Permalänk
Medlem

Reservdelar till Corsair Hydro 105

Hej,,
Var kan kan köpa reservdelar till dena kylare?

Jag behöver låsringen , skruvfästet till att skruva fast själva kylaren
Som sitter på processorn samt bakplatan.
Det skall Vara till Intel 1366 moderkort.

Tackar

Nils

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisseR++:

Hej,,
Var kan kan köpa reservdelar till dena kylare?

Jag behöver låsringen , skruvfästet till att skruva fast själva kylaren
Som sitter på processorn samt bakplatan.
Det skall Vara till Intel 1366 moderkort.

Tackar

Nils

Fråga CorsairJohan han kanske kan hjälpa dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick hjälp med en liknande fråga här:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1379297-bakram-till-cor...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Corsair offers the following Warranty Fulfillment Options:
Express Replacement: To minimize down time, Corsair offers an Express Replacement RMA (Return Merchandise Authorization) process where we will ship your replacement product prior to receiving your defective product. A credit card hold equivalent to the retail cost of your unit is required. To avoid being charged, we need to receive your unit back within 10 business days from the date your Express RMA is shipped. You may also be charged if the item received is not covered under the warranty, or is a different item from what was approved.

Standard Replacement: Corsair will issue an approved RMA number for your return. Upon receipt of your defective unit, Corsair will ship out a replacement.

Accessory Product Request: Many of Corsair products have replacement accessories which will resolve the issue and prevent the need to return the entire product.

Hej
Har fått en ticket
Förstår inte riktigt vad jag skall göra

Mvh

Nils

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har du gjort en Accessory Product Request så behöver du inte göra något mer. Läs sista stycket.
Men om du är orolig så skriv en kommentar på ticketen och förklara att du vill ha lagt en ticket på reservdelar och fråga om du behöver göra något mer. De svarar snabbt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det finns hela kittet på inet nu
http://www.inet.se/produkt/6911452/corsair-hydro-series-h75-h...
Inte i lager än dock

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av infigo:

Det finns hela kittet på inet nu
http://www.inet.se/produkt/6911452/corsair-hydro-series-h75-h...
Inte i lager än dock

Jag fick det kittet gratis av Corsair. Varför köpa det på Inet?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag fick det kittet gratis av Corsair. Varför köpa det på Inet?

Anledningen är att vissa företag betalar inte frakten. För det var ändå en själv som slarvade bort den. Så jag har betalat 300kr i frakt tidigare på saker som inte kostar något i sig. Jag har inte varit i kontakt med corsair support så jag bara nämnde det utifall frakten var så dyr

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av nisseR++:

Hej,,
Var kan kan köpa reservdelar till dena kylare?

Jag behöver låsringen , skruvfästet till att skruva fast själva kylaren
Som sitter på processorn samt bakplatan.
Det skall Vara till Intel 1366 moderkort.

Tackar

Nils

Hej Nils,

Här kan du köpa nytt monteringskit:

http://www.corsair.com/en/hydro-series-h75-h105-intel-lga-115...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan