Säkerhetskopia Onedrive/molnet och säkerhet

Permalänk
Medlem

Säkerhetskopia Onedrive/molnet och säkerhet

Använder ni molnet eller specifikt Onedrive för att ha backup på personliga filer typ bilder? Är Onedrive tillräckligt säkert för att man skall våga ha det?

Har Office 365 och får 1 TB Onedrive med på köpet, vilket räcker gott och väl än så länge. Har ett eget moln med en egen NAS - QNAP och Qsync, men det räcker ju inte långt om hårddisken går sönder.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Säkert nog att du inte blir av med dina grejer skulle jag själv lita på.

Säkert nog att ingen annan kan kika på dina grejer är en annan historia.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Onedrive/gdrive

Bildern såvida dom inte är olagliga kommer att vara helt säkra på onedrive, dom har ganska mycket redundant backup på saker i molnet såvitt jag vet Annars har du ju konkurententen google med sin google drive som fungerar utmärkt även den.

Permalänk
Medlem

Google Photos rekommenderar jag.

Vill du vara helt säker så använder du saker du själv har kontroll över.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid kryptera dem innan man skickar upp dem om man är rädd. Så länge man skyddar sina uppgifter ska man vara säker den vägen.

Permalänk
Medlem

Har inte One Drive obegränsat med lagring. Tror standard var 10 TB och man kunde höra av sig till Microsoft om man behövde mer.
Det kom förra året har jag för mig. De har väl inte tagit bort det?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Har inte One Drive obegränsat med lagring. Tror standard var 10 TB och man kunde höra av sig till Microsoft om man behövde mer.
Det kom förra året har jag för mig. De har väl inte tagit bort det?

De har tagit bort det, ja.

Since starting to roll out unlimited cloud storage to Office 365 consumer subscribers, a small number of users backed up numerous PCs and stored entire movie collections and DVR recordings. In some instances, this exceeded 75 TB per user or 14,000 times the average.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

De har tagit bort det, ja.

Since starting to roll out unlimited cloud storage to Office 365 consumer subscribers, a small number of users backed up numerous PCs and stored entire movie collections and DVR recordings. In some instances, this exceeded 75 TB per user or 14,000 times the average.

Ja, det är lugnt för egen del då jag kör mer konsekventa molnlagrningstjänster, men trist för de som förlitat sig på lagringsutrymmet.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Ja, det är lugnt för egen del då jag kör mer konsekventa molnlagrningstjänster, men trist för de som förlitat sig på lagringsutrymmet.

Tre månader av konstant uppladdande förgäves...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!