Min skärm kan inte visa mitt PS4 via mitt capture card.

Permalänk

Min skärm kan inte visa mitt PS4 via mitt capture card.

Hej! I fredags så släpptes Black Ops 3, vilket jag var väldigt taggad för. Jag har förbeställt ett PS4 + Black Ops 3 paket från Cdon, och det anlände under dagen på Fredagen. Allting flöt på bra tills Lördag då jag ville filma lite.
Jag har en Avermedia LGP-Lite sedan innan då jag filmade lite GTA på Xbox (Värt att notera: Jag har skaffat en ny skärm sedan dess, och använder den gamla som min andra skärm nu). Avermedian går då emellan PS4 och skärmen; PS4 - HDMI - AverMedia - HDMI - Skärm. Allting såg bra ut, i AverMedias program RECentral så såg allt bra ut och det var bara att sätta igång. Eftersom jag kör Displayport på datorn så byter jag bara kanal från Displayport till HDMI på skärmen. Jag möts då bara av en svart skärm i ca 5 sek och sedan står det "No signal". Jag kollade runt och försökte hitta felet, men jag hittade tyvärr ingenting som hjälpte mig på internet. Jag valde då att testa på min andra (gamla) skärm som jag filmade på innan. Där fungerade allting bra, men felet där är att ljudet är helt sönder på den skärmen och den har även några andra problem.
Jag förstår inte vad som kan vara fel, båda skärmarna är även från ASUS så jag tycker att det borde fungera på båda istället för bara på en. Och allting fungerar om jag bara har en HDMI emellan PS4:at och skärmen, så felet är vid AverMedian där någonstans. Dom ända lösningarna som jag har kommit på är: Att skaffa ett nytt capture card eller om det finns någon sorts HDMI-splittare som gör en HDMI-kanal till 2.
Hoppas verkligen någon av er har lösningen.

Tack!