Permalänk

Behövs Freesync eller G-Sync?

Hejsan!
Försöker få mitt huvud runt genom bildskärmar och det dåliga utbudet och höga priserna.

Jag tänker köra en "framtidsdator" som jag inte ska uppgradera på cirka 2,5-3 år framöver där GPU bli Sapphire 390 med ett 6700K och detta ska användas till gaming som RTS och FPS. Inte spel kommer gå över 120fps (high/ultra) och kommer köra med en skärm på 120hz.

FRÅGAN!

Behövs G-sync eller Freesync till en sådan monitor, för att jag personlingen har ALDRIG upplevt screeen tearing (kört alltid 120hz skärm).

Varför jag frågar är för att jag vill inte lägga ut 2000 SEK mer....för en skärm som redan är dyrare än mitt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ew2342342342342342:

Hejsan!
Försöker få mitt huvud runt genom bildskärmar och det dåliga utbudet och höga priserna.

Jag tänker köra en "framtidsdator" som jag inte ska uppgradera på cirka 2,5-3 år framöver där GPU bli Sapphire 390 med ett 6700K och detta ska användas till gaming som RTS och FPS. Inte spel kommer gå över 120fps (high/ultra) och kommer köra med en skärm på 120hz.

FRÅGAN!

Behövs G-sync eller Freesync till en sådan monitor, för att jag personlingen har ALDRIG upplevt screeen tearing (kört alltid 120hz skärm).

Varför jag frågar är för att jag vill inte lägga ut 2000 SEK mer....för en skärm som redan är dyrare än mitt grafikkort.

Var god och redigera ditt inlägg, svårt att förstå vad du menar.

Annars hade jag köpt skärm idag och satt med ett 390 hade det inte blivit något annat än en 1440p freesync skärm. Köpa 1080 idag är uteslutet, vissa sajter kör inte ens vissa tester på 1080 längre då det är på väg ut, vet dock ej om ts tänkt sig en 1080 men för 2k kan jag tänka mig det är en sådan?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Var god och redigera ditt inlägg, svårt att förstå vad du menar.

Håller med, men av vad jag kan få ut så är egentligen svaret: Nej

Det är inget som behövs, är bara ett extra hjälpmedel för att förhindra tearing, men vi har alltid klarat oss utan det innan och kommer att klara oss utan i framtiden med.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Upplever du inga problem så behöver du inte någon lösning till de problemen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Köper du en G-sync eller Freesync skärm i dag så är den omodern om 3 år. Vi har äntligen utveckling igen på skärmmarknaden så det kommer att gå fort ett tag framöver.

Köp det du behöver idag och tänk inte mer på de. Personligen så är jag på jakt efter en till Sony FW900, en mer framtidssäker skärm hittar du inte. Då det mesta på marknaden är skit rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Håller med, men av vad jag kan få ut så är egentligen svaret: Nej

Det är inget som behövs, är bara ett extra hjälpmedel för att förhindra tearing, men vi har alltid klarat oss utan det innan och kommer att klara oss utan i framtiden med.

Vilket man kan säga om i stort sett alla uppfinningar och tekniska innovationer. Det är vår anpassning till dem som gör att vi får svårt att överleva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galvanizer:

Vilket man kan säga om i stort sett alla uppfinningar och tekniska innovationer. Det är vår anpassning till dem som gör att vi får svårt att överleva.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast jag svarade ju bara på frågan "behövs det" och svaret är ju enkelt "Nej", det finns ju inget som kräver det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.