Fallout 4 får officiell lanseringstrailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Inga förbokningar!

Aldrig i livet.

PCMR dessutom!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Jag har inte testat sedan jag skaffade en 144hz skärm, men är det v-sync som håller allt samman eller är det fysikmotorn som inte klarar mycket över 60fps?
Om det är fysiken som ballar ur vid +60 kan du ändå inte använda v-sync på en snabbare skärm.
(v-sync är ondska )

Hehe ja sant, isåfall blir det jobbigt, kör med på 144hz

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Fallout spelen (Men funderar på att spela 4:an)
Men en sak jag undrar över är varför de har gjort UIn så jävla ful?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eldritzh:

Förboka hur fan man vill!

Köpa grisen i säcken hur mycket du vill

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk

Tråkigt nog blev jag mer opepp av denna trailern! =S Gillade inte alls den typen av story..
(Jag vet man behöver inte följa storyn, men man måste ändå;P)

Permalänk
Medlem

@Jollemj:
Tekniskt sett ses inte vsync som en FPS begränsning, vi får se helt enkelt.

Permalänk
Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Det har du rätt i men är inte bristen av vsync som orsakade alla fysikproblem utan det var att ha högre än 60fps

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bad boy rune:

Jag som är helt "grön" på fallout serien, kan nån förklara storheten med spelserien?
Trailern ser bara ut som en blek kopia av bioshock, men jag kanske har fel?

Storheterna är stämningen/miljöerna, den svarta humorn och den retro-futuristiska spelvärlden. Tänk Skyrim i ett postapokalyptiskt 1950-tal.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@ZyntaaX:
Muslagg, vsync ger ospelbart och helt oacceptabelt muslagg. Det finns ingenting att gå runt det.
"men sätt till 1 frame då döööh" bara nvidia kort kan göra det och tvingar man annan vsync än den i inställningarna i spelet händer samma buggar med skript/animationer/intern klocka i spelet desync.

Skyrim var gränsfall acceptabelt då det inte är en shooter, Fallout 4 säljs som en shooter.

JA!!! Jag är inte ensam om det... jag hatar vsync så jävla mycket just på grund av muslagget det ger... går inte å spela med vsync på... jag måste ha ALLA spel utan vsync även om det blir screentears

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Storheterna är stämningen/miljöerna, den svarta humorn och den retro-futuristiska spelvärlden. Tänk Skyrim i ett postapokalyptiskt 1950-tal.

Håller med! Helt klart värt att spela

Kommer ni göra någon test av spelet som ni gjort med vissa andra stortitlar? Hade varit kul att få en hum om vad som krävs för olika upplösningar/grafikinställningar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Blir nog ett köp, finns till Steam för 350kr. Grafiken kommer bli ännu bättre med mods och berättelsen ger ett intressant intryck.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av FredrikMH:

Håller med! Helt klart värt att spela

Kommer ni göra någon test av spelet som ni gjort med vissa andra stortitlar? Hade varit kul att få en hum om vad som krävs för olika upplösningar/grafikinställningar.

Det är absolut målet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Nu är jag inget Fallout super fanboy men spelat 1:an och 3:an tidigare. Detta kändes väldigt mycket som samma sak som 3:an och gav inte mig några spelryckningar.

Tyckte trailern så lite tråkig ut och kändes som mer av allt som man redan sett i för många spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

JA!!! Jag är inte ensam om det... jag hatar vsync så jävla mycket just på grund av muslagget det ger... går inte å spela med vsync på... jag måste ha ALLA spel utan vsync även om det blir screentears

Och jag tycker det har bara blivit värre med varje ny GeForce drivare med åren, rätta mig om jag bara är ensam att tycka detta!?

Tycker spelen flöt på bättre förut. Visst var det mindre mum-mum grafiskt sett, men rent generellt så flöt spelen på bättre.

Edit: Efter att ha kollat på denna trailer så lutar det mer åt Terminator hållet!? :/

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Och jag tycker det har bara blivit värre med varje ny GeForce drivare med åren, rätta mig om jag bara är ensam att tycka detta!?

Tycker spelen flöt på bättre förut. Visst var det mindre mum-mum grafiskt sett, men rent generellt så flöt spelen på bättre.

Edit: Efter att ha kollat på denna trailer så lutar det mer åt Terminator hållet!? :/

Jag vet inte om det är GeForce drivare eller om det är grafiken eller vad det är men jag har aldrig gillat vsync, det har alltid varit muslagg för mig(tror jag är ganska känslig för det tyvärr)
Skulle ha varit bra om det fanns något som vsync utan muslagg, då hade jag gillat det... jag vet att adaptive-vsync finns genom geforce men ändå... känns ändå dåligt med det

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

@ScrewFearMe:
Freesync och G-sync, är redan här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Inga förbokningar!

Skrivet av kokkojambo:

Fallout 4 är för mig undantaget från regeln. Jag VET att jag kommer att gilla spelet.

För mig är undantaget inte Fallout 4, utan alla Bethesda-spel. Jag kan inte komma på ett enda spel de gjort som jag varit intresserad av och blivit missnöjd med. Dishonored var jag inte alls intresserad över, men köpte ändå för några få kronor på en Steam-rea, och det var precis lika tråkigt som jag trodde.

Dessutom vet man ju på förhand att det kommer att komma tusentals moddar till spelet, så man kan välja precis vilket spel man vill spela. Bethesdas rollspel är som bäst ett par år efter att de släppts. Det finns en anledning till varför jag klarat Fallout 2 fler gånger än jag kommer ihåg, och varför jag har runt 1500 timmar spelade i Skyrim utan att ha klarat spelet.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Blir nog ett köp, finns till Steam för 350kr. Grafiken kommer bli ännu bättre med mods och berättelsen ger ett intressant intryck.

Vart kan man köpa fallout 4 för 350kr?

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepzou:

Vart kan man köpa fallout 4 för 350kr?

Trodde det var euro men det var pund på Greenmangaming så det blev betydligt dyrare. InstantGaming har den billigaste jag hittat för 378kr. Köpt 20tal spel från dom och aldrig varit problem, undvik paypal betala bara med kredikort helst ekort är säkrast.

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli väldigt skoj!

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ZyntaaX:
Muslagg, vsync ger ospelbart och helt oacceptabelt muslagg. Det finns ingenting att gå runt det.
"men sätt till 1 frame då döööh" bara nvidia kort kan göra det och tvingar man annan vsync än den i inställningarna i spelet händer samma buggar med skript/animationer/intern klocka i spelet desync.

Skyrim var gränsfall acceptabelt då det inte är en shooter, Fallout 4 säljs som en shooter.

För mig som är nub: Hur fungerar det då om jag alltid har vsync av för min skärm har gsync?

Permalänk
Medlem

@Kering:
gsync och freesync eliminerar nackdelarna av vsync då dem fungerar på ett helt annat sätt. Helt skilda tekniker.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@Kering:
gsync och freesync eliminerar nackdelarna av vsync då dem fungerar på ett helt annat sätt. Helt skilda tekniker.

jag skulle jättegärna vilja ha en gsync skärm men har fan inte råd

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är absolut målet.

Det kom ganska starka indikationer om det i FZs fredagspanel..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@sleepzou:

Fallout 4 på steam kostar typ 59 euro på steam.... dvs typ 552kr...

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

Greenman gaming

Skrivet av sleepzou:

Vart kan man köpa fallout 4 för 350kr?

Fick det för 32 pund hos Greenmangaming. Billigare än Steams pris, som bokstavligen är ett rån många gånger. ~400 kronor blir det med dagens växelkurs.