Permalänk
Medlem

sådär då, då ska det bara tillverkas också.

Löste det med en plattstång i aluminium från bauhaus, fyra stycken bockade stålstänger som jag gängar utsidan på, ett par vingmuttrar och ett vinkelbeslag som får bli joystickfästet. ev gängar jag hålen på beslaget också och skruvar fast kardborrbandet istället för limmar det.

får återkomma med bilder och ev ritning.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

F-zero GX såklart. SJUUUUK fartkänsla! https://www.youtube.com/watch?v=srVmncHd_Bg

Har provat det ett tag nu men dolphin versionen med vr stöd men det märks att det krävs bra mycket mer processor kraft jämfört med vänliga dolphin versionen

Permalänk
Medlem

Testade Half life 2 lite snabbt: https://www.youtube.com/watch?v=5OG6UXizKOE

Riktigt bra till DK2!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Tvingade min hariga vän in i DK2 på lite äventyr i SightLine. Det gick väl sådär
http://www.faplol.com/?id=32804 (tryck enter så kmr ni till YouTube direkt).

Vill se honom lira alone in the rift men inb4 hjärtattack och vräkning.

Hahaha fy fan så bra vilken mupp till vän du har!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Nån mer som har bekymmer med att vänster öga är mörkare än höger? gör att 3d effekten blir helt oduglig i mörka spel som typ totoro, alla skräckspel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamdez:

Nån mer som har bekymmer med att vänster öga är mörkare än höger? gör att 3d effekten blir helt oduglig i mörka spel som typ totoro, alla skräckspel etc.

Det är samma skärm för båda ögonen så det är nog snarare där ditt problem ligger; har du centrerat linserna över ögonen och ställt in rätt IP avstånd så är det ögonläkaren nästa!

http://symptomen.se/symptom/olika-storlekar-pa-pupillerna/

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamdez:

Nån mer som har bekymmer med att vänster öga är mörkare än höger? gör att 3d effekten blir helt oduglig i mörka spel som typ totoro, alla skräckspel etc.

Det är en bieffekt av att skärmen är överklockad från 60 till 75 hz. Jag vet inte om det yttrar sig olika för individuella skärmar dock, då jag inte har märkt av detta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Haha så sköna ni är! En yrkar på defekt person medan den andra nöjer sig med att överklockningen är boven i dramat

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Haha så sköna ni är! En yrkar på defekt person medan den andra nöjer sig med att överklockningen är boven i dramat

Vet inte riktigt hur du menar nu, svårt med ironi på Internet.

Att det är överklockningen som är boven har bevisats om och om igen. Kolla på r/oculus t.ex.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Vet inte riktigt hur du menar nu, svårt med ironi på Internet.

Att det är överklockningen som är boven har bevisats om och om igen. Kolla på r/oculus t.ex.

/hulle.

Syftade på att det var skönt att det var överklockningen och inte hans ögon det var fel på

Har någon spelat Deadhalls än?
Blir att testa ikväll! Stay tuned

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Syftade på att det var skönt att det var överklockningen och inte hans ögon det var fel på

Har någon spelat Deadhalls än?
Blir att testa ikväll! Stay tuned

Jag vägrar Dread Halls... mitt hjärta klarar inte av det. Jag testade DK2-versionen i en minut typ, tyckte det var i princip som den första.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Vet inte riktigt hur du menar nu, svårt med ironi på Internet.

Att det är överklockningen som är boven har bevisats om och om igen. Kolla på r/oculus t.ex.

/hulle.

News for me, nåja, borde inte göra något, har bara ~80% syn på högerögat så.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag vägrar Dread Halls... mitt hjärta klarar inte av det. Jag testade DK2-versionen i en minut typ, tyckte det var i princip som den första.

/hulle.

Samma sak för mig mådde inget vidare i Dreadhalls!

Är det någon mer som har testat Doom 3 till Oculus rift DK2? Finns en hyfsat bra mod som jag har spelat en hel del tycker de är riktigt nice faktiskt!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Ni som har en DK2... ladda genast ned DK2-demot av Windlands... det är helt fantastiskt! Den bästa VR-upplevelsen jag haft.

Vertigokänslan, skalan och inget illamående alls trots allt svingande!

https://www.indiegogo.com/projects/windlands

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag fullkomligt älskar min DK2. Elite: Dangerous + Oculus = absolut lycka.

Just.... One.... More.... Station....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag fullkomligt älskar min DK2. Elite: Dangerous + Oculus = absolut lycka.

Just.... One.... More.... Station....

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kostar Elite nu för tiden och är det värt att spela med tangentbord eller 360-dosa?

För övrigt rekommenderar jag Blaze Rush. Det är sjukt bra VR-implementation i det. Ett perfekt spel att dema VR med.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

otoligt

Tack så mycket för infon, ska prova på direkten!

Permalänk
Medlem

Nån som testat keep Talking and nobody explodes?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tänker på er som vill sälja ert Oculus Rift DK2. Ligger på mellan 4 000 kr upp till 11 000 kr på Ebay och Amazone

Blocket runt 2 000 - 3500 kr.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man löser redistributable info is missing fel när man försöker installera spel på oculus store? Kontaktat officiella supporten redan.

Avinstallation sen kunde jag installera och köra igen. Av någon anledning måste jag ladda hem och installera alla mina köpta lir igen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Känns som denna tråd är lite gammal eftersom det var bra länge sedan man kunde köpa DK2. Varför är den då "klistrad" ?

Permalänk
Medlem

Skulle prova min DK2 nu efter att ha legat ett par månader med får det inte att fungera.
I programmet står det att allt är connectat och redo men dioden på headsetet lyser bara orange och vill inte gå igång.
Har haft samma fel flera gånger tidigare men då har det hjälpt med att reparationsinstallera om med det verkar inte fungera längre.
Några fler som har samma problem?