Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Medlem

@Emil: Skumt. Jag uppdaterade sidan ett par gånger och fick upp annonsen med samma fel.
Kollar man "inspektera element" så verkar annonsen seriöst att vara 0.005 x 0.004px för stor. Klassen Object.inner är alltså större än div:en den ligger i.
Jag använder viserligen @Alling "better Sweclockers" addon. Jag antar att felet ligger där och inte hos er. Jag använder version 2.2 av BetterSweC.

EDIT: Japp det är "Better Sweclockers" som ställer till det. Av någon anledning gör den "Object.inner" större än div:en den ligger i.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av simon253:

@Emil: Skumt. Jag uppdaterade sidan ett par gånger och fick upp annonsen med samma fel.
Kollar man "inspektera element" så verkar annonsen seriöst att vara 0.005 x 0.004px för stor. Klassen Object.inner är alltså större än div:en den ligger i.
Jag använder viserligen @Alling "better Sweclockers" addon. Jag antar att felet ligger där och inte hos er. Jag använder version 2.2 av BetterSweC.

EDIT: Japp det är "Better Sweclockers" som ställer till det. Av någon anledning gör den "Object.inner" större än div:en den ligger i.

Blev lite nyfiken och kollade hos mig. Jag kör också Firefox men utan Better Sweclockers och här står det också att annonsen är 0,005 x 0,004 pixlar för stor men jag har ingen scroll bar så det verkar inte bara vara det som spökar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

@Zotamedu: Japp samma här. Jag inspekterade inte elementet utan Better Sweclockers. Antog bara att det var rätt när det inte fanns någon scrollbar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu får jag inte upp någon reklam alls.
Sidan laddar allt utom alla banners och står och tuggar med dem (antar jag) i någon minut innan den ger upp och det blir en tom grå ruta högst upp. Under tiden kan man inte heller trycka på scrollhjulet och scrolla på så sätt utan att bilden i webbläsaren uppdateras med kanske 1 fps på sin höjd.
Känns lite konstigt att "klaga" på att inte få reklam men vill ju att ni ska få in reklamintäkter iaf.

Firefox 41.0.2 (x86 sv-SE) tror jag att det heter, på windows 8.1. Fick en nortifikation om att det fanns en uppdatering till webbläsaren för kanske en h sedan, som jag dock ignorerade.

Edit: Nu, morgonen efter, fungerar det igen.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av hag.com:

Nu får jag inte upp någon reklam alls.
Sidan laddar allt utom alla banners och står och tuggar med dem (antar jag) i någon minut innan den ger upp och det blir en tom grå ruta högst upp. Under tiden kan man inte heller trycka på scrollhjulet och scrolla på så sätt utan att bilden i webbläsaren uppdateras med kanske 1 fps på sin höjd.
Känns lite konstigt att "klaga" på att inte få reklam men vill ju att ni ska få in reklamintäkter iaf.

Firefox 41.0.2 (x86 sv-SE) tror jag att det heter, på windows 8.1. Fick en nortifikation om att det fanns en uppdatering till webbläsaren för kanske en h sedan, som jag dock ignorerade.

Edit: Nu, morgonen efter, fungerar det igen.

Verkar ha gått lite troll i annonsservern. Gott att det är löst!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
99:e percentilen

Fantastiskt att det finns en tråd där jag kan vräka ur mig min ilska. Men ska försöka att vara konstruktiv, så gott det går.

Er sajt begår en av webbdesignens absolut värsta dödssynder. Den är så grov att det inte går att förstå att "Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara" tycker att den är acceptabel.

Jag talar naturligtvis om (vad jag kallar) page jumping – att sidan, eller element i den, hoppar neråt varje gång en reklambanner eller Facebookgillningsknapp laddas. I synnerhet hoppar hela sidan ner en betydande bit vid nästan varje sidladdning, eftersom reklamen högst upp tillåts vara högre än den container den ligger i. Vidare hoppar sidorutorna "Senaste privatannonserna" och "Nytt i testlabbet" lika mycket som sin egen höjd när det laddas in en reklam ovanför dem.

Sitter man på en 100 Mbit/s fiberlina och en snabb stationär dator kanske det går att vifta bort detta, men på en långsam iPad, särskilt på en mobiluppkoppling, är det ett mycket allvarligt problem som totalt förstör möjligheten att använda webbsajten på ett normalt sätt: Nästan varje gång man klickar på en länk eller knapp efter en sidladdning blir det något helt annat än det man tryckte på: ibland reklam, ibland "bara" en helt annan länk. I normalfallet, på wifi, kanske man får vänta tre sekunder för att reklamen ska ladda; gör man något innan det blir det nästan alltid fel. Men sitter man på en buss med en taskig 3G-uppkoppling kan det vara 10 eller 20 sekunder som man får vänta efter att sidan har laddats innan man kan göra något.

Första och sista försöket att klicka på en länk i denna video visar tydligt hur problemet tar sig uttryck:

Problemet är mycket enkelt att lösa; jag har själv gjort det i Better SweClockers. Det är bara att sätta en låst höjd på alla divar som ska innehålla reklam (eller Facebookstuff). Inga konstigheter överhuvudtaget, enklaste fixen någonsin, men skillnaden i användarvänlighet är astronomisk.

Har redan påtalat detta för @Biberu, men det kvarstår som det i särklass mest (och det enda) kritiska problemet med hela er webbsajt.

Använder ni ens sajten själva?

EDIT: @Dimestam, @Edin

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
SweClockers

@Alling: Vi är medvetna om problemet och försöker undvika bekymmer så långt det är möjligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dimestam:

@Alling: Vi är medvetna om problemet och försöker undvika bekymmer så långt det är möjligt.

Det märks inte.

No offence; kritik riktad i största möjliga mån mot problemet i sig. Det finns få saker som är mer oacceptabla på en hemsida. Det finns nog ingen enskild "feature" man kan lägga in som har i närheten av lika stor inverkan på sajtens användarvänlighet. Get your shit together. Lösningen är mycket enkel och jag skriver gärna koden åt er om det behövs.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Bara jag som får udda GPU-användning av CDON:s MSI reklam? Firefox 41.0.2, w7 x64.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

När ni skrev nyheten om pewdiepies utspel kring youtube red så kom jag att tänka på adblock och annonser.

Under det senaste året har jag varit nära flera gånger att ta bort swec. från min whitelist pga annonser som blinkat, om än lågfrekvent. Jag tycker ni har bra redaktionellt innehåll, så jag har låtit bli, men förr eller senare så smäller det till. Därav detta inlägg, det är ju ett enkelt problem att lösa.

Vill föreslå att ni ser till att bara ha statiska annonser framöver, ni har varit förhållandevis duktiga tidigare, men en och annan har slunkit igenom. Blinkande annonser var det som fick mig att börja blockera annonser från första början, så var så vänliga och styr upp!

Trevlig helg. :3

Edit: Ironin när jag skickar inlägget och möts av en banner från CDON som fladdrar in skärm, dator, släpbar och prislapp. Statiska annonser, pls. :c

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ramblemoe:

När ni skrev nyheten om pewdiepies utspel kring youtube red så kom jag att tänka på adblock och annonser.

Under det senaste året har jag varit nära flera gånger att ta bort swec. från min whitelist pga annonser som blinkat, om än lågfrekvent. Jag tycker ni har bra redaktionellt innehåll, så jag har låtit bli, men förr eller senare så smäller det till. Därav detta inlägg, det är ju ett enkelt problem att lösa.

Vill föreslå att ni ser till att bara ha statiska annonser framöver, ni har varit förhållandevis duktiga tidigare, men en och annan har slunkit igenom. Blinkande annonser var det som fick mig att börja blockera annonser från första början, så var så vänliga och styr upp!

Trevlig helg. :3

Edit: Ironin när jag skickar inlägget och möts av en banner från CDON som fladdrar in skärm, dator, släpbar och prislapp. Statiska annonser, pls. :c

Och sait-ägarna av Aftonblaskan, IDG mm fortsätter att gnissla tänderna över Adblock/Ublock medan de fortsätter att ösa på med Blinkande annonser. Har svårt att förstå tänket hos dem.

Detta är snygg reklam!
Lugnt och informativt

Permalänk
Medlem

Har stängt av Adblock på Swec, men inte hjälper det eftersom Noscript stoppar all reklam ändå. Och tillåta andra sajter att köra reklam vill jag nog, det blir ju på alla sidor då. Kan man inte köra reklamen via egen domän?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Har hittat ett fel i en Inet Banner.
Länkar mitt inlägg här som jag skrev i en annan tråd som beskriver problemet

#15767145

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av flukke:

Har hittat ett fel i en Inet Banner.
Länkar mitt inlägg här som jag skrev i en annan tråd som beskriver problemet

#15767145

Åtgärdat! Tack

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Under det senaste året har jag varit nära flera gånger att ta bort swec. från min whitelist pga annonser som blinkat, om än lågfrekvent. Jag tycker ni har bra redaktionellt innehåll, så jag har låtit bli, men förr eller senare så smäller det till.

Skrivet av Ramblemoe:

Vill föreslå att ni ser till att bara ha statiska annonser framöver, ni har varit förhållandevis duktiga tidigare, men en och annan har slunkit igenom. Blinkande annonser var det som fick mig att börja blockera annonser från första början, så var så vänliga och styr upp!

Just detta har jag nu i dagarna stört mig på gällande CDON's reklam, precis com Ramblemoe skriver i sitt inlägg.
MYCKET störande att få 4-5 sådana rörliga annonser samtidigt. Det gäller deras "black friday"-reklam..
Nu blir det en reload på sidan för att förhoppningsvis få annan reklam. Snart kanske det blir adblock igen.. Men visst, black friday tar väl slut det också..

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett litet jobbigt problem när jag surfar på Sweclockers hemsida på mobilen (ej den mobilanpassade sidan utan den vanliga). Ganska ofta när jag klickar in mig på en t.ex. en tråd så dyker Vimlas reklam upp och täcker över skärmen så här:

Reklamen verkar inte vilja klickas bort heller och följer skärmen när jag scrollar. Sitter f.ö. på Nexus 5 med Android 5.1.1.

Tack!

EDIT: Bör även tillägga att det kan bli värre på ett sätt så att reklamen stretchas över hela skärmen. Ska posta en bild på detta om det händer igen!

EDIT 2: Nu så hände det igen:

Omöjligt att få bort den eller kringå reklamen - enda sättet är att ladda om sidan. Väldigt tråkigt :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag har samma problem och det är något programmeringsfel med den reklamen

På första bilden som visas ska den eventuellt ligga i spalten höger om "Nytt i forumet", där har den hamnat på min stationära dator.
På den andra bilden, där har jag ett grått fält högst upp på sidan där reklamen brukar ligga. Vimla-reklamen fäster inte där utan flyter runt över inläggen

Skrivet av Icte:

Hej!

Har ett litet jobbigt problem när jag surfar på Sweclockers hemsida på mobilen (ej den mobilanpassade sidan utan den vanliga). Ganska ofta när jag klickar in mig på en t.ex. en tråd så dyker Vimlas reklam upp och täcker över skärmen så här:

http://i.imgur.com/tDYqc1R.jpg

Reklamen verkar inte vilja klickas bort heller och följer skärmen när jag scrollar. Sitter f.ö. på Nexus 5 med Android 5.1.1.

Tack!

EDIT: Bör även tillägga att det kan bli värre på ett sätt så att reklamen stretchas över hela skärmen. Ska posta en bild på detta om det händer igen!

EDIT 2: Nu så hände det igen:

http://i.imgur.com/P3caPZQ.jpg

Omöjligt att få bort den eller kringå reklamen - enda sättet är att ladda om sidan. Väldigt tråkigt :/

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Geeks
Säljchef

@Icte, @Eisenschwein: Har pausat denna kampanj tills vi hittar felet. (Vimla)

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar ofta inse att en reklam såg intressant ut precis när jag klickar på en länk eller stänger en flik. Irriterande nog så visas inte samma reklam om man backar eller återöppnar fliken, så man blir tvungen att använda f5 tills reklamen dyker upp igen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Klickar man på Teknikmagasinets reklam för något VR-headset för 199 kronor så kommer man till en blåtandshögtalare, måste väl vara något fel?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Inte Swec: s fel men ändå lite synd att man får sätta igång Ublock när man ska kolla på You Tube klipp i artiklarna. Vore hemskt om någon annan i familjen råkade klicka på skiten.

Men fungerade faktiskt bra med YouTube Adblock och man kan i lugn och ro stödja Swecklockers med att ha reklamen påslagen på deras sida.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Hedersmedlem

be quiets nya reklam är felstavad saknar ett r på slutet:

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

@bl0m1: Heter väl också "Kvalité" och inte "Kvalite" om man ska vara noga. Även ett litet i och inte ett stort och ett bindestreck efter CPU. Jag brukar inte bry mig men det hade nog gått lite för fort där kan man gissa. hehe.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Något som gått fel med skalning på WD's nya reklam(alla placeringar)? Usch vilken pixellering

Står att det finns 8TB diskar, vart väldigt intresserad, klickade, endast upp till 6TB. Släppts lite för tidigt?

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av str8forthakill:

Något som gått fel med skalning på WD's nya reklam(alla placeringar)? Usch vilken pixellering
http://i.imgur.com/8hQGtZo.png

Står att det finns 8TB diskar, vart väldigt intresserad, klickade, endast upp till 6TB. Släppts lite för tidigt?

Ja pixeleringen där är inget vidare. Hoppas att vi skall kunna göra något åt det så snart som möjligt. Länken är däremot fixat:
https://www.dustinhome.se/product/5010911327/red-soho-nas

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Den här reklamen spelar automatiskt upp ett youtube klipp med väldigt hög volym, det går inte att muta det, klickar man någonstans på reklamen tas man till cdons's sida. Clickbait reklam på sweclockers? Ublock påslaget tillsvidare iaf

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av str8forthakill:

Den här reklamen spelar automatiskt upp ett youtube klipp med väldigt hög volym, det går inte att muta det, klickar man någonstans på reklamen tas man till cdons's sida. Clickbait reklam på sweclockers? Ublock påslaget tillsvidare iaf

http://i.imgur.com/ly9Hxjx.png

Hej!

Jag lyckas inte reproducera ditt problem. Klippet spelas upp, men hur jag än testar blir det utan ljud. Vilken webbläsare kör du?

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered:
Firefox 46.0.1

*edit* verkar som att Youtube Center Developer Build 538 är boven här, inaktiverade det och då blir det tyst.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av str8forthakill:

Testade med Firefox också, får inget ljud. Källkoden till annonsen säger att ljudet ska vara "muted". Märkligt! Har du någon plugin eller annat som skulle kunna påverka den biten? Hur blir det i andra webbläsare på din maskin? Exakt vilken SweClockers-sida upplevde du problemet på?

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered:

Youtube Center Developer Build 538 är boven här, inaktiverade det och då blir det tyst. Fast utan Youtube center är Youtube jobbigt att använda, ah.