Permalänk

Acer Predator X34 owners club

Trådskaparen har sedan länge lagt ner den här tråden, av känd anledning. Anledningen får enligt forumets moderatorer inte ens uttalas? Det är en mycket märklig inställning, men nåväl....

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ

Beställt från Komplett, enligt uppgift ska de första förhandsbeställningarna börja levereras i mitten eller slutet av kommande vecka. Hög puls nu

Permalänk
Medlem

Acer Predator X34

Hejsan

Har också bokat denna skönhet Acer Predator X34 Woop woop. Så ivrig att få den väntat så jäkla många månader så jag är helt extas. Får allt se vem som får in den först. Den som får hem den först slänger jag mina pengar på

Visa signatur

Chassi Phanteks Evolv Glas,Mobo ASUS ROG Rampage V Edition 10 Ram Corsair Dominator DDR4 3200MHz 64GB, GPU EVGA 1080 GTX Classified. CPU 6950x. Corsiar H115i Cooling Nätagg Evga T2 1000W Titanium, Skärm ASUS ROG SWIFT PG279Q ,Mus SteelSeries Rival, Asus Rog Claymore tangentbord, Musmatta ASUS ROG Sheath, SSD Samsung pro 512GB, Samsung m.2 512GB, Hörlurar Ultrasone pro 900, Hörlurs stativ Sieveking Omega, Dac/Försatärkare Musical Fidelity X-Can

Permalänk
Medlem

Jag har också bokat ett exemplar från Conrad. Leverans i slutet av nästa vecka enligt orderbekräftelsen... Håller tummarna för att tyskarna levererar!

Permalänk

Kan meddela att överklockningen fungerar perfekt: har precis testat den i Battlefield 4, och låg på 90-100 Hz hela tiden.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Finurliig

Finurliig hur har du lyckas få hem skönheten ?? jag väntar för fullt på att någon ska få hem den Jaaaa villl haaa den NUUUUU !

NetOnNet får eventuellt hem den 18 November

Har bokat den via netonnet
Visa signatur

Chassi Phanteks Evolv Glas,Mobo ASUS ROG Rampage V Edition 10 Ram Corsair Dominator DDR4 3200MHz 64GB, GPU EVGA 1080 GTX Classified. CPU 6950x. Corsiar H115i Cooling Nätagg Evga T2 1000W Titanium, Skärm ASUS ROG SWIFT PG279Q ,Mus SteelSeries Rival, Asus Rog Claymore tangentbord, Musmatta ASUS ROG Sheath, SSD Samsung pro 512GB, Samsung m.2 512GB, Hörlurar Ultrasone pro 900, Hörlurs stativ Sieveking Omega, Dac/Försatärkare Musical Fidelity X-Can

Permalänk

@Ronniie:

Inet var tydligen rätt ställe att beställa på: jag fick min igår, och har sett en annan Swec-medlem som har fått hem den från samma butik.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Kan säga att min X34 funkar kalas inga problem alls, det enda jag stör mig lite på är den blåa belysningen, kanske går att stänga av?

Permalänk
Medlem

Inet var rätt butik, ja. Fick min igår.

Permalänk
Skrivet av Thunderbolt:

Kan säga att min X34 funkar kalas inga problem alls, det enda jag stör mig lite på är den blåa belysningen, kanske går att stänga av?

Det går både att stänga av och byta färg på den: gå in i skärmmenyn; välj "dokumentikonen" och välj sen "skiftnyckeln"; där hittar du alternativet "ambient light" i en av undermenyerna, välj den så kommer du till alla såna inställningar. Lycka till!

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Kan säga att min X34 funkar kalas inga problem alls, det enda jag stör mig lite på är den blåa belysningen, kanske går att stänga av?

Det går att ändra färg, ljusstyrka samt "mönster" på belysningen samt även såklart stängs av den ☺

Jag är inte hemma nu så kommer inte ihåg exakt vad inställningen hette, men om du klickar igenom allt så hittar du den garanterat!

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Ringer Dirr till inet

@Finurliig:

Ringer inet dirr !! tack

Visa signatur

Chassi Phanteks Evolv Glas,Mobo ASUS ROG Rampage V Edition 10 Ram Corsair Dominator DDR4 3200MHz 64GB, GPU EVGA 1080 GTX Classified. CPU 6950x. Corsiar H115i Cooling Nätagg Evga T2 1000W Titanium, Skärm ASUS ROG SWIFT PG279Q ,Mus SteelSeries Rival, Asus Rog Claymore tangentbord, Musmatta ASUS ROG Sheath, SSD Samsung pro 512GB, Samsung m.2 512GB, Hörlurar Ultrasone pro 900, Hörlurs stativ Sieveking Omega, Dac/Försatärkare Musical Fidelity X-Can

Permalänk
Medlem

@Finurliig:

Har bevakat status på den acer x34 skärmen på inet också. Men inte fått något mail från dom :S

Visa signatur

Chassi Phanteks Evolv Glas,Mobo ASUS ROG Rampage V Edition 10 Ram Corsair Dominator DDR4 3200MHz 64GB, GPU EVGA 1080 GTX Classified. CPU 6950x. Corsiar H115i Cooling Nätagg Evga T2 1000W Titanium, Skärm ASUS ROG SWIFT PG279Q ,Mus SteelSeries Rival, Asus Rog Claymore tangentbord, Musmatta ASUS ROG Sheath, SSD Samsung pro 512GB, Samsung m.2 512GB, Hörlurar Ultrasone pro 900, Hörlurs stativ Sieveking Omega, Dac/Försatärkare Musical Fidelity X-Can

Permalänk

@Ronniie: När jag pratade med Inet sa de att hela första leveransen från Acer hade gått åt till förbeställningar, så det var nog därför.

Bevaka inte bara lagerstatus, utan lägg in en beställning på den. Då får du en nummerlapp och en plats i kön, istället för att bara stå vid sidan av och titta på kön, så att säga.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

@Finurliig:

My Bad ja som gjorde fel. Har nu beställt den som man ska ha gjort från början! så nu får man hålla tummarna wopp woop

Visa signatur

Chassi Phanteks Evolv Glas,Mobo ASUS ROG Rampage V Edition 10 Ram Corsair Dominator DDR4 3200MHz 64GB, GPU EVGA 1080 GTX Classified. CPU 6950x. Corsiar H115i Cooling Nätagg Evga T2 1000W Titanium, Skärm ASUS ROG SWIFT PG279Q ,Mus SteelSeries Rival, Asus Rog Claymore tangentbord, Musmatta ASUS ROG Sheath, SSD Samsung pro 512GB, Samsung m.2 512GB, Hörlurar Ultrasone pro 900, Hörlurs stativ Sieveking Omega, Dac/Försatärkare Musical Fidelity X-Can

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronniie:

@Finurliig:

Ringer inet dirr !! tack

Skrivet av Ronniie:

@Finurliig:

Har bevakat status på den acer x34 skärmen på inet också. Men inte fått något mail från dom :S

Pratade med inet igår och första batchen gick åt direkt. Nu så är det 12 st före i kön för mig samtidigt som de kommer att få in ca 60st till lagret enligt den person på Inet som jag pratade med.

Sign me up för förbokat hos Inet

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Det går både att stänga av och byta färg på den: gå in i skärmmenyn; välj "dokumentikonen" och välj sen "skiftnyckeln"; där hittar du alternativet "ambient light" i en av undermenyerna, välj den så kommer du till alla såna inställningar. Lycka till!

Skrivet av Arion:

Det går att ändra färg, ljusstyrka samt "mönster" på belysningen samt även såklart stängs av den ☺

Jag är inte hemma nu så kommer inte ihåg exakt vad inställningen hette, men om du klickar igenom allt så hittar du den garanterat!

Tack för svaren, i förgår var inte det blåa ljuset en prioritet, hittade direkt inställningen igår när jag kom hem.

Permalänk
Medlem

Äger en X34 g-sync.
Beställd från Alternate.de i fredags när jag tröttnade på Inet var förbeställd där sedan 4/8 och massor av olika besked.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Äger en X34 g-sync.
Beställd från Alternate.de i fredags när jag tröttnade på Inet var förbeställd där sedan 4/8 och massor av olika besked.

Hur lång tid tog leveransen?

Permalänk
Medlem

@mYthos:

Tog dyr express frakt så 2 dagar.
Normal frakt är 7dagar.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem

@Finurliig: Fick besked från Conrad att de restnoterat produkten och beräknat leveransdatum är nu 17 december. Har avbeställt och kollar om den finns på andra ställen. Kanske lika bra att köra på Inet trots allt!

Permalänk
Medlem

Fick min från Komplett idag (misshandlad låda, fan va surt ), men mesigt kort DisplayPort sladd med i kartongen så blir att införskaffa en längre imorgon.

Permalänk
Skrivet av es0n:

@Finurliig: Fick besked från Conrad att de restnoterat produkten och beräknat leveransdatum är nu 17 december. Har avbeställt och kollar om den finns på andra ställen. Kanske lika bra att köra på Inet trots allt!

Surt. Inet Får in nästa leverans senare i November. Kanske bättre att satsa på dem?

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

@Finurliig: fråga: nu när du kört in dig ett tag på den, hur upplever du kurvning på skärmen? Rent översiktligt tycker jag den känns lite väl försiktig, hade önskat att den var betydligt mer aggressiv.

Permalänk
Skrivet av cfwin:

@Finurliig: fråga: nu när du kört in dig ett tag på den, hur upplever du kurvning på skärmen? Rent översiktligt tycker jag den känns lite väl försiktig, hade önskat att den var betydligt mer aggressiv.

Bra fråga: har funderat på samma sak.

Estetiskt ger kurvan ett perfekt intryck; kurvan blir en snygg accent. Fast när de har valt kurvatur tror jag att de har tänkt mer på just estetik än på att hålla en optimal betraktningsvinkel gentemot ögat: tänker man sig att målet är att hålla en optimal vinkel och avstånd till ögat när man vrider på huvudet från, säg, 40-50 cm:s avstånd, så är kurvan för liten, även om den hjälper till lite grann.

Nu när jag sett den på skrivbordet så började jag smått fundera på att dumpa av min gamla 4K-skärm, och istället skaffa en till X34 och köra två såna här intill varandra; men då gäller det verkligen att den har en tillräckligt vass kurva för att hålla ungefär samma avstånd till ögonen överallt.
Jag är lite tveksam till hur det skulle funka, men jag får mäta lite och fundera ett tag...?.. :-/

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Bra fråga: har funderat på samma sak.

Estetiskt ger kurvan ett perfekt intryck; kurvan blir en snygg accent. Fast när de har valt kurvatur tror jag att de har tänkt mer på just estetik än på att hålla en optimal betraktningsvinkel gentemot ögat: tänker man sig att målet är att hålla en optimal vinkel och avstånd till ögat när man vrider på huvudet från, säg, 40-50 cm:s avstånd, så är kurvan för liten, även om den hjälper till lite grann.

Nu när jag sett den på skrivbordet så började jag smått fundera på att dumpa av min gamla 4K-skärm, och istället skaffa en till X34 och köra två såna här intill varandra; men då gäller det verkligen att den har en tillräckligt vass kurva för att hålla ungefär samma avstånd till ögonen överallt.
Jag är lite tveksam till hur det skulle funka, men jag får mäta lite och fundera ett tag...?.. :-/

Är väl helt enkelt så att den "perfekta" skärmen egentligen inte existerar, alltid kompromisser och på den här så är det avsaknaden av 144Hz och svag kurvning, menmen också så har man kommit väldigt väldigt långt

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Är väl helt enkelt så att den "perfekta" skärmen egentligen inte existerar, alltid kompromisser och på den här så är det avsaknaden av 144Hz och svag kurvning, menmen också så har man kommit väldigt väldigt långt

mmm.... mätte och funderade lite och nix, det blir inte en till X34: skärmytan blir så bred att man skulle få vrida nacken ur led om man vände sig från ena kanten till den andra. Den här är byggd för att vara enkelskärm, helt klart... lol

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Nu är den äntligen Köpt

Nu så är den Betald och klar skärmen kommer skickas från CDON på måndag Woop wopp

Visa signatur

Chassi Phanteks Evolv Glas,Mobo ASUS ROG Rampage V Edition 10 Ram Corsair Dominator DDR4 3200MHz 64GB, GPU EVGA 1080 GTX Classified. CPU 6950x. Corsiar H115i Cooling Nätagg Evga T2 1000W Titanium, Skärm ASUS ROG SWIFT PG279Q ,Mus SteelSeries Rival, Asus Rog Claymore tangentbord, Musmatta ASUS ROG Sheath, SSD Samsung pro 512GB, Samsung m.2 512GB, Hörlurar Ultrasone pro 900, Hörlurs stativ Sieveking Omega, Dac/Försatärkare Musical Fidelity X-Can

Permalänk
Medlem

För oss fattiglappar som sparar till denna skärm så skulle det uppskattas om ni som fått skärmarna även uppdaterar med nytt inlägg där ni beskriver skillnaden mot gamla skärmen och testar lira några spel. Första intrycket är alltid starkast och (oftast) ärligast.

Permalänk

Har en beställning mot cdon och ska få den i veckan. Ska bli spännande då jag har väntat med att spela witcher 3.....

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum