AMD introducerar Radeon Software Crimson – pensionerar Catalyst

Permalänk
Medlem

Nvidia control panel skulle behöva snabbas upp. Att komma åt 3dinställningarna tar sin tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Nvidia control panel skulle behöva snabbas upp. Att komma åt 3dinställningarna tar sin tid.

Ja, 3D-panelen är långsam att komma in i. Geforce Experience är långsam att starta.

Permalänk
Skrivet av Cocosoft:

Någon som vet ífall det kommer till Linux också?

Ni? Det sker ju automatiskt...

Jag hoppas det..

Hur förklarar du när det stod t.ex "dum och dummare" för ett tag sedan?

Permalänk
Skrivet av Cocosoft:

Någon som vet ífall det kommer till Linux också?

Då de har övergett .NET och nu kör med Qt så finns det nog en chans att det kommer till linux

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

@Kvickstick: Jag är så inskolad med AMD så den kan jag utan och innan Hittar inget i Nvidias panel fast jag gillar dock GFE.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

NEJ! Catalyst är fan det bästa namnet på en mjukvara någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Var det ingen som märkte att det stod "Radeon PRO" på skärmen i bakgrunden vid 1:19?
Har googlat på Radeon Pro och det enda som kommer upp är den gamla mjukvaran som John Mautari utvecklade.
Det kanske är något de ska lansera?

Visa signatur

🖥️ - R7 3800X ◾ 5700XT ◾ B450M ◾ 32GB 3800MHz 16-19-12-36 @1,4V
🖥️ - Synology DiskStation DS1817+ 28TB
⌨️ - Corsair Gaming K95 Cherry MX Red / 🖱️ - Logitech G903 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gappa:

Var det ingen som märkte att det stod "Radeon PRO" på skärmen i bakgrunden vid 1:19?
Har googlat på Radeon Pro och det enda som kommer upp är den gamla mjukvaran som John Mautari utvecklade.
Det kanske är något de ska lansera?

John Mautari arbetar med raptr. Därför tyvärr som RadeonPRO slutade utvecklas.

För en tid sedan så ställde amd när en gick på deras sida div frågor. Bland dom så var det någon om RadeonPRO.
Så jag hoppas innerligt att dom har börjar lyssna på John Mautari nu.
Då kan det bli riktigt bra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Då de har övergett .NET och nu kör med Qt så finns det nog en chans att det kommer till linux

Ah, ja allt annat vore kätteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja det verkar lite random detta, har du vanliga nyaste Catalyst eller nått annat?

kör ni nån av era 3 skärmar via DP?
om jag minns rätt så har 79XX stöd för 2 skärmar på DVI/HDMI, men vill du ha mera och inte klona, så måste du köra 3.e via DP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

John Mautari arbetar med raptr. Därför tyvärr som RadeonPRO slutade utvecklas.

För en tid sedan så ställde amd när en gick på deras sida div frågor. Bland dom så var det någon om RadeonPRO.
Så jag hoppas innerligt att dom har börjar lyssna på John Mautari nu.
Då kan det bli riktigt bra.

Jo, men såg du i videon vid 1:19?

Visa signatur

🖥️ - R7 3800X ◾ 5700XT ◾ B450M ◾ 32GB 3800MHz 16-19-12-36 @1,4V
🖥️ - Synology DiskStation DS1817+ 28TB
⌨️ - Corsair Gaming K95 Cherry MX Red / 🖱️ - Logitech G903 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Fancy!

... Linux?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gappa:

Jo, men såg du i videon vid 1:19?

Nuuu gjorde jag det. Du det vore FANTASTISKT.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AtomicPunk:

NEJ! Catalyst är fan det bästa namnet på en mjukvara någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer ihåg Nvidias TNT kort, drivisarna till den hette Detonator

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av sae:

Kommer ihåg Nvidias TNT kort, drivisarna till den hette Detonator

Oj.. Nu blev jag nostalgisk.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gappa:

Var det ingen som märkte att det stod "Radeon PRO" på skärmen i bakgrunden vid 1:19?
Har googlat på Radeon Pro och det enda som kommer upp är den gamla mjukvaran som John Mautari utvecklade.
Det kanske är något de ska lansera?

Skrivet av SCORPIUS:

John Mautari arbetar med raptr. Därför tyvärr som RadeonPRO slutade utvecklas.

För en tid sedan så ställde amd när en gick på deras sida div frågor. Bland dom så var det någon om RadeonPRO.
Så jag hoppas innerligt att dom har börjar lyssna på John Mautari nu.
Då kan det bli riktigt bra.

Skrivet av Gappa:

Jo, men såg du i videon vid 1:19?

Skrivet av SCORPIUS:

Nuuu gjorde jag det. Du det vore FANTASTISKT.

Det har nog inget med Radeon PRO att göra. Det är bara loggan för deras APU:er för företag.
http://www.amd.com/en-us/solutions/pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De är väl medvetna om att gamers är deras viktigaste målgrupp och är det något som gamers bryr sig om så är det blanka glänsande ytor. Se till exempel vad fokus har legat när de uppdaterar konsoler. Allt är blankare med 130 % fler reflektioner och mer realistiska lens flares.

Skulle inte lyfta ett ögonbryn om Nvidia svara med tesselerad meny i nästa uppdatering.

Hehe... jag kan se dessa 2 framför mig nu.
Min req to run Crimson: R9 290 @ 1080p or 7970 @ 1Ghz with mantle/DX12
Min req to run Nvidias new controlpanel: GTX970 @ 1080p

Och detta innan du ens startat ett spel

Permalänk
Skrivet av CIA_SWE:

kör ni nån av era 3 skärmar via DP?
om jag minns rätt så har 79XX stöd för 2 skärmar på DVI/HDMI, men vill du ha mera och inte klona, så måste du köra 3.e via DP

Aha, kan det vara något sådant, är inte hemma nu så kan inte kolla, men TROR jag kör en skärm på DVI, en på DP och TVn på HDMI, vilket ... hmm, iofs borde fungera då? Men ska kolla när jag kommer hem.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Hoppas Nvidia fixar sin kontrollpanel också. Den crashar bokstavligt talat hälften av gångerna jag startar skiten. Och jag tänker inte ens gå in på gForce Experience, oh god...................

Mycket "skräp" på skrivbordet ?
nVidias kontrollpanel rotar igenom vad man har på skrivbordet (skojjar inte..) av någon outgrundlig anledning.
Använder man skrivbordet som lagringsplats så kan kontrollpanelen ta en hel del tid att öppna.
Den kan även krasha helt om man har ett djupt katalogträd gömt någonstans.

Permalänk
Medlem

Ser ut som dom följer efter Geforce Experience

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Mycket "skräp" på skrivbordet ?
nVidias kontrollpanel rotar igenom vad man har på skrivbordet (skojjar inte..) av någon outgrundlig anledning.
Använder man skrivbordet som lagringsplats så kan kontrollpanelen ta en hel del tid att öppna.
Den kan även krasha helt om man har ett djupt katalogträd gömt någonstans.

4 genvägar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Fancy!

... Linux?

Tveksamt, men man får hoppas de använder crossplatform libs denna gång, annars bara dumt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Sweet. Hoppas det kommer snabbt.

Permalänk
Inaktiv

Härligt att höra att det händer något nytt på den här fronten, synd bara att det dröjer till årsskiftet nu när man får sitt nya kort i dagarna.

Permalänk
Inaktiv

Jag lär nog inte märka av någon snabbare uppstart, CCC startar på under en sekund i dagsläget. Låter bra med en uppfräschning samt ny funktionalitet dock, senast det gjordes (2010?) så var det också ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Är detta bara en ny control center eller en helt ny drivrutin från grunden eller????