Hur mycket ska man sälja gamla grejjerna för?

Permalänk
Avstängd

Hur mycket ska man sälja gamla grejjerna för?

Tjenare, tänkte ifall ni har något förslag om pris på mina gamla grejjur siddu! FX-6300 + Stockkylare (aldrig överklockad), Asus M5A97 R2.0 och ett par Corsair Vengeance LP 2x4GB 1600mhz! Allt fungerar som det ska och allt var inköpt i November-December.

Sen har jag en fråga till, är det inte bäst att sälja här på SweC eftersom det finns mer datorkunniga personer här? Får en känsla att någon random person på blocket kommer böja pinsen på CPU:n eller förstöra något, och sedan anklaga mig. På SweC kan man ju även kika in på personens profil och titta ifall det verkar vara någon vettig person. Har i princip svarat på min egna fråga men vad har ni för erfarenheter?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

SweC är oftast lite säkrare, mindre marknad = mindre scam men du får troligen mer betalt på andra ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

SweC är oftast lite säkrare, mindre marknad = mindre scam men du får troligen mer betalt på andra ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo fast den mindre kostnaden är det lätt värt!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tänk på att §9 Gäller och all handel sker i marknaden och inte på forumet.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Akta dig för @Davidthedoom han är livsfarlig..

@ScaniaTuktarN SweC är ju säkrare då den som köper med största sannolikhet är kunnig. Däremot säljer du på blocket så får du helt enkelt ta bilder på allt du säljer så de inte kan komma senare och anklaga dig för att något är paj.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Tjenare, tänkte ifall ni har något förslag om pris på mina gamla grejjur siddu! FX-6300 + Stockkylare, Asus M5A97 R2.0 och ett par Corsair Vengeance LP 2x4GB 1600mhz! Allt fungerar som det ska och allt var inköpt i November-December.

Sen har jag en fråga till, är det inte bäst att sälja här på SweC eftersom det finns mer datorkunniga personer här? Får en känsla att någon random person på blocket kommer böja pinsen på CPU:n eller förstöra något, och sedan anklaga mig. På SweC kan man ju även kika in på personens profil och titta ifall det verkar vara någon vettig person. Har i princip svarat på min egna fråga men vad har ni för erfarenheter?

Säljer enbart till nära och kära eller via sweclockers. Visst kan man få ut lite mer pengar om man säljer via blocket med det är så mycket enklare att sälja här på sweclockers. Känns säkrare också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5