PewDiePie: "Betaltjänsten Youtube Red är en konsekvens av Adblock"

Permalänk
Melding Plague

PewDiePie: "Betaltjänsten Youtube Red är en konsekvens av Adblock"

I ett blogginlägg bemöter Youtube-profilen Felix "PewDiePie" Kjellberg kritiken mot Youtube Red och gör gällande att prenumerationstjänsten är en direkt konsekvens av annonsblockerare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Youtube Red känns halvt meh, och det gör Play Music också. Däremot tycker jag att båda för en hundring i månaden känns som en bra deal, och jag kommer förmodligen prenumerera. Jag lyssnar ofta på flera timmar långa radioprogram upplagda på youtube, och det vore fantastiskt att kunna offlina dom och ha med sig på bussen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som en bra ide, jag kör Adblock för jag hatar reklamen, men betalar gärna för att få slippa den så man kan stödja de man ser på.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd

Mycket enkelt. Annonsblockerarna styr om annonsströmmarna till slumpvisa datorer på nätet så att det registreras som visad annons.
Eller så kan annonsörerna inse att människor skiter i annonserna, vilket är anledningen till annonsblockerarna. Hosta upp pengarna till de ni väljer att annonsera för oavsett. Är man inte intresserad av tamponger som man, så kommer man inte köpa dem hur fina och renrakade benen är på modellerna i reklamen.

Slutligen kan de som är beroende av annonser för sina kanaler, gå och klippa sig samt skaffa sig en riktiga jobb. Goa grabbar på varvet och allt det där:) Sluta upp och löjla er på det där viset.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Jag är inget fan av reklam men jag använder faktiskt inte Adblock på min hemdator. Och jag möts sällan av några sidor där det är ett problem. Men jag antar att det beror på vad för typ av sidor man håller till på. Sedan är det ju också sant att vill man fortsätta att få använda många tjänster gratis så är reklam ett nödvändigt ont. Som alltid är det svårt att både äta och behålla kakan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Säger som de andra, kan gadeligen betala en ~100 för slippa reklam på yotuube. Sugen på testas de andra grejerna man får med också.

Permalänk
Medlem

På tal om detta - nån som vet hur det funkar med de långa klippen som kommer som reklam nu? Som jag fattat det måste man kolla igenom hela reklamen för att youtubaren som lagt upp filmen ska få någon ersättning. Jag brukar vara duktigt och låta reklamen gå på de kanaler jag gillar. Men hur blir det med dessa 15-minuters "dokumentärer" som vissa företag lägger upp som reklam? Måste man kolla igenom hela den för att ersättning ska ges? Det är ju rätt rubbat då.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Nu är ju adblock i sig en konsekvens av allt mer irriterande annonser... Med andra ord är Youtube Red en konsekvens av irriterande annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Slutligen kan de som är beroende av annonser för sina kanaler, gå och klippa sig samt skaffa sig en riktiga jobb. Goa grabbar på varvet och allt det där:) Sluta upp och löjla er på det där viset.

Då skulle ju Sweclockers försvinna för de vägrar ju erbjuda prenumerations tjänster

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Jag tycker det låter som en bra ide, jag kör Adblock för jag hatar reklamen, men betalar gärna för att få slippa den så man kan stödja de man ser på.

Var noga med att det är AdBlock och inte AdBlock Pro eller AdBlock Plus som är kopior och fungerar sämre än orginalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Säger som de andra, kan gadeligen betala en ~100 för slippa reklam på yotuube. Sugen på testas de andra grejerna man får med också.

Engångs pris då?

Permalänk
Avstängd

Internet fanns innan vi blev våldtagna av reklam...

Kan jag inte undvika reklamen undviker jag sidorna med reklam om jag kan.

Permalänk
Medlem

Kör inte adblocker och har aldrig gjort. Annonserna stör inte mig alls. Är nog så van att man blivit blind för den på de sidor jag brukar besöka. Annonserna på Youtube kan man i många fall bara klicka förbi. Går inte det gör jag något annat medan den spelar. Inte svårare än så!

Den enda gång de kan störa mig är på telefonen, när de inte är anpassade och tar upp hela skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Var noga med att det är AdBlock och inte AdBlock Pro eller AdBlock Plus som är kopior och fungerar sämre än orginalet.

Tror jag har originalet xD

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Slutligen kan de som är beroende av annonser för sina kanaler, gå och klippa sig samt skaffa sig en riktiga jobb. Goa grabbar på varvet och allt det där:) Sluta upp och löjla er på det där viset.

Med din logik så ska även hemsidor som drivs tack vare intäkter från annonser stängas ned. Sweclockers, Youtube, Facebook etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör adBlock på PCn men kollar mest på youtube i sovrummet på en apple-tv och där går det inte blocka ju. Man kan titta bort, hämta läsk/godis ju... Om det är en kanal jag följer och det kommer reklam (gör ju inte alltid det) så låter jag den gå om ändå ska till kylen eller så...

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

På tal om detta - nån som vet hur det funkar med de långa klippen som kommer som reklam nu? Som jag fattat det måste man kolla igenom hela reklamen för att youtubaren som lagt upp filmen ska få någon ersättning. Jag brukar vara duktigt och låta reklamen gå på de kanaler jag gillar. Men hur blir det med dessa 15-minuters "dokumentärer" som vissa företag lägger upp som reklam? Måste man kolla igenom hela den för att ersättning ska ges? Det är ju rätt rubbat då.

Kanske utdaterad information men för ~1 år sen behövde man se antingen 30 sekunder eller hela reklamen, vilket som kom först. Så låt den rulla ett tag sen skippa den.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det vore trevligt med ett kooperativt samarbete för att skapa en reklamersättningspool där man betalar mellan 30-80:- per månad för att slippa reklam från Google Ads, Amazon Ads osv. Pengarna disponeras sedan mellan webbsidor beroende på användning.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Adblock är en konsekvens av alldeles för mycket reklam och framförallt störande reklam. Det finns en speciell plats i helvetet för företag som sysslar med reklam i Flash.

Permalänk
Medlem

Adblock är inte olagligt så torka krokodiltårarna din förbannade sprätt! Det är vår mänskliga rättighet att fjärna oss från den skamlösa exploateringen av folks privatliv som riktad reklam innebär.

Sluta gnäll och lobba för att Adblock ska bli olagligt istället om det är så jävla viktigt... Eller så kan du göra som hederligt folk och leverera innehåll som folk är beredda att betala för. Bland annat därför har jag adblock avaktiverat på Swecklockers och ett fåtal andra sidor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag använder Google Music då man kan ladda upp egen musik där och lyssna på alla sina enheter.
Finns det någon poäng med att prenumerera på Google Music för såna som mig som laddar upp musik själv? iom man kan ladda upp tusentals låtar.

Permalänk
Medlem

Så länge det finns reklam som är IN YOUR FACE! så kommer jag fortsätta med AdBlock. Vissa sidor har jag det avslaget på för att de har hyfsade placeringar på reklamen så den inte stör mig. Men reklamklipp på YouTube är bland det värsta eftersom man tvingas att se den... Man kan inte ignorera den. Reklam som är på sidorna eller så är inte störande för mig.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Vilket UFO, ingen självkritik alls. Hade reklamen legat på en rimligt nivå så hade detta inte varit något problem och varannan användare hade inte behövt använda Adblocker.

Dom pumpar ju ut reklam vem orkar tittat på allt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Med din logik så ska även hemsidor som drivs tack vare intäkter från annonser stängas ned. Sweclockers, Youtube, Facebook etc.

Snälla låt det hända!

Själv kör jag adblock på allt utom sweclockers.com och loading.se

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Använder i princip aldrig ad-block. Det går inte att lura systemet. Om inte en leverantör av en vara eller en tjänst får betalt så kommer den att försvinna. Jag har sett massor av videos på Youtube som är helt oersätterliga. Jag skulle gladelig betala för Youtube om så blev fallet.

Permalänk
Medlem

ja... annonser. Problemet är väl känt redan. Inträngande, irriterande, irrelevanta annonser som förstör upplevelsen.

Jag har Adblock installerat, men undantar sidor där jag vet att jag får RELEVANT reklam, exempelvis Sweclockers. Jag vill ha annonserna från webhallen, inet mfl.

9 av 10 annonser på Youtube är 100% störande, dessa vill jag inte ha. DET FINNS dock reklamproducenter som gör intressanta eller humoristiska reklamfilmer på youtube som jag tittar på (då genom telefonen där jag inte blockerar annonser). Skulle all reklam ha samma kvalitet så skulle jag inte behöv adblocka youtube alls, men där man får random annonser för skitspel eller produkter nerkörda i halsen får man ju en stark motreaktion och installerar Adblock som hämnd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Adblock är inte olagligt så torka krokodiltårarna din förbannade sprätt! Det är vår mänskliga rättighet att fjärna oss från den skamlösa exploateringen av folks privatliv som riktad reklam innebär.

Sluta gnäll och lobba för att Adblock ska bli olagligt istället om det är så jävla viktigt... Eller så kan du göra som hederligt folk och leverera innehåll som folk är beredda att betala för. Bland annat därför har jag adblock avaktiverat på Swecklockers och ett fåtal andra sidor.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har Adblock Plus, men avaktiverat på sidor som jag vill sponsra (inte har extremt mycket reklam), tex. SweClockers.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv

Använder inte Adblock eftersom jag vill att det som jag använder ska finnas kvar imorgon så att jag kan använda det då med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

ja... annonser. Problemet är väl känt redan. Inträngande, irriterande, irrelevanta annonser som förstör upplevelsen.

Jag har Adblock installerat, men undantar sidor där jag vet att jag får RELEVANT reklam, exempelvis Sweclockers. Jag vill ha annonserna från webhallen, inet mfl.

9 av 10 annonser på Youtube är 100% störande, dessa vill jag inte ha. DET FINNS dock reklamproducenter som gör intressanta eller humoristiska reklamfilmer på youtube som jag tittar på (då genom telefonen där jag inte blockerar annonser). Skulle all reklam ha samma kvalitet så skulle jag inte behöv adblocka youtube alls, men där man får random annonser för skitspel eller produkter nerkörda i halsen får man ju en stark motreaktion och installerar Adblock som hämnd...

"Reklamen" på inet och webhallen är ju för deras egna produkter dock.
Sedan är webhallens riktigt jobbig då man inte kan klicka någonstans på sidan för att kunna fokusera för scroll utan att råka klicka på någon produkt.