Permalänk
Medlem

koreaskärm under 3000 kr

Hej! Jag har en tablemount som kör 3 skärmar vilket är lite overkill men whatever. Har en 24are och köpte en 19"are som lär kopplas till rasp pi och ha som server och förhoppningsvis funkar synergy mouse share med raspbian MEN letar efter en tredje huvudskärm. Jag tänker att 27" kan funka fint men den får även vara mindre.

Har ni några tips såhär 2015 q3? 4k känns lite jobbigt med två andra skärmar på ett helt annat ppi och jag har ju en del skärmspace redan.

Tacksam för tips!

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av shabik:

Hej! Jag har en tablemount som kör 3 skärmar vilket är lite overkill men whatever. Har en 24are och köpte en 19"are som lär kopplas till rasp pi och ha som server och förhoppningsvis funkar synergy mouse share med raspbian MEN letar efter en tredje huvudskärm. Jag tänker att 27" kan funka fint men den får även vara mindre.

Har ni några tips såhär 2015 q3? 4k känns lite jobbigt med två andra skärmar på ett helt annat ppi och jag har ju en del skärmspace redan.

Tacksam för tips!

Kolla begagnat på marknaden

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Crossover 2795 QHD: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Crosso...

Overclocker tråd om skärmen: http://www.overclock.net/t/1555354/official-crossover-2795-qh...

Har en själv, riktigt nöjd.

Betalade runt 600 i import då den kommer utifrån EU.

Permalänk
99:e percentilen

Nackdelen med Koreaskärmarna är att de bara har DVI, som håller på att fasas ut. Redan nästa generation kan det vara borta från grafikkorten, och då är man körd. Det går inte att adaptra om hur som helst eftersom det krävs Dual Link; sådana adaptrar är SVINdyra och inte garanterade att fungera.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Alling:

Nackdelen med Koreaskärmarna är att de bara har DVI, som håller på att fasas ut. Redan nästa generation kan det vara borta från grafikkorten, och då är man körd. Det går inte att adaptra om hur som helst eftersom det krävs Dual Link; sådana adaptrar är SVINdyra och inte garanterade att fungera.

Svindyra nej ebay kablar som är aktiva e inte svindyra tbh... ca 200-300kr

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nackdelen med Koreaskärmarna är att de bara har DVI, som håller på att fasas ut. Redan nästa generation kan det vara borta från grafikkorten, och då är man körd. Det går inte att adaptra om hur som helst eftersom det krävs Dual Link; sådana adaptrar är SVINdyra och inte garanterade att fungera.

Tack för det! Ja jag såg det på några. Jag är inte särskilt sugen alls på DVI då ingen av mina nuvarande datorer kör det och jag lär fortsätta på nuvarande spår med en stor del bärbart/nuc.

Kan även poängtera att jag ej är gamer men kör däremot grafisk design osv, rendering så är trevligt med hög res men behöver inga 120 hz eller liknande. PS: Fungerar även med full hd, det behöver inte vara mer.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shabik:

Tack för det! Ja jag såg det på några. Jag är inte särskilt sugen alls på DVI då ingen av mina nuvarande datorer kör det och jag lär fortsätta på nuvarande spår med en stor del bärbart/nuc.

Kan även poängtera att jag ej är gamer men kör däremot grafisk design osv, rendering så är trevligt med hög res men behöver inga 120 hz eller liknande. PS: Fungerar även med full hd, det behöver inte vara mer.

Kör man seriös grafisk design är Korea skärmar absolut inget!!! man ska kolla på. Det billigaste skärmarna för bildredigering ligger på minst 8k och över.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av andra94:

Svindyra nej ebay kablar som är aktiva e inte svindyra tbh... ca 200-300kr

Då länkar du en sådan som omvandlar till Dual Link och som du kan garantera fungerar med Koreaskärmar?

Så här står det i beskrivningen av 2795QHD på eBay:

Citat:

Graphic Card Compatibility
- It uses Bypass type board. Compatibility issue with Graphic card and Mainboards may occur. Please check the compatibility before purchase.

[…]

Port converter CANNOT be used. (D-sub, HDMI, DP converter)
DVI-D(Dual Link): YES / DVI-D(Single Link): NO

*These monitors are NOT compatible with Laptops and Mac computers. Internal GPU, APU and Low profile GPU are not compatible.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Kör man seriös grafisk design är Korea skärmar absolut inget!!! man ska kolla på. Det billigaste skärmarna för bildredigering ligger på minst 8k och över.

Håller inte med. Däremot beror det väl kanske lite på vad för typ av grafisk design du snackar om. Jag håller inte på med bildredigering alls och redigerar typ inte vitbalanser/saturation och liknande utan det är väldigt enkla färger. Skulle jag gjorde det skulle väl saker o ting förändras. Men det är ju iofs inte grafisk design, det är ju fotografi och bildredigering.

Visa signatur