle vara trevligt att veta hur tyst, skulle vara trevligt med ett mekaniskt här på jobbet men går inte när de är för högljudda och bara stör andra.

Denna review postades tidigare i tråden, där visas skillnaden mellan Silent, Röda och Bruna brytare.

Skrivet av Anaii:

Den var inte tilltalande för ögat. Även utan alla färger så känns det skrikigt och "billigt". Uppenbarligen inte riktat till en mognare publik utan till "pappa betalar" ungdomar.

OT men knackar folk fortfarande räkningar? Allt återkommande ligger på E-faktura och de få räkningar per år som kommer på papper skannar jag med mobilen. Saknar inte numpad nämnvärt.

Strafe/Strafe RGB är en billigare version av K70/K70 RGB. Därför det är gjort av plast till exempel. Men Strafe känns fortfarande väldigt robust, detta på grund av att det sitter en stålplatta inuti tangentbordet just för att göra de stabilare, Strafe väger till och med mer än K70. Så enligt mig känns det inte som ett billigt tangentbord.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Strafe/Strafe RGB är en billigare version av K70/K70 RGB. Därför det är gjort av plast till exempel. Men Strafe känns fortfarande väldigt robust, detta på grund av att det sitter en stålplatta inuti tangentbordet just för att göra de stabilare, Strafe väger till och med mer än K70. Så enligt mig känns det inte som ett billigt tangentbord.

Svårt för mig att uttala mig om då jag inte känt på det, men det ändrar inte att det ser "billigt" ut. Kommer inte på en bättre svensk synonym just nu. Engelskans cheep och tacky är ord som bubblar upp. Helt enkelt mer bling än funktionell kvalitet (det är vad utseendet signalerar iaf).

Men som sagt tror jag inte målgruppen är oss trettioåringar utan de i övre tonåren och unga 20. Den dagen corsair släpper ett tgb med dessa tysta brytare och en estetik i stil med filco majestouch och topre realforce är det något jag kommer överväga.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Svindyr! Men skönt att gamla logotypen är tillbaka.