Permalänk

Tools att programmera i?

Hej

Vad kör ni för program att programmera i?

Jag har laddat ner Visual studio Code som verkar bra, men jag kan inte köra min tex: python kod i den direkt.

Mvh Sandra

Permalänk
Medlem

Eclipse har plug-ins för det mesta. Annars Visual Studio och Sublime

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använder Netbeans för det mesta, jag kodar java.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Visual Studio har stöd för Python via 3e part, Python Tools eller vad det heter. Testade det när jag skrev plugins till Blender, funkade över förväntan... Eclipse lär ju annars ha stöd som ovan nämnde...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandra_Wyno:

Hej

Vad kör ni för program att programmera i?

Jag har laddat ner Visual studio Code som verkar bra, men jag kan inte köra min tex: python kod i den direkt.

Mvh Sandra

För python och java kör jag eclipse med python plugin. Det funkar väldigt bra tycker jag.

För C# visual studio, för c++ eller c code::blocks

Visa signatur

/M

Permalänk

Vad brukar ni använda för att göra html+css+js?

Permalänk
Skrivet av Sandra_Wyno:

Hej

Vad kör ni för program att programmera i?

Jag har laddat ner Visual studio Code som verkar bra, men jag kan inte köra min tex: python kod i den direkt.

Mvh Sandra

Om du programmerar python kan jag starkt rekommendera Pycharm ( https://www.jetbrains.com/pycharm/ ). Det är ett professionellt verktyg som har en gratis "Community edition" som funkar väldigt bra!

Har support för HTML+CSS+JS, öppna bara upp en HTML-fil så färgkodar den filen åt dig!

Permalänk
Medlem

@Sandra_Wyno:
Ta en titt på React och NodeJS (gjort utav facebook). Vanligast att använda är Bootstrap till det, men något som blir riktigt snyggt är Material UI som jag börjat använda på senaste.(Se till att det är reactversionerna). Använder sedan Atom med diverse plugins. Har själv aldrig satt upp detta från grunden, utan använde mig av hjälp från en kollega. Så inlärningskurvan kan vara lite hög beroende på hur du är, men när man sedan kommer igång så går det riktigt snabbt att göra snygga sidor

Här finns en guide som jag hittade rätt snabbt https://scotch.io/tutorials/learning-react-getting-started-an...

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandra_Wyno:

Vad brukar ni använda för att göra html+css+js?

Jag kan rekommendera Atom https://atom.io/ Helt gratis och man kan konfigurera den lite som man vill. Det är dessutom lätt att bygga plugins till den då den är webbaserad, därav finns det mängder av plugins att dra ner som kan hjälpa en att få en lite bättre programmeringsupplevelse.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sandra_Wyno:

Vad brukar ni använda för att göra html+css+js?

Jag använder Brackets då jag finner dess layout väldigt tilltalande Brackets

Permalänk

Skulle säga att det beror lite på. När jag programmerar under linux eller FreeBSD så använder jag eclipse till allt.

Under Windows så använder jag eclipse till Java, Scala och web.
MikTex editor för LaTeX
Notepad++ för skript
Visualisering Studio för nästan allt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sandra_Wyno:

Vad brukar ni använda för att göra html+css+js?

Brackets använder jag

På laptoppen kör jag en windows app som heter code writer.

Permalänk
Skrivet av Sandra_Wyno:

Vad brukar ni använda för att göra html+css+js?

du kan kolla upp WebStorm eller köra med Sublime 2 funkar utmärkt