Nvidia rekommenderar Geforce GTX 970 för Call of Duty: Black Ops III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

Jag spelade betan i 1440p på medium-high med ett 660ti så inte direkt rätt där

Vad är inte rätt? Det är en rekommendation. Om någon rekommenderar dig att köpa en Porsche för att ta dig mellan punk A & B så får du fortfarande köpa en Volvo eftersom den också tar dig mellan A & B.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

@Rajat: ett 970 får över 150 fps i 1080p. troligen hade 4k fungerat också. Så i det här fallet rekommenderar de en Bugatti Veyron. Om skärmen är på 60Hz så är 60 fps bra och då räcker volvon (960 väldigt bra) som lätt kan tuffa på i mer än det. Sedan finns de dom som bor i tyskland och kan köra på autobahn (säg 120hz 1440p skärm) och vill då ha en veyron för att kunna trycka på bra även där och det är då 970 kan rekommenderas

Därför är deras rekommendationer mer överdrivna än vad som är vanligt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Problemet är att det är det.. ren "copy paste" från ett utskick av nVidia. Hade det varit en seriös artikel, så hade givetvis SC tagit med vad det krävs för kort från AMD också.

Det tas väl upp i själva recensionen av spelet eller test av olika grafikkort inte i en nyhet från Nvidia och deras nya drivrutin

Den nya drivrutinen har även bättre stöd för nya Gameready patchen till warthunder med men det tas inte upp i artikeln vilket jag tycker är lite fel då det blev mer reklam för call od duty spelet.

Det reagerar jag mer på faktiskt..Och är beredd att hålla med dig denna gång

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

COD 4 Modern Warfare & Modern warfare 2 hade sjukt bra sp-upplevelser enligt mig. 3an var inte fullt lika bra där. När Ghost kom vände det något igen, den var ok.

Nu är allt bajs med framtid och skit, jag avskyr det iaf deras tolkning av framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Alltså... Är det verkligen bara jag som blir oerhört jävla irriterad över att samtliga cod-spel har sett likadana ut sedan typ modern warfare?! Minimala förändringar som de säljer som om spelet vore nytt.... 600 spänn för ett map-pack. Vad tusan är det som händer?!

Det existerar för att det fungerar, folk köper COD trots små förändringar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Tappade allt förtroende för COD efter Ghosts som är så totalt jäkla värdelöst. CoD har inte varit bra sen första Modern Warfare, och kanske första Black Ops. Om Steam hade haft en Retur policy när jag köpte ghosts hade det åkt tillbaka direkt.

Men... men... COD Ghost fick ju 8.8/10 i IGN:s review.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Men... men... COD Ghost fick ju 8.8/10 i IGN:s review.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror single player funkade bra på konslerna, medan det var en buggfest på PC. Antar att de testade på konsol.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vi andra ser kanske detta som något intressant att diskutera än någon form av reklam.
Är detta inte intressant för dig att läsa så gör inte det, och skriv heller inte i kommentarsfältet så slipper vi såna här tråkiga diskussioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, för forum är ju såklart till för att alla med samma åsikter ska sitta och hålla med varandra. Personen ifråga uttryckte sin åsikt, om det är ointressant att läsa så gör inte det, och svara heller inte på inlägget så slipper vi såna här tråkiga diskussioner.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Försöker dom bli av med en del osålda 970 :D?
Är ju ändå den inställning som majoriteten kommer använda känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av 0n0ffknappen:

Frågan är varför SC behöver skriva ut detta när det framgår vad som krävs av spelet när det finns att läsa till sig innan köp? Jag är kritisk och personligen tycker jag att man bör vara det. Det räcker med alla reklamer på sidan, vissa klickar jag på och andra är irrelevanta för mig. Jag vill inte (in)direkt bli hjärntvättade med vad jag anser är en reklamartikel.

Senaste artikel om Anno-spelet framgick det hur det gröna laget körde över det röda och en del var kritiska till recensionen men det är en annan diskussion.

SweClockers arbetar i dagsläget inte med så kallade "reklamartiklar" eller advertorials och skulle vi börja med det skulle det framgå tydligt. För det andra handlar det inte om spelutvecklarens rekommendationer utan vad Nvidia rekommenderar för att driva runt spelet i 60 FPS/High, något som ändå är intressant för den som planerar köpa Black Ops III. Vi har inga problem att ge AMD utrymme i redaktionellt innehåll som detta om de faktiskt tog sig tid att publicera liknande material.

Gällande Anno 2205 var det ett prestandatest vi gjorde som många andra innan det, vi kommer inte sluta med såna bara för att det ena eller andra "laget" missgynnas på grund av särskilda optimeringar eller icke-optimerade drivrutiner.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Varför beställa cod när man kan ta flatfish.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Det existerar för att det fungerar, folk köper COD trots små förändringar.

Ja, och jag menar att folk beter sig helt vansinnigt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ett singelkort räcker för 60fps i 4K? Imponerande.

Fortfarande quake motorn i grund och botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Vem fan spelar Call of Duty år 2015.

Ptja, det är fortfarande över 10 miljoner BO2 spelare totalt och det spelet släpptes ju 2012.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

SweClockers arbetar i dagsläget inte med så kallade "reklamartiklar" eller advertorials och skulle vi börja med det skulle det framgå tydligt. För det andra handlar det inte om spelutvecklarens rekommendationer utan vad Nvidia rekommenderar för att driva runt spelet i 60 FPS/High, något som ändå är intressant för den som planerar köpa Black Ops III. Vi har inga problem att ge AMD utrymme i redaktionellt innehåll som detta om de faktiskt tog sig tid att publicera liknande material.

Gällande Anno 2205 var det ett prestandatest vi gjorde som många andra innan det, vi kommer inte sluta med såna bara för att det ena eller andra "laget" missgynnas på grund av särskilda optimeringar eller icke-optimerade drivrutiner.

Hej Jacob!

Tack för återkopplingen och det raka svaret. Jag litar på att ni fortsättningsvis är objektiva och det är just därför jag är här timtals i veckan. Ett plus för community-andan här också, framförallt på felsökningstrådarna.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

SweClockers arbetar i dagsläget inte med så kallade "reklamartiklar" eller advertorials och skulle vi börja med det skulle det framgå tydligt. För det andra handlar det inte om spelutvecklarens rekommendationer utan vad Nvidia rekommenderar för att driva runt spelet i 60 FPS/High, något som ändå är intressant för den som planerar köpa Black Ops III. Vi har inga problem att ge AMD utrymme i redaktionellt innehåll som detta om de faktiskt tog sig tid att publicera liknande material.

Gällande Anno 2205 var det ett prestandatest vi gjorde som många andra innan det, vi kommer inte sluta med såna bara för att det ena eller andra "laget" missgynnas på grund av särskilda optimeringar eller icke-optimerade drivrutiner.

Det är väl ändå ganska ointressant vad Nvidia rekommenderar? Nvidia vill sälja grafikkort. Lita aldrig på Nvidias rekommendationer. (Eller AMD för den delen.)

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Hade du 3 fps medans du spelade ?

Jag tar det som att du faktiskt tog Nvidias rekommendationer på allvar.

Permalänk
Skrivet av Protopia:

Det är väl ändå ganska ointressant vad Nvidia rekommenderar? Nvidia vill sälja grafikkort. Lita aldrig på Nvidias rekommendationer. (Eller AMD för den delen.)

Jag kan hålla med dig där, det skulle vara som att AMD rekommenderar AMD-grafikkort eftersom ett spel har Gaming Evolved stämpeln på sig och SC med sin neutralitet bör publicera samtliga spel i en artikeln för sig som har Gaming Evolved stämpeln.
Jag utgår ifrån det Jacob säger är sann och då ligger det väl i SC's eget intresse att publicera vad dem vill, även om artikeln känns mer som ett reklaminslag.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Protopia:

Det är väl ändå ganska ointressant vad Nvidia rekommenderar? Nvidia vill sälja grafikkort. Lita aldrig på Nvidias rekommendationer. (Eller AMD för den delen.)

Vad som är ointressant är upp till var en och att själv avgöra. I brist på andra tester ger Nvidia i alla fall en fingervisning (det skulle se dåligt ut om deras rekommendationer i alla fall inte är i närheten av sanningen), men givetvis gör man som konsument rätt i att invända utvärderingar från annat håll.

Skrivet av 0n0ffknappen:

Jag kan hålla med dig där, det skulle vara som att AMD rekommenderar AMD-grafikkort eftersom ett spel har Gaming Evolved stämpeln på sig och SC med sin neutralitet bör publicera samtliga spel i en artikeln för sig som har Gaming Evolved stämpeln.
Jag utgår ifrån det Jacob säger är sann och då ligger det väl i SC's eget intresse att publicera vad dem vill, även om artikeln känns mer som ett reklaminslag.

I den här artikeln handlar det om specifika grafikkort, vilket ger ett hum om vad som krävs för att driva runt spelet i tre specifika scenarion. Det hade varit lika intressant för oss om AMD var avsändaren och om spelet var ett Gaming Evolved. Vi rapporterar ofta om tillverkarnas egna siffror i olika sammanhang, jag ser faktiskt inte vad som är mer fel den här gången än andra.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad som är ointressant är upp till var en och att själv avgöra. I brist på andra tester ger Nvidia i alla fall en fingervisning (det skulle se dåligt ut om deras rekommendationer i alla fall inte är i närheten av sanningen), men givetvis gör man som konsument rätt i att invända utvärderingar från annat håll.

Givetvis, men min poäng var att det vore klokast att ta det med en nypa salt när det kommer direkt från de som utvecklar och tillverkar grafikkorten. Det skulle inte vara första gången en sådan rekommendation är löjligt överdriven. Sedan kan man såklart ha åsikter om att deras 900-serie presterar så mycket bättre i vissa nya titlar än deras 700-serie, där vissa kort har snarlik prestanda i de flesta andra spel, men det sistnämnda underpresterar enormt i de titlar som Nvidia bundlar med sina nya kort. Detta trots att de använder samma drivrutiner. Är inte det lite...märkligt?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Folk verkar negativa kring nyheten, okej visst det är "Call of Duty" men vaf*n när var det senast high-end kort var ett krav på ett CoD spel? Alla har alltid tjatat på att det aldrig släpps ett CoD spel med krav på maffiga kort. Och nu tada får vi (ni) det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tja jag har ju alltid köpt CoD men det va länge sen jag gilla online biten för det känns som om dom vridit upp spelhastigheten till 200% jämfört med gamla goda MW3 och World at War va så kul men jag kanske har tacklat av sen jag passera 50 i min reaktion så det bara känns så. Men springa igenom kampanjen brukar roa mig i alla fall.
Man kanske ska börja snegla på 4k skärm snart för mitt kort ska tydligen fixa det.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Folk verkar negativa kring nyheten, okej visst det är "Call of Duty" men vaf*n när var det senast high-end kort var ett krav på ett CoD spel? Alla har alltid tjatat på att det aldrig släpps ett CoD spel med krav på maffiga kort. Och nu tada får vi (ni) det.

Folk har klagat på att de knappt uppdaterat grafiken sedan MW2 och saken är ju det att det egentligen inte har fått någon större grafisk boost utom att dem bara rekommenderar maffiga kort, så det stämmer inte alls det du säger att det är krav på ett high-end kort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Ja, och jag menar att folk beter sig helt vansinnigt.

Precis, åh lika vansinnigt som att folk pre-ordrar spel. Konsumenter har större makt än vad folk tror. Om folk slutar slutar att köpa "nya" spel som egentligen bara är re-skins, slutar att förboka spel tills man ser om spelen är spelbara. Då hade vi säkert sätt färre men bättre spel. Men men för att citera Obi-wan Kenobi "Who´s the most foolish, the fool och the fools that follows him".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Trist, trodde mitt gamla GTX770 skull räcka något sånär.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Protopia:

Givetvis, men min poäng var att det vore klokast att ta det med en nypa salt när det kommer direkt från de som utvecklar och tillverkar grafikkorten. Det skulle inte vara första gången en sådan rekommendation är löjligt överdriven. Sedan kan man såklart ha åsikter om att deras 900-serie presterar så mycket bättre i vissa nya titlar än deras 700-serie, där vissa kort har snarlik prestanda i de flesta andra spel, men det sistnämnda underpresterar enormt i de titlar som Nvidia bundlar med sina nya kort. Detta trots att de använder samma drivrutiner. Är inte det lite...märkligt?

Att missgynna äldre grafikkort i drivrutiner för att driva på försäljning av nya är svineri, oavsett varumärke. Men det är en annan diskussion som inte hör hit.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Att missgynna äldre grafikkort i drivrutiner för att driva på försäljning av nya är svineri, oavsett varumärke. Men det är en annan diskussion som inte hör hit.

Absolut är det så. Japp, men jag tyckte ändå att det var värt att påpeka

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad är inte rätt? Det är en rekommendation. Om någon rekommenderar dig att köpa en Porsche för att ta dig mellan punk A & B så får du fortfarande köpa en Volvo eftersom den också tar dig mellan A & B.

Man rekommenderar inte en lastbil för att frakta jord som får plats i en skottkärra.

Skickades från m.sweclockers.com