Blizzard vill restaurera Starcraft, Diablo II och Warcraft III – kan få HD-utgåvor

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Warcraft 2 hade jag nog inte tackat nej till, det enda Blizzardspel förutom WoW jag själv riktigt fastnat med. Iofs blev det en hel del Diablo 3 tills stängningen av RMAH, har inte petat på det spelet efteråt.Skickades från m.sweclockers.com

Tills? Det blev ju hundra gånger bättre efteråt! Eller det kanske dröjde ett tag innan Loot 2.0... Den uppdateringen tog spelet från en 3:a till en 5:a, anser jag, även om D2 är ett spel i en liga för sig.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Väldigt polariserade känslor här för mig.

StarCraft e inte intressant längre då kontrollsystemet e uråldrigt + Protoss e OP.

WarCraft III köper jag direkt en HD utgåva av o utmanar alla härinne

Diablo II vet jag inte....Jag vill klara spel själv så spelar inte detta online. Folk rushade o bytte så utmaningen försvann. Inget jag e intresserad av.
Sen alla saker man hittade....Att spara de till andra karaktärer känns lite fuskigt då det slutar med att man har komplette set o det inte finns nåt lönt o hitta till den karaktären längre.
Sen MF gjorde att man samlade som en tok.
Kunde göra som Torchlight med en gememsam stash så man måste prioritera va man ska behålla.
ATMA förstörde för mig då jag hade runt 30 mules. Det förstörde poängen med spelet när det blev ett sånt jäkla fokus på samla grejer....

Nä fixa framsteg som i Diablo III med Hardcore o begränsad stash så skaffar jag det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

StarCraft e inte intressant längre då kontrollsystemet e uråldrigt + Protoss e OP.

Protoss OP?
Var det därför Bisu blev överkörd av Hero senast?

Det är upp till kartorna vilken ras som är starkare.
På min nivå, som är usel, så tycker jag inte heller att Protoss är OP även om den är lite mer lättspelad ibland.

Permalänk
Medlem

Jag tycker WC3 ser OK ut grafikmässigt och tillfredsställande vad gäller upplösningar. Spelar det ibland i perioder, senast var i våras under en tvåmånaders period.

Ett WC4 skulle vara mycket mer trevligt anser jag.

Permalänk
Medlem

Kan de inte restaurera Diablo 1 också? Ni vet, det bästa spelet i serien.

Permalänk
Skrivet av Felidae:

Kan de inte restaurera Diablo 1 också? Ni vet, det bästa spelet i serien.

Kul att jag inte är ensam om att tycka det

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Navi97:

Oh yes, som jag har grämt mig över att inte kunna spela WC3 native i OSX nuförtiden.

Det funkar alltså inte? Var ett par år sen jag testade och då gick det i allla fall.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jaha, så Blizzard väljer att inte göra en HD-version av det enda bra spel de gjort, Diablo? Suck.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Jaha, så Blizzard väljer att inte göra en HD-version av det enda bra spel de gjort, Diablo? Suck.

Jag tror allt snack om HD-versioner är just det, snack. Jag tror det handlar om något betydligt mindre. Att helt enkelt få spelen att funka bättre på moderna system och inkluderas i bnet launchern.
så känn dig inte förbisedd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle vara det bästa som hänt på 10 år om de gör en remake på d2 kommer lätt spela igen

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Kilroy:

Protoss OP?
Var det därför Bisu blev överkörd av Hero senast?

Det är upp till kartorna vilken ras som är starkare.
På min nivå, som är usel, så tycker jag inte heller att Protoss är OP även om den är lite mer lättspelad ibland.

På min nivå (60 APM) så var Protoss alltid bäst för det var mindre att kontrollera + det var jobbigt med Dark Templars. Körde inte BroodWar p.g.a dem!

Sen I StarCraft II när jag körde mot en gammal internetkompis så tyckte han att: "Det känns som att Protoss alltid har ett svar". Han körde Terran.

Jo proffsen kan nog slå varandra men jag tyckte iaf alltid o tycker fortfarande att Protoss har för många övertag.

Skrivet av Felidae:

Kan de inte restaurera Diablo 1 också? Ni vet, det bästa spelet i serien.

En RIKTIGT grym mod till Diablo. Diablo som det skulle ha varit från början!
Mycket, mycket svårare med många fler unika monster. Utmaningen är hela tiden stenhård o man måste rensa våning efter våning annars går det inte.

Ny musik som är jääkligt bra! Kolla länken o klicka play. Skulle vilja ha det som fristående låt!
Två nya områden efter Hell. Crypt och fan det hette....
Nya klasser: Paladin o Gladiator (av Warrior), Assassin (Mage + Warrior).
Tre svårighetsgrader i singeplayer!

The Hell är verkligen en superversion av Diablo!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Protoss OP?
Var det därför Bisu blev överkörd av Hero senast?

Det är upp till kartorna vilken ras som är starkare.
På min nivå, som är usel, så tycker jag inte heller att Protoss är OP även om den är lite mer lättspelad ibland.

Knappast kan man lite taktik så vinner man oavsett ras:-))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

På min nivå (60 APM) så var Protoss alltid bäst för det var mindre att kontrollera + det var jobbigt med Dark Templars. Körde inte BroodWar p.g.a dem!

Sen I StarCraft II när jag körde mot en gammal internetkompis så tyckte han att: "Det känns som att Protoss alltid har ett svar". Han körde Terran.

Jo proffsen kan nog slå varandra men jag tyckte iaf alltid o tycker fortfarande att Protoss har för många övertag.

En RIKTIGT grym mod till Diablo. Diablo som det skulle ha varit från början!
Mycket, mycket svårare med många fler unika monster. Utmaningen är hela tiden stenhård o man måste rensa våning efter våning annars går det inte.

Ny musik som är jääkligt bra! Kolla länken o klicka play. Skulle vilja ha det som fristående låt!
Två nya områden efter Hell. Crypt och fan det hette....
Nya klasser: Paladin o Gladiator (av Warrior), Assassin (Mage + Warrior).
Tre svårighetsgrader i singeplayer!

The Hell är verkligen en superversion av Diablo!

hur äre med resolutionen osv äre fortfarande 800x600 eller va det va på den tiden med d1?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det funkar alltså inte? Var ett par år sen jag testade och då gick det i allla fall.

Inte sen 10.8 ifall jag minns rätt. Funkar inte i allafall nu på 10.11 eller 10.10

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kilroy:

Jag tror allt snack om HD-versioner är just det, snack. Jag tror det handlar om något betydligt mindre. Att helt enkelt få spelen att funka bättre på moderna system och inkluderas i bnet launchern.
så känn dig inte förbisedd

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen hade jag nöjt mig med en GOG-behandling av spelen så de blir fullt fungerande. De behöver inte bråka med grafiken utan det räcker med att de blir spelbara utan krångel. Lite av charmen att spela gamla spel är ju att de ser gamla ut. Det första jag gjorde när jag installerade nya versionen av Monkey Island var att byta tillbaks till pixelgrafiken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det kunde vara trevligt att spela lite D2 igen, fast efter D3 så har jag inte längre någon lust att ge Blizzard mer av mina pengar om inte något väldigt speciellt händer. Då ger jag hellre pengar till utvecklare som CD Projekt Red, som inte är perfekta men har i mina ögon en mycket mer sympatisk inställning till sina kunder.

Permalänk
Medlem

HD D2 med nya servers, det hade varit fantastiskt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

@ScrewFearMe:

Nä, samma upplösning som alltid :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

@ScrewFearMe:

Nä, samma upplösning som alltid :/

okej... jag skulle inte ha några problem om det va typ 1080p upplösning men att kameran fortfarande va så pass nära impå osv

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Trevligt att se HD remakes om det nu är det som blir av.