letar efter kantlös skärm för triple monitor setup

Permalänk

letar efter kantlös skärm för triple monitor setup

Eizo har en skjyst 1080p skärm men lite i dyraste laget. ¨

Eizo Borderless

Vill gärna ha roterbar fot, höj/sänk och tilt. 1920x1080.

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Keeper of the Bamse

Heeeelt borderless blir ju förjävla dyrt ja. Har du kollat på Dell U2414H ? Den har väldans tunna ramar, men är lite mänskligare prissatt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Heeeelt borderless blir ju förjävla dyrt ja. Har du kollat på Dell U2414H ? Den har väldans tunna ramar, men är lite mänskligare prissatt.

Jo, den funkar väl men vill helst ha helt borderless på sidorna iaf.

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Permalänk
Hjälpsam

Sagt det många gånger innan och säger det igen, skippa fokusen på ramarna och fokusera på andra saker som bildkvalité, möjlighet att kalibrera dem så att de blir identiska och har bra betrakningsvinklar istället.

Ramarna är som A-stolparna på en bil, man ser dem när man pratar om dem men man registrerar dem inte när man spelar/kör

Kört med 3-4 skärmar sedan CRT-tiden och testat en massa olika konfigurationer.

Alla skärmval är en fråga om kompromisser och prioritering på vilka egenskaper är viktigast.

Efter alla riggar jag har haft
1. Bildkvalité och kalibrering
2. Betrakningsvinklar
3. Höj/sänkbar och pivot på foten så man kan få dem på exakt samma höjd och vinkel
4. Ramar att de inte är i CRT tjocklek men så got som alla skärmar är bra nog idag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI