Bloodborne - Officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Apropos pvp så är jag lite besviken faktiskt, jag brukar inte aktivt invadea folk och brukar oftast bara erbjuda hjälp med bossar för att farma levels. Jag har än så länge inte blivit invadead EN enda gång. Är det för att jag underlevlar och spenderar mina blood echos eller vad de nu heter på upgrades och gear? Har du blivit invadead någon gång än?

Jag tror lvl 70 -100 är pvp meta och ja i det spannet så blir jag invaderad titt som tätt. Mycket roligt med pvp och co-op i dessa spel. Dock så är nog detta det sämsta gällande just pvp. Co-op är alltid kul

Edit: Som nedre säger. Tänkte inte på det men du måste aktivt söka det med olika klockor. Su söker co-op med en och svarar med en annan. För pvp tror jag det var minst 30 av insight eller vad det heter för att få klockorna. Vitaögat iaf på din HUD. Sen heter den klockan sinister bell för pvp. Det är en kvinna sen som har en klocka som ringer på olika platser och där går det att invadera enkelt förklarat. Inte lika enkelt som i dark souls

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Apropos pvp så är jag lite besviken faktiskt, jag brukar inte aktivt invadea folk och brukar oftast bara erbjuda hjälp med bossar för att farma levels. Jag har än så länge inte blivit invadead EN enda gång. Är det för att jag underlevlar och spenderar mina blood echos eller vad de nu heter på upgrades och gear? Har du blivit invadead någon gång än?

Du kan enbart bli invaderad om du använder summoner bell.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag tror lvl 70 -100 är pvp meta och ja i det spannet så blir jag invaderad titt som tätt. Mycket roligt med pvp och co-op i dessa spel. Dock så är nog detta det sämsta gällande just pvp. Co-op är alltid kul

Edit: Som nedre säger. Tänkte inte på det men du måste aktivt söka det med olika klockor. Su söker co-op med en och svarar med en annan. För pvp tror jag det var minst 30 av insight eller vad det heter för att få klockorna. Vitaögat iaf på din HUD. Sen heter den klockan sinister bell för pvp. Det är en kvinna sen som har en klocka som ringer på olika platser och där går det att invadera enkelt förklarat. Inte lika enkelt som i dark souls

Skrivet av MugiMugi:

Du kan enbart bli invaderad om du använder summoner bell.

Det förklarar saken. Tack för upplysningen grabbar, jag försöker undvika wikis första playthrough, mitt enda externa input är er och en eller två polare

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Vicar Amelia är ju fan "cp" på New Game +

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Haha vilket spel! Förstår inte hur jag frivilligt kunde utsätta mig för detta! :'( Har precis kommit till första bossen och tvärdör varje gång. Tips? Förresten hur fungerar det med "Coop"? Kan jag bjuda in en kompis genom att slå i klockan? Högst oklart!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Haha vilket spel! Förstår inte hur jag frivilligt kunde utsätta mig för detta! :'( Har precis kommit till första bossen och tvärdör varje gång. Tips? Förresten hur fungerar det med "Coop"? Kan jag bjuda in en kompis genom att slå i klockan? Högst oklart!

Ring i gongongen Laboule! Skjut första bossen upprepade gånger och se vad som händer? jag ställde mig mest under hans pung och svingade min yxa entusiastiskt, det verkade funka för mig.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Har ej spelat bara kollat streams, det flesta verkar klara spelet mellen level 60-70. Sedan så skall det tydligen finnas någon "world bell ringer" och du råkar döda henne så kan du inte bli invaderad

De flesta kommer nog hålla sig till level 90-100 för pvp, mest för att endurande är ganska värdelöst och det räcker med 20 i det eftersom du inte har en weight limit som i dark souls. Så de flesta håller sig till 40-50 Vit och 20 End.

Skrivet av ghostfenix:

Haha vilket spel! Förstår inte hur jag frivilligt kunde utsätta mig för detta! :'( Har precis kommit till första bossen och tvärdör varje gång.

Om du inte gjort det än köp den första utrustningen i safe zonen, det är en ganska så stor uppgradering på alla defensiva stats. Sedan så öka dina stats med echoes hos tjejen/dollen. Sedan om du hittat shards använd dem och gör ditt vapen till +1 så du gör mer skada, helst +2 om du har tillräckligt med shards.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Haha vilket spel! Förstår inte hur jag frivilligt kunde utsätta mig för detta! :'( Har precis kommit till första bossen och tvärdör varje gång. Tips? Förresten hur fungerar det med "Coop"? Kan jag bjuda in en kompis genom att slå i klockan? Högst oklart!

kände exakt samma sak dom första timmarna Satt fast på Clearic beast i typ fyra timmar. När man äntligen dödade bossen så kom det ytterligare en boss typ en timme senare haha och där var man fast igen i några timmar om man säger så!

Men gav fan aldrig upp, nu sitter jag på New Game ++ och är helt jävla såld på spelet blir bara roligare o roligare mer man spelar spelet!
Har runt 55timmar, och är 145-150 lvl kommer inte riktigt ihåg

Och jag har aldrig spelat något annat soul spel innan, men funderar starkt på att köpa "nya" dark souls 2 som kommer ut imorgon till ps4/pc

Clearic Beast på newgame ++

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Och jag har aldrig spelat något annat soul spel innan, men funderar starkt på att köpa "nya" dark souls 2 som kommer ut imorgon till ps4/pc

Dark Souls är inte direkt samma fast i typ grunden så är det samma spel. Dark Souls är mer fantasy, med svärd och sköld och det går att spela magiker helt, där i BloodBorne verkar det mer vara en efter tanke. Dark Souls har även snäppet slöare animationer från monster etc så det är inte lika fort med action.

Men det är fortfarande samma typ av Action/Adventure spel som BloodBorne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Dark Souls är inte direkt samma fast i typ grunden så är det samma spel. Dark Souls är mer fantasy, med svärd och sköld och det går att spela magiker helt, där i BloodBorne verkar det mer vara en efter tanke. Dark Souls har även snäppet slöare animationer från monster etc så det är inte lika fort med action.

Men det är fortfarande samma typ av Action/Adventure spel som BloodBorne.

Så sant! Men i den nya versionen och dom nya moveseten är det en himla skillnad. Spelet blev 3x så svårt. Jag personligen tycker bloodborne var lite för enkelt för att vara ett svårt spel. Om man jämför med DkS 1 och DS. Men nu är DkS 2 jävulskt svårt. Jag blev nyss gankad av 5st Heide knights. Riktigt svårt och massor av Shadow assasins överallt som hoppar på en när man minst anar det. Pers User (hahahaha) förföljer en också och dyker upp hela tiden p å olika platser.

Ont.
Min klocka har nog buggat eller något. Kan inte ta bort mitt lösenord. Det går lixom inte o ta bort det. Svårt att förklara. Har testat starta om det och låtit det stå avstängt mm mm.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

kände exakt samma sak dom första timmarna Satt fast på Clearic beast i typ fyra timmar. När man äntligen dödade bossen så kom det ytterligare en boss typ en timme senare haha och där var man fast igen i några timmar om man säger så!

Men gav fan aldrig upp, nu sitter jag på New Game ++ och är helt jävla såld på spelet blir bara roligare o roligare mer man spelar spelet!
Har runt 55timmar, och är 145-150 lvl kommer inte riktigt ihåg

Och jag har aldrig spelat något annat soul spel innan, men funderar starkt på att köpa "nya" dark souls 2 som kommer ut imorgon till ps4/pc

Har kommit till fjärde bossen nu så känner igen mig i det du säger riktigt härligt spel!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Fick radera min main karaktär pga klock problemet. Lite ledsen i ögat nu Som tur var så har man lärt sig mekaniken någorlunda nu så lvl 70 går "ganska" fort iaf att levla till.

Ni som gör pvp builds 70-100. Hur ser era specs ut? Ät det ens lönt att ha arcane? Tycker ren physical dmg funkar bättre pvp själv men undrar om ni har andra erfarenheter. Tråkigt bara att variationen är så fruktansvärt dålig i det här spelet. PvP är långt från bra men alltid roligt att spöa lite hunters

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en fråga angående soft caps och hard caps.. Gäller det även på new game plus eller ökar hard capsen på new game plus från första rundan? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Soft cap verkar vara runt 25 och hard cap runt 50 på attributen, men det klassas som hard cap eftersom du måsta lägga minst två för att se en minimal ökning och det vara i stort sett samma som i Dark Souls. Det gäller även i NG+ eftersom det är en core grej i spel systemet.

Det viktigaste egentligen är att göra ditt vapen +10 och lägga in runes, jag har sett folk använda runes som ger +17% Attack i slutet av spelet och Ludvig's great sword kan göra 500+ skada per swing.

Som jag skrev tidigare så verkar det ligga en bas med 40-50 Vit och 20 End, resten är typ smak och vilka vapen man använder. Ett exempel är att om du vill använda Evelyn pistolen så kräver det 25 Blood attribut om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Känner mig klar med Bloodborne nu, 77timmars spelande, newgame +++

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Bästa vapnet i spelet är ju helt klart "Blade of Mercy" jag älskar dem. De skulle kunna göra ett helt spel med den mekaniken som de vapnen har. Näst bäst är "Threaded Cane" bästa legacy of cain spelet på många år.

Sen lyckades jag av misstag att kasta en sten på en hund så den brann upp hehe. Siktade på gubben med facklan framför hunden.

Skrivet av MugiMugi:

Du kan enbart bli invaderad om du använder summoner bell.

Det stämmer faktiskt inte.
Du kan bli invaderad om du:
Som du skriver om man använder en "Beckoning Bell" för att begära hjälp.
Använder "Small Resonant Bell" för att hjälpa någon.
Använder "Sinister Bell" för att invadera någon annan.

Det finns åtminstone ett till tillfälle men det kan vara spolier så se nedan i så fall.
SPOILER! (Liten spoiler men ändå, nu är ni varnade.)

Senare i spelet i vissa zoner finns det NPCer som står och ringer med en klocka och så länge som dessa är vid liv kan man bli invaderad. Dessa finns i flera zoner.

Har aldrig blivit invaderad i en challice dungeon men de NPCer som i det vanliga spelet ringer för att du skall kunna bli invaderad har samma modell som de som återuppväcker de rödskimrande fienderna i challice dungens

Dold text

Skrivet av tjobbo:

http://i.imgur.com/5uFjiLm.jpg
Känner mig klar med Bloodborne nu, 77timmars spelande, newgame +++

Fan va bra jobbat.

Visa signatur

//Matte

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

http://i.imgur.com/5uFjiLm.jpg
Känner mig klar med Bloodborne nu, 77timmars spelande, newgame +++

Haha är du på riktigt? Grym bedrift!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

har de patchar spelet nu så att laddtider osv är bättre?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det stora problemet jag har med Bloodborne är att det är så linjärt. New game+ är nästan identiskt med första rundan.

Här är en boss progression guide för souls spelen som visar vad jag menar.

I demon souls finns med många parallella rutter till slutbossen. Bara en av de grå pilarna är nödvändig.

Progression för dark souls 1 är riktigt klurig. Det finns mängder med olika sätt att tackla spelet. Valfria bossar är till höger.

I bloodborne ges man ingen frihet alls när det gäller obligatoriska bossar. Den enda variationen som finns är de valfria bossarna.

Dold text
Permalänk
Medlem

Precis börjat spela Bloodborne igen efter vad som blev en pause när jag klarade ut spelet. Är fortfarande imponerad av hur välgjord miljön och fighterna är, man blir verkligen fångad i världen när man spelar.

Permalänk
Medlem

Snappade upp detta spelet nu under Halloween-rean på PSN. Har tidigare endast testat lite Dark souls så kan inte direkt jämföra. Men herrej*vlar vilket spel, man vill bara kötta vidare och kolla allt möjligt som går att hitta, varesig det är loot, NPC:s eller bara alla gömda episka ställen som går att hitta. Att man dör gång på gång och måste ha ihjäl fienderna igen&igen&igen är liksom inte jobbigt, för det är kul och känns belönande att ha ihjäl varenda litet monster. Det finns ett sånt mystiskt djup i spelet(klyschigt, jag vet), riktigt positivt överraskad faktiskt!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |