Permalänk

Laptop blir skållhet när spel startas

Hej folk. När jag startar ett spel som heter APB på min laptop blir den jättevarm och jobbar väldigt så den låter massa. Är det spelet som är krävande? för den klarade det när den var ny, eller är det datorn som det kan vara fel på för det känns inte som att den har ngn kylare.
Det är det enda spelet som gör den så varm. Inget annat jag har eller spelar just nu gör så att den arbetar så mycket. Kan jag pröva att överklocka? Jag råkade smälta grafikkortet på den när jag var newbie och det vill jag inte att det ska hända igen
SPEL: www.gamersfirst.com/apb/
Tack för svar!
/Alex

Permalänk
Medlem

Blås rent den med tryckluft.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylatache:

Hej folk. När jag startar ett spel som heter APB på min laptop blir den jättevarm och jobbar väldigt så den låter massa. Är det spelet som är krävande? för den klarade det när den var ny, eller är det datorn som det kan vara fel på för det känns inte som att den har ngn kylare.
Det är det enda spelet som gör den så varm. Inget annat jag har eller spelar just nu gör så att den arbetar så mycket. Kan jag pröva att överklocka? Jag råkade smälta grafikkortet på den när jag var newbie och det vill jag inte att det ska hända igen
SPEL: www.gamersfirst.com/apb/
Tack för svar!
/Alex

kan vara kylaren som är full med damm eller dålig kontakt med cpu/gpu. kylpastan etc kan ha blivit kass med tiden. men konstigt den ej blir varm på andra spel med...

Längesen du gjorde en återställning på den så du inte har massa crap som ligger och drar resurser?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync